تشکیل کمپین تبلیغاتی

تشکیل کمپین تبلیغاتی 5409804804894

اهمیت تشکیل کمپین تبلیغاتی در کسب و کار

این روزها واژه کمپین تبلیغاتی برای کمتر مدیر کسب و کاری ناآشنا است. در حال حاضر مفاهیمی از قبیل تبلیغات، ارتباطات، مشتری گرایی، رقابت در کسب و کار و … بیش از هر زمان دیگری شنیده می‌شود. تبلیغات در این میان نقش اساسی و محوری برای مشاغل مختلف دارد. انجام تبلیغات به شیوه موثر باعث افزایش فروش و توسعه کسب و کارها می شود. با استفاده از روشهای مختلف تبلیغات امکان معرفی محصولات و برندها به مخاطبان بوجود می آید. اجراء کمپین‎‌های تبلیغاتی نیز می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در بازاریابی موثر مشاغل مورد استفاده قرار بگیرد. اگر در تولید تیزر تبلیغاتی موارد بالا مشخص نباشند، پیش بینی می شود نتیجه ی تبلیغ مایوس کننده باشد. اما جای نگرانی نیست!! کارشناسان لوپاس در کنار شما هستند تا در زمینه های تبلیغات ویدئویی و ویدئو مارکتینگ، مشاوره های اختصاصی و جامعی به شما بدهند.

برای مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

برای مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

تشکیل کمپین تــــــبلیغاتـــــی

کمپــین تبــــــلیغاتی چیـــــــــــــــست؟

کمپین های تبلیغاتی با استفاده از ایده ای خلاق و با هدف تاثیرگذاری بروی جامعه هدف طراحی می شوند. این ایده توسط ابزارهای بصری متنوع تولید و با برنامه زمانی مشخص و هماهنگ در رسانه های مختلف منتشر می شود. کمپین یا پویش تبلیغاتی مجموعه‌ای از اقدامات چند جانبه تبلیغاتی با استفاده از ابزارهای بصری و مدیا های مختلف است. کمپین‌ها با هدف های مختلفی طراحی و اجرا می شوند اما هدف اصلی تاثیرگذاری بر قشر وسیعی از جامعه مخاطب است.

کمپین تبلیغاتی موفق از چه بخش هایی تشکیل شده؟

بودجه بندی کمپین

تعیین بودجه بخش بعدی و مهم در طراحی یک کمپین هست. میزان بودجه تبلیغات بستگی به اهداف کمپین و گستردگی آن دارد. کمپین های تبلیغات وسیع بودجه های سنگینی نیاز دارند که معمولا مناسب برندهای بزرگ و شناخته شده هستند.

بودجه بندی کمپین

تعیین بودجه بخش بعدی و مهم در طراحی یک کمپین هست. میزان بودجه تبلیغات بستگی به اهداف کمپین و گستردگی آن دارد. کمپین های تبلیغات وسیع بودجه های سنگینی نیاز دارند که معمولا مناسب برندهای بزرگ و شناخته شده هستند.

اولین بخش از طراحی یک کمپین تبلیغاتی تعیین اهداف و استراتژی از انتشار کمپین است. مدیران تبلیغات و یا صاحبان شرکت ها یک یا چند هدف از موارد ذکر شده را بعنوان استراتژی کمپین در نظر دارند. باید اهداف را مشخص کنید تا نسبت به موضع شما بخش های مختلف کمپین طراحی شود.

تعیین اهداف کمپین
تعیین اهداف کمپین

اولین بخش از طراحی یک کمپین تبلیغاتی تعیین اهداف و استراتژی از انتشار کمپین است. مدیران تبلیغات و یا صاحبان شرکت ها یک یا چند هدف از موارد ذکر شده را بعنوان استراتژی کمپین در نظر دارند. باید اهداف را مشخص کنید تا نسبت به موضع شما بخش های مختلف کمپین طراحی شود.

