فهرست عناوین
تقریباً تمامی شرکتهای بزرگ فروشندگان و وبمستران میدانند که سود و فروش بالا تنها با جذب اعتماد مشتری ممکن خواهد بود. هنگامیکه شما اعتماد مشتریان را به برند خود جذب نمایید میتوانید سود و فروش بالایی را برای خود رقم بزنید و از همین رو باید بدانید قدم نخست برای راهاندازی هر کسبوکاری ایجاد اعتماد در ذهن مشتریان است.
نحوه جذب اعتماد
درواقع سطح اعتمادی که هر کسبوکار برای فروش محصولات خود نسبت به مخاطبان نیاز دارد به نحوه فروش محصول وضعیت کسبوکار خود محصول رفتار مشتری و دیگر موارد بستگی دارد . بهطور مثال ممکن است شما برای خرید یک محصول با قیمت کمتر تنها با سلام و احوالپرسی جذب فروشنده شوید اما برای خرید محصولی که قیمت بالاتری دارد بهطور مثال گوشی موبایل شما نیازمند زمان و اعتماد بیشتری خواهید بود. ازهمینرو چگونگی جذب اعتماد مشتری بسیار حائز اهمیت است، در ادامه با لباس همراه باشید تا مهمترین راههای جلب اعتماد مشتری را با هم بررسی کنیم .
ترفندهای کارآمد برای جذب اعتماد
- همیشه در دسترس و در کنار مشتری باشید
معمولاً در گذشته بعد از خرید محصول در ذهن مشتریان سوالات زیادی به وجود میآمد اما نمیتوانستند آنها را بیان کنند ؛ مگر در صورت مراجعه دوباره به آن فروشگاه یا مغازه . درحالیکه امروزه با افزایش خرید غیرحضوری سوالات بسیاری در ذهن افراد گنجانده میشود آنها دوست دارند که یک متخصص به تمامی سوالات آنها پاسخ دهد .
ازهمین رو پیشنهاد میشود سعی کنید برای حل مشکلات و پاسخ به سوالات مخاطبان خود همیشه در دسترس باشید در واقع هدف شما باید در دسترس بودن و پاسخگویی به نیازهای مشتریان باشد شبکه های اجتماعی نظیر ایمیل، واتساپ، اینستاگرام، تماس صوتی و پیامک بهترین راه های ارتباطی برای شما با مشتریان خود میباشد .
- استفاده از ایده نظر دهی برای مشتریان قبلی
احتمالاً میدانید که کامنت و نظرات مشتریانی که از شما خرید کردهاند در زمینه جذب اعتماد مشتریان جدید بسیار مؤثر میباشد، ازهمین رو شما میتوانید از این روش در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام انجمنهای پرسش و پاسخ و سایتها استفاده کنید و نظر مشتریان خود را برای سنجش محصولات خود در نظر داشته باشید . احتمالاً برای شما هم پیشآمده که بعد از اتمام خرید علاقهمند به کامنت گذاری در پست و بخش نظرات دیگر برندها و شرکتها شدهاید.
این روش از مهمترین و تأثیرگذارترین ترفندها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و فروش محصولات میباشد، شما میتوانید برای تشویق مخاطبان بهنظر دادن در فضای آنلاین یک آفر ویژه به طور مثال کد تخفیف یا هدیه رایگان به آنها بدهید. ازهمینرو مشتریان تلاش میکنند که در وبسایت شما در مورد محصول مورد نظرتان نظر دهند و همینطور با انتشار محصولات شما در پیج شخصی خود میتوانند به افزایش فروش و جذب فالوور های بیشتر شما منجر شوند.
