اگر میخواهید یک فروش شگفت انگیز را تجربه کنید بهتر است بدانید فروش شگفت انگیز ترکیبی از هنر و علم است. شما باید تمامی راههای فروش شگفت انگیز را یاد بگیرید تا بتوانید در کسب درآمد موفقیتهای زیاد و بزرگی به دست آورید.
برای دست یافتن به یک فروش شگفت انگیز و فوق العاده باید روشها و شیوههای متعدد و زیادی را به کار گیرید که هر یک از روشها دارای قوانین خاص و ویژه خود است. زمانی که بتوانید به قوانین فروش شگفت انگیز پایبند باشید. بنابراین به بهترین نحو و روش میتوانید موفقیت در کسب درآمد را از آن خود سازید.
راههای دسترسی به یک فروش شگفت انگیز و فوق العاده
یکی از قوانین مهم و اساسی در فروش شگفت انگیز جذب نمودن مشتریان توصیه شده و همچنین تکرار فرآیند فروش است. به طور کلی زمانی که کار فروشندگی را بر میگزینید بایستی هدف اصلی در تمامی امور نگهداری از مشتریان و کاربران باشد.
البته این موضوع باید به گونهای اتفاق افتد که مشتریان به صورت مجدد سایر خریدهای خود را از فروشگاه شما انجام دهند و در نهایت دوستان و آشنایان خود را نیز به سمت خرید از فروشگاه شما را جذب نمایند.
بهتر است هر گاه یک مشتری وارد فروشگاه میشود چه به صورت اینترنتی و چه به صورت حضوری با مشتری خویش به گونه ای رفتار کنید که وی قادر است حجم زیادی از خدمات و یا محصولات شما را خریداری نماید، در چنین حالتی شما او را یک مشتری میلیون دلاری معرفی کرده اید و مشتری نیز فروشگاه شما را به تعداد چشمگیری از دیگر افراد جهت خرید محصولات شما توصیه میکند.
هر چقدر با مشتریان خود بهتر رفتار کنید بنابراین آنها نیز تعداد مشتریان بیشتری را به سمت شما جذب میکنند و این مسائل منجر به فروش شگفت انگیز و بهتر برای شما خواهد شد و نسبت به رقیبان بهتر میتوانید به کسب درآمد بپردازید.
یکی دیگر از قوانینی که شما به واسطه آن میتوانید به یک فروش شگفت انگیز دست یابید شناسایی مشتریان واقعی است بنابراین بهتر است برای این گونه از افراد که قصد خرید دارند مدت زمان بیشتری را وقت بدهید.
امکان دارد یکسری از افراد عنوان مشتریان احتمالی قصد خرید محصولات و خدمات شما را داشته باشند اما به صورت صد در صدی همه افرادی که به فروشگاه شما رجوع میکنند قصد خرید ندارند، گاهی فقط میخواهند اجناس و یا محصول شما را بررسی کنند تا در مواقع لزوم از محصولات و خدمات شما بهره مند شوند.
گاه برخی از صاحبان کسب و کار نسبت به مشتریان خویش شناخت کافی ندارند؛ لذا در زمان و صرف هزینه ممکن است دچار مشکلاتی شوند. اگر میخواهید مشتریان واقعی را از افراد مردد تشخیص دهید بنابراین زمانی را بدین منظور در نظر گرفته و سوالاتی را از مشتری احتمالی بپرسید؛ چرا که در رابطه با منابع و انرژی فروش شما میتوان گفت که تا حدی محدود است و نباید تمام آنها را برای اشخاصی که قصد خرید ندارند هدر دهید.
به طور کلی یک مشتری واقعی دارای یکسری نیازهای واقعی است که به خوبی میتواند آنها را با محصولات یا خدمات شما بر طرف سازد. گاهی مشتریان دارای یک مشکل و یا نیازی مشخص هستند که با خرید محصولات یا خدمات شما ممکن است مشکل پیش آمده حل شود. گاهی اوقات محصولات و خدماتی که شما ارائه میدهید باعث برطرف کردن نارضایتی مشتریان میشود.