شناسایی بازارهدف

تحقیق و شناسایی بازار هدف مرحله بعدی در طراحی کمپین تبلیغاتی است. مادامی که بازار هدف خود را شناسایی نکنید کمپین شما موفق و تاثیرگذار نخواهد بود، چرا که با شناخت مخاطب باید پیام و ایده های تبلیغاتی را تدوین و در رسانه ی مناسب انتشار دهید. بخش دیگر تحقیقات در مورد محصول و مخاطبان و همچنین شناسایی رسانه مناسب است. بنابراین لازم است محصول مورد نظر و هم‌چنین میزان تقاضا برای خرید آن برآورد شود و سپس موقعیت آن کالا در میان رقبا مورد سنجش قرار بگیرد.

شناسایی بازارهدف

تحقیق و شناسایی بازار هدف مرحله بعدی در طراحی کمپین تبلیغاتی است. مادامی که بازار هدف خود را شناسایی نکنید کمپین شما موفق و تاثیرگذار نخواهد بود، چرا که با شناخت مخاطب باید پیام و ایده های تبلیغاتی را تدوین و در رسانه ی مناسب انتشار دهید. بخش دیگر تحقیقات در مورد محصول و مخاطبان و همچنین شناسایی رسانه مناسب است. بنابراین لازم است محصول مورد نظر و هم‌چنین میزان تقاضا برای خرید آن برآورد شود و سپس موقعیت آن کالا در میان رقبا مورد سنجش قرار بگیرد.

هر نوع تبلیغی پیامی برای مخاطب خود دارد. این پیام برای تاثیرگذاری باید ارزش افزوده ای برای مصرف کننده بهمراه داشته باشد. برای طراحی محتوای کمپین ابتدا به یک پیام تبلیغاتی در قالب شعار نیاز دارید. کمپین باید پیامی واضح همراه با حس خوب به مخاطب منتقل کند.

پیام تبلیغاتی کمپین
پیام تبلیغاتی کمپین

هر نوع تبلیغی پیامی برای مخاطب خود دارد. این پیام برای تاثیرگذاری باید ارزش افزوده ای برای مصرف کننده بهمراه داشته باشد. برای طراحی محتوای کمپین ابتدا به یک پیام تبلیغاتی در قالب شعار نیاز دارید. کمپین باید پیامی واضح همراه با حس خوب به مخاطب منتقل کند.

طراحی تم گرافیک کمپین

در گام بعد باید تم مناسب کمپین را برای طراحی محتوای بصری مشخص کنید. رنگ، فونت، گرافیک، صدای گوینده، تصاویر حرفه ای موارد مهمی است که باید در طراحی محتواها دقت شود. در طراحی محتوای بصری کمپین به روانشناسی رنگها، استفاده از عکسهای تبلیغاتی خلاقانه، تیزرهای جذاب و صدای گذاری حرفه ای باید توجه ویژه داشت. مجموعه ای از این عوامل به همراه خلاقیت و کیفیت در تولید کمک می کند یک کمپین به خوبی دیده شود و تاثیرات لازم با به همراه داشته باشد. بخش دیگر تحقیقات در مورد محصول و مخاطبان و همچنین شناسایی رسانه مناسب است. بنابراین لازم است محصول مورد نظر و هم‌چنین میزان تقاضا برای خرید آن برآورد شود و سپس موقعیت آن کالا در میان رقبا مورد سنجش قرار بگیرد.

طراحی تم گرافیک کمپین

در گام بعد باید تم مناسب کمپین را برای طراحی محتوای بصری مشخص کنید. رنگ، فونت، گرافیک، صدای گوینده، تصاویر حرفه ای موارد مهمی است که باید در طراحی محتواها دقت شود. در طراحی محتوای بصری کمپین به روانشناسی رنگها، استفاده از عکسهای تبلیغاتی خلاقانه، تیزرهای جذاب و صدای گذاری حرفه ای باید توجه ویژه داشت. مجموعه ای از این عوامل به همراه خلاقیت و کیفیت در تولید کمک می کند یک کمپین به خوبی دیده شود و تاثیرات لازم با به همراه داشته باشد. بخش دیگر تحقیقات در مورد محصول و مخاطبان و همچنین شناسایی رسانه مناسب است. بنابراین لازم است محصول مورد نظر و هم‌چنین میزان تقاضا برای خرید آن برآورد شود و سپس موقعیت آن کالا در میان رقبا مورد سنجش قرار بگیرد.

