از آنجا که میدانید روان شناسی رنگها با متقاعد کردن دیگران در ارتباط هستند. روان شناسی رنگها در بازاریابی برند معمولاً در اینفوگرافی ها، طراحی لوگو، هویت برند و حتی بنرهای تبلیغاتی بسیار اهمیت دارند. در واقع رنگها سبب میشوند افراد هنگام خرید کردن راحتتر تصمیم بگیرند اینجاست که از اهمیت روان شناسی رنگها در برندسازی و بازاریابی مطلع میشوید با لوپاس همراه باشید و به اطلاعات بالا در رابطه با اهمیت روانشناسی در برندها و بازاریابی دست پیدا کنید.
اهمیت رنگ در برند سازی
به افرادی که قصد استفاده از رنگها در برندینگ و برندسازی دارند توصیه میشود رنگهای مناسب را انتخاب نمایید و از پیغامی که هر رنگ به مخاطب میدهد مطلع شوید .حال سوال این است چرا انتخاب رنگ تا این اندازه برای برندینگ و هر کسب و کاری مناسب است؟
در واقع باید بدانید هر رنگ پیامی را به مخاطب منتقل میکنند و شما با انتخاب رنگ هویت برندتان را انتخاب میکنید. به طور مثال همانطور که از طریق رنگ لباس یا رنگ لوازم شخصیمان به دیگران نشان میدهیم که مورد علاقه رنگ مورد علاقه ما چه رنگی است، رنگ ها در واقع هویت برند ما را میسازند و هویت برند نقش مهمی در برندسازی داشته باشد.
روانشناسی 5 رنگ پرطرفدار در برندینگ
روانشناسی رنگ سفید
رنگ سفید دقیقاً برخلاف رنگ مشکی، تمام نور را جذب میکند و تمامی انها را در بردارد سفید نور را بازتاب میکند و هیچ رنگی را در خود نگه نمیدارد. درواقع رنگ سفید سمبل خلوص و بیگناهی بودهاست، همانطور که میدانید از رنگ سفید برای طراحی مینیمال و تمامی اماکن استفاده میشود چراکه معمولاً سبب ایجاد آرامش و سادگی و زیبایی میشود رنگ سفید سمبل تازگی و نو بودن می باشد و اساساً تازه کار بودن را نشان میدهد . زیاده روی در استفاده از رنگ سفید میتواند سردی، پوچی و منزوی بودن را به خاطر بیاورد.
روانشناسی رنگ قرمز
تاثیر روان شناسی رنگ قرمز بر روی مردم بسیار پررنگ و لعاب زیاد میباشد از همین جهت برای طراحی لوگو طراحی بدنه و یا سایر تبلیغات تئاتر و جهت برند دین بسیار با دقت و با احتیاط مورد استفاده قرار میگیرد. معمولاً نیز از این رنگ برای طراحی حتی اگر به درصد کم هم باشد استفاده میشود رنگ قرمز سرعت عکسالعمل را بالا میبرد اشتها را زیاد میکند. رنگ شور اشتیاق و عشق است قرمز بلند ترین طول موج را دارد روانشناسی رنگ آبی برخلاف رنگ قرمز که رنگ جسمانی است. آبی رنگ ذهن را فرا میخواند رنگ آبی بیشترین طرفدار را در میان افراد دارد، اکثر این درس درصد بالایی از علاقه مندان به رنگ آبی را مردان تشکیل میدهند آبی رنگ آرامش است رنگ شفافیت و ارتباط میباشد نشانه ثبات و اعتماد نشانه سردی و غم و محافظ کارانه و سنتی است.
روانشناسی رنگ سبز
سبز بهترین انتخاب در زمینه رنگ است، چرا که عدم ایجاد خستگی چشم را به همراه دارد و آرامش بخش است. جالب است بدانید یکرنگ سبز طیف بیشتری از رنگها را دریافت میکند رنگ سبز نسبت به سایر رنگها طیف بیشتری را دریافت میکند؛ ازهمین رو در تاریکی نیز بهتر دیده میشود.
این رنگ تداعیکننده طبیعت و حاصلخیزی احساس امنیت نماد سلامتی و خوشبختی و آرامش بخش است از همین رو در سالنهای انتظار نیز از این رنگ استفاده میشود. رنگ قهوهای همانطور که میدانید از ترکیب رنگ قرمز و زرد و درصد اندکی از مشکی رنگ قهوهای ایجاد میشود رنگ قهوهای بهوفور در طبیعت دیده میشود معمولاً به چوب یا چرم وابسته است این رنگ بهراحتی میتواند سایر رنگ ها را پوشش دهد .
سخن پایانی
همانطور که گفته شد انتخاب رنگ نیز در میزان خرید محصول تاثیر بسزایی دارد درصورتیکه شما از رنگهای فانتزی برای محصولات استفاده کنید فروش بالاتری را نیز از آن خود خواهید کرد بهطور مثال رنگ موکا برای مشتریان بسیار جذاب تر از رنگ قهوه است درحالیکه هر دو، یک طیف رنگی را نشان میدهند. هر چه در انتخاب رنگ سلیقه و حساسیت بالاتری نشان دهید برند شما خاصتر و عجیبتر خواهد بود ازهمینرو مخاطبان و درصد بالاتری آن را میپسندند.