علاوه بر مسائلی که بیان شد مشتریان واقعی ممکن است مشتریان پیشین شما باشند و به خاطر مرغوبیت و کیفیت کالاهایی که دارید مجدد قصد خرید از فروشگاه شما را داشته اند. در حقیقت در هر شرایطی شفافیت حرف اول را میزند؛ به عبارتی دیگر مشتریان و شما بایستی نسبت به هدف، نیاز، مشکل و غیره آگاهی داشته باشید تا به راحتی مشتریان بتوانند محصولات شما را خریداری نموده و شما نیز به یک فروش شگفت انگیز دست پیدا کنید.
یکی از قوانین دیگری که به شما بسیار کمک میکند تا فروش شگفت انگیز را تجربه نمایید قطعی کردن فروش است. به طور کلی یکی از واژگان بسیار قدرتمند طی فرآیند فروش واژه تقاضا است. همواره مشتریان زیادی از شنیدن واژه نه در زمان خرید و فروش بیم دارند.
از همین رو ممکن است گاهی تقاضای خود را بیان نکنند. برخی از فروشندگان بدین صورت است که بر سر جای خود مینشینند و هیچگاه مشتری را همراهی نمی کنند.
یک فروشنده خوب بایستی به صورت فعال پیشقدم شود و محصولات خود را به مشتریانی که وارد فروشگاه میشوند تبلیغ نمایند؛ زیرا گاهی ممکن است مشتری نیازمند محصولی باشد که نسبت به آن اطلاعات کافی ندارد اما در مقابل نیاز شدیدی به آن داشته و حتی توان مالی خرید آن را نیز دارا است.
در چنین شرایطی وظیفه اصلی فروشنده این است که مشتری را تا حد زیاد راهنمایی کند و حتی از او تقاضای خرید محصول خود را کند. در حقیقت دعوت کردن به فرآیند خرید گاهی ممکن است یکی از شیوههای بسیار ساده باشد تا با استفاده از این روش فرآیند فروش قطعی گردد.
زمانی که محصول خود را به مشتری ارائه کردید بهتر است او را از محصول مطمئن سازید و این اتفاق با این پرسش روی میدهد آیا موضوعی هست که درباره اش صحبت نشده باشد؟ هنگامی که مشتری پاسخ این سوال را بدین شکل میدهد که خیر سوالی نیست، شما میتوانید به سرعت او را با بیان این عبارت پس چرا این محصول یا خدمات را مورد استفاده قرار نمی دهید؟ وی را جذب نموده و به صورت غیر مستقیم از او تقاضای خرید داشته باشید.
گاهی ممکن است با مشتریانی روبرو شوید که فاصله زیادی با خرید ندارند اینگونه از افراد تنها چیزی که به هنگام خرید بدان نیاز پیدا میکنند اندکی تشویق جهت خرید محصول مورد نظر است. هنگامی که بتوانید با یک قدرت بیان بسیار خوب محصولات خود را به مشتری معرفی کنید.
در حین صحبت یک اعتماد و صمیمیت بسیار خوبی را نیز به وجود آورید و به آرامی به همه اعتراضاتی که ممکن است از سوی مشتری رخ دهد پاسخگو باشید در چنین حالتی میتوانید فروش را نهایی کنید. توصیه ما به شما این است که در زمان ورود مشتریان هیچگاه از دعوت به خرید هراس نداشته باشید.
گاهی اوقات مشتریان زیادی میآیند و با شما هم صحبت میشوند اما به خوبی نمی دانند که رفع نیازی که دارند تنها با استفاده از محصولات یا خدمات شما اتفاق میافتد؛ از این رو به منظور رفع تردیدهایی که برایشان پیش آمده به دنبال جمعآوری اطلاعات هستند. هنگامی که با مشتریان خود هم کلام میشوید امکان دارد نیازشان برایتان واضح و یا نامشخص باشد.