بخش مهم بعدی ایده پردازی کمپین ها است. ایده پردازی اولین و مهم‌ترین گام در تبلیغات و فرایند بازاریابی به شمار می آید که موجب می‌شود تبلیغات به نحوی موثرتر انجام شود. ایده خلاقانه می‌تواند اثر بخشی کمپین تبلیغاتی را چند برابر افزایش دهد و آن را در ذهن مخاطب ماندگار کند. باید بدانید که تولید و طراحی یک تبلیغ اثر بخش نیاز به انجام تحقیقات مفصل دارد که باید در مورد مخاطبان هدف،محصول و رسانه تبلیغاتی انجام شود. از این طریق می‌توان خصوصیات و ویژگی‌های مخاطبان هدف را شناسایی کرد تا با توجه به نیازها ایده پردازی مناسب کنید.

ایده پردازی برای کمپین
ایده پردازی برای کمپین

بخش مهم بعدی ایده پردازی کمپین ها است. ایده پردازی اولین و مهم‌ترین گام در تبلیغات و فرایند بازاریابی به شمار می آید که موجب می‌شود تبلیغات به نحوی موثرتر انجام شود. ایده خلاقانه می‌تواند اثر بخشی کمپین تبلیغاتی را چند برابر افزایش دهد و آن را در ذهن مخاطب ماندگار کند. باید بدانید که تولید و طراحی یک تبلیغ اثر بخش نیاز به انجام تحقیقات مفصل دارد که باید در مورد مخاطبان هدف،محصول و رسانه تبلیغاتی انجام شود. از این طریق می‌توان خصوصیات و ویژگی‌های مخاطبان هدف را شناسایی کرد تا با توجه به نیازها ایده پردازی مناسب کنید.

شناسایی رسانه مناسب برای انتشار کمپین

انتخاب رسانه مناسب بخش دیگری از این فرایند است. رسانه کمپین تبلیغاتی باید بر اساس سطح دسترسی مخاطبان انتخاب شود. به طور کلی لازم است به این نکته توجه داشته باشید که از میان رسانه‌های مختلف، رسانه‌ای را برای کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید که مخاطبان هدف شما، بیشتر به آن دسترسی دارند. نکته بعدی انتشار همزمان کمپین در رسانه های انتخاب شده است. برای موفقیت تبلیغات باید کمپین بطور هماهنگ و همزمان در رسانه های از پیش تعیین شده منتشر شود. با اینکار در یک مقطع مشخص برند یا محصول مورد نظر بارها و بارها در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

شناسایی رسانه مناسب برای انتشار کمپین

انتخاب رسانه مناسب بخش دیگری از این فرایند است. رسانه کمپین تبلیغاتی باید بر اساس سطح دسترسی مخاطبان انتخاب شود. به طور کلی لازم است به این نکته توجه داشته باشید که از میان رسانه‌های مختلف، رسانه‌ای را برای کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید که مخاطبان هدف شما، بیشتر به آن دسترسی دارند. نکته بعدی انتشار همزمان کمپین در رسانه های انتخاب شده است. برای موفقیت تبلیغات باید کمپین بطور هماهنگ و همزمان در رسانه های از پیش تعیین شده منتشر شود. با اینکار در یک مقطع مشخص برند یا محصول مورد نظر بارها و بارها در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

تعیین بازه انتشار کمپین یکی از نکات مهم برای موفقیت و تاثیرگذاری آن است. بعضی کمپین ها برای زمان خاصی تعریف می شوند، مثلا کمپین فروش نوروزی فقط تا قبل از تعطیلات عید موثر خواهد بود. کمپین ها زمانبندی های مختلفی دارند، بعضی مرتبط با فصل های سال و بعضی رویدادهای تقویم هستند. دسته دیگری از کمپین ها زمان بندی خاص خود را دارند.