- معرفی کسبوکار و برند از طریق ایجاد چهرهای انسانی به مخاطبان
احتمالاً در شبکههای اجتماعی بهدفعات بالا به چشمتان خوردهاست که از برند و محصولات و خدمات دیگر کسبوکارها به روشهای مختلف تبلیغات میشود شما میتوانید با استفاده از تصاویر و ویدئوها برند خود را به مشتریان معرفی کرده و موجب جذب اعتماد مشتری شوید. بهتر است بهجای اینکه فقط برند و محصول خود را به مخاطب نشان دهید تلاش کنید با استفاده از یا ویدئو از لحظاتی که نیروهایی که در حال فعالیت هستند، فعالیتهای مختلف ، رویدادهای محیط کار ، لحظات شیرین خود و روزمرگیها را با آنها به اشتراک بگذارید . همینطور شما میتوانید از روشهای مختلفی برای تبلیغات استفاده کنید همچون طراحی لوگو ، طراحی موشن گرافیک و تیزرهای تبلیغاتی حتی انیمیشنها امروزه از این ترفندها برای جذب اعتماد مشتری و فروش بالاتر بسیار استفاده میشود و بیشک نتیجه مثبتی را نیز در پیش رو خواهد داشت.
آیا برای جلب اعتماد مشتری به سایت احتیاج داریم؟
برای اعتماد سازی لزوماً به داشتن سایت نیازی نیست اما برای افزایش فروش و چند برابر کردن میزان اعتماد قطعا شما نیازمند به سایت خواهید بود. اگر نگاهی به دنیای بیندازید متوجه میشوید که فروش محصولات و خدمات در وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی بسیار بیشتر از فروشگاه های فیزیکی هستند و در یک فروشگاه فیزیکی مخاطبان هدف به محله، خیابان، شهر و… محدود میشوند؛ اما در یک وبسایت اینترنتی مخاطبان هدف شما ممکن است در سراسر کشور بوده باشند و از طریق وب سایت شما و محصولات و برند شما آشنا شوند. از همین رو طراحی وبسایت تخصصی و حرفهای ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباط مؤثر با مشتری میباشد و اطلاعات مفیدی را در اختیارشان خواهند گذاشت .
استفاده از روش تولید محتوا
در گوگل وبسایت های بسیاری را میشناسید که برای فروش محصولات و معرفی برند خود از طریق انتشار محتوا نتیجه مثبتی را کسب نمودهاند. درواقع تولید محتوای حرفهای و متناسب با کسبوکار و برند شما میتواند به جذب اعتماد مشتری کمک فراوانی میکند. تولید محتوا به مشتریان شما این امکان را میدهد که به محصولات شما اعتماد کرده و از کیفیت آن ها مطمئن شوند هر کسبوکاری میتواند برای جذب مشتری و افزایش محبوبیت از طریق محتوا کمک بگیرد. مطمئنا شما نیز علاقهمند به معرفی کسبوکار خود به بهترین و جدیدترین روش هستید. تولید محتوا از گذشته تاکنون علیالخصوص در دنیای دیجیتال امروز عجب روز مثبتی را در فروش بالا و اعتماد بین فروشنده و مخاطب دارد .
مزایای تولید محتوا در وبسایت
اهمیت جلب اعتماد مشتری در دنیای وب و مجازی بیشتر از دنیای فیزیکی است. در دنیای وب مخاطبان ممکن است کمی دشوارتر اعتماد کرده و به همین دلیل پروسه نیازمند زمان بیشتری خواهد بود و جلب اعتماد درنتیجه طولانیتر بوده و حرفهایتر عمل میکند. شما میتوانید از روش تولید محتوا برای افزایش اعتماد مشتری در وبسایت خود استفاده کنید.
مزایای استفاده از بازاریابی محتوا یا تولید محتوا و استفاده از تولید محتوا
- اعتماد بیشتری را به خود جلب میکنید
- افزایش فروش محصولات
- برندسازی
- بیشتر متقاعد کردن مخاطبان نسبت به محصولات و برند برای خرید
- درنتیجه شما با استفاده از تولید محتوا قادر به انجام هر کاری خواهید بود چه بسا که با کسب نماد اعتماد، بخش بزرگی از مخاطبان تنها زمانیکه به وبسایت شما وارد میشوند و با دیدن آن به وبسایت شما اعتماد کرد .