بنابراین در صورتی که نیاز مشتری روشن و واضح بود باید او را دعوت به یک خرید خوب کنید اما زمانی که نیازشان مشخص نیست بهتر است به دنبال کشف نیاز وی باشید و سپس تمامی راههایی که به واسطه آن میتوانید مشتری را متقاعد به یک خرید خوب کنید را مورد استفاده قرار دهید.
در حقیقت پرسیدن یکسری پرسشها به صورت جزئی و کلی و همچنین خوب گوش دادن به پاسخهایی که مشتری میدهد به مشخص شدن نیازها بسیار کمک میکند. فروشندگانی که بسیار پر درآمد هستند و در بدست آوردن سودهای کلان موفق شده اند از گذشته تا کنون در پی این بودند که پرسشهای خود را قبل از رویارویی با مشتری آماده کرده و گاهی آنها را در یک دفترچه یادداشت همراه خود دارند و ممکن است به ترتیب آنها را از مشتریان بپرسند.
بطور کلی فروشنده بد به کسی اطلاق میشود که هر آنچه را که به ذهنش خطور میکند در جلوی مشتری بیان نموده و حتی در زمان فرایند فروش محصولات از مطلبی به مطلب دیگر میپرند لذا پرسیدن پرسشهایی که ارتباطی با محصولات و خدمات شما ندارند قطعاً از اعتبار شما و فروشگاه کاسته خواهد شد، همچنین دسترسی به فروش شگفت انگیز را برایتان دشوار میسازد.
فروشندگان همیشه باید به این نکته دقت داشته باشند که خدمات خود را به مصرف کنندگان ارائه کردند و محصولات خود را نیز به فروش رساندند بایستی نسبت به انتقاد و یا اعتراضهایی از سوی کاربران و مشتریان آمادگی داشته باشند؛ چرا که انتقادات و اعتراضات از سوی مشتریان یکی از قسمتهای عمده در فروش محسوب میشود.
البته انتقادهایی که از سوی مشتریان به نحوه فروش شما یا حتی محصولات و خدمات ارائه میگردد به کیفیت محصولات جدید در ارائه خدمات بسیار کمک میکند و همواره تلاش میکنید تا محصولاتی را به مشتریان ارائه کنید که طبق میل آنها باشد.
این موضوع درست است که پس از اینکه فروش شما به پایان رسید و توانستید یک فروش شگفت انگیز و موفق داشته باشید اما همواره به انتهای کار نرسیده اید و مراحل دیگری نیز همچنان وجود دارد، بدین منظور بایستی برای افراد و یا شرکتهایی که خریدهای خود را از شما انجام داده اند دعوت به خرید را داشته باشید و پیشنهاد کنید که خریدهای بعدی را نیز جهت رفع نیازهای خود از سوی شما انجام دهند.
سخن پایانی
بهتر است هنگامی که فرآیند خرید از سوی افراد و یا شرکتها نهایی شد به منظور برقراری ارتباط و حفظ این ارتباط شماره تلفن و یا یک راه برقراری ارتباط با مشتریان داشته باشید تا به راحتی بتوانید آنها را از محصولات جدید، حراجیها و یا حتی فروشهای فوق العاده آگاه سازید. به طور کلی است حفظ این ارتباط پس از اینکه فرآیند خرید صورت گرفت تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد تا تعداد مشتریان و کاربران وفادار زیادی در کنار خود داشته باشید.
این مسئله درست همان چیزی است که ممکن است هر فردی در زمینه فروش محصولات و خدمات خود در پی آن باشد. تمامی مواردی که در فوق بیان شد قوانین فروش شگفت انگیز بود که شما میتوانید با رعایت این قوانین به کسب درآمد در حیطه فروش محصولات خویش بپردازید.