تعیین بازه زمانی انتشار کمپین
تعیین بازه زمانی انتشار کمپین

تعیین بازه انتشار کمپین یکی از نکات مهم برای موفقیت و تاثیرگذاری آن است. بعضی کمپین ها برای زمان خاصی تعریف می شوند، مثلا کمپین فروش نوروزی فقط تا قبل از تعطیلات عید موثر خواهد بود. کمپین ها زمانبندی های مختلفی دارند، بعضی مرتبط با فصل های سال و بعضی رویدادهای تقویم هستند. دسته دیگری از کمپین ها زمان بندی خاص خود را دارند.

کانال های ارتباطی

از چه کانال‌های ارتباطی می‌خواهید استفاده کنید؟ پست الکترونیک؟ سایت خبری؟ تبلیغات همسان؟ ریتارکتینگ؟ تبلیغات بنری؟ برخی از کانال‌های ارتباطی برای بازار هدف شما مناسب‌تر خواهند بود. برای مثال اگر بازار هدف شما به طور مرتب رادیو یا سایت‌های خبری را چک نمی‌کند بهتر است رپورتاژ آگهی کار نکنید. در نظر بگیرید که مخاطبان شما زمان‌شان را در کدام کانال تبلیغاتی سپری می‌کنند. بررسی کنید تا متوجه شوید مخاطبان شما احتمال اینکه اطلاعات شما و محصولات شما را ببینند یا بشنوند و به آن توجه کنند در کدام رسانه یا کدام محل بیشتر است. در گوگل، یک سایت خبری، در ایمیل، در اپلیکیشن موبایل، روی شبکه‌های اجتماعی تلفن هوشمندشان و سوار اتوبوس، مجله و یا در خیابان و محل ترددش.

کانال های ارتباطی

از چه کانال‌های ارتباطی می‌خواهید استفاده کنید؟ پست الکترونیک؟ سایت خبری؟ تبلیغات همسان؟ ریتارکتینگ؟ تبلیغات بنری؟ برخی از کانال‌های ارتباطی برای بازار هدف شما مناسب‌تر خواهند بود. برای مثال اگر بازار هدف شما به طور مرتب رادیو یا سایت‌های خبری را چک نمی‌کند بهتر است رپورتاژ آگهی کار نکنید. در نظر بگیرید که مخاطبان شما زمان‌شان را در کدام کانال تبلیغاتی سپری می‌کنند. بررسی کنید تا متوجه شوید مخاطبان شما احتمال اینکه اطلاعات شما و محصولات شما را ببینند یا بشنوند و به آن توجه کنند در کدام رسانه یا کدام محل بیشتر است. در گوگل، یک سایت خبری، در ایمیل، در اپلیکیشن موبایل، روی شبکه‌های اجتماعی تلفن هوشمندشان و سوار اتوبوس، مجله و یا در خیابان و محل ترددش.

بخش نهایی کمپین که داده های مهمی را برای مدیران به همراه دارد آنالیز کمپین و تاثیرات آن در بازار و فروش است. این بخش توسط مجریان و متخصصان تبلیغات و تحلیل بازار انجام می شود. خروجی این بخش آمارهایی از میزان استقبال مشتریان، درصد رضایت ، میزان ترافیک سایت و سوشال مدیا و… خواهد بود. مدیران شرکت ها با بررسی این آمارها می توانند در جهت رفع نیازهای جدید مخاطبان و اجراء کمپین های موثر تر اقدام کنند.

آنالیز نتایج اجرا کمپین
آنالیز نتایج اجرا کمپین

بخش نهایی کمپین که داده های مهمی را برای مدیران به همراه دارد آنالیز کمپین و تاثیرات آن در بازار و فروش است. این بخش توسط مجریان و متخصصان تبلیغات و تحلیل بازار انجام می شود. خروجی این بخش آمارهایی از میزان استقبال مشتریان، درصد رضایت ، میزان ترافیک سایت و سوشال مدیا و… خواهد بود. مدیران شرکت ها با بررسی این آمارها می توانند در جهت رفع نیازهای جدید مخاطبان و اجراء کمپین های موثر تر اقدام کنند.

برای مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

برای مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.