فهرست عناوین
- 1 دیجیتال مارکتینگ چه می باشد؟
- 2 نقش بازاریابی دیجیتال در کسب و کار
- 3 اهمیت استفاده از بازاریابی اینترنتی
- 4 نرخ رو به رشد
- 5 تنوع فرصت های شغلی در دیجیتال مارکتینگ
- 6 کسب و کار خلاقانه
- 7 جذب راحت و سریع مخاطب
- 8 تطبیق پذیر بودن
- 9 تحول بالا در بازاریابی دیجیتال
- 10 وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
- 11 بودجه لازم برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ
- 12 سخن پایانی
واژه ای که این روز ها بسیار به گوش می رسد واژه دیجیتال مارکتینگ می باشد و همه به دنبال آن هستند که بدانند پشت این واژه چه چیزی نهفته شده است که تا این حد محبوب می باشد و باعث سر زبان افتادن آن شده است. به بازاریابی الکترونیکی یا همان بازاریابی اینترنتی ، دیجیتال مارکتینگ گفته می شود که باعث می شود شرکت ها و موسسه ها فرصت های بیشتری پیش روی خود داشته باشند تا بتوانند برند خود را به دنیا معرفی کنند و از این طریق محصولات خود را به فروش برسانند.
دیجیتال مارکتینگ چه می باشد؟
نیل پاتل یکی از دیجیتال مارکر های معروف در سطح جهان می باشد که طبق گفته های مجله فوربز در دسته 10 دیجیتال مارکر برتر قرار داشته است. اگر برای شما مفهوم این واژه غریبه می باشد باید گفت به هر نوع بازاریابی و خدماتی که از با دستگاه های الکتریکی صورت می گیرد گفته می شود و در واقع همان بازاریابی اینترنتی است. اولین بازاریابی اینترنتی که در دنیا انجام شد مربوط به صد سال پیش می باشد در سالی که رادیو اختراع شد و والیت تبلیغاتی که به صورت اینترنتی و دیجیتالی انجام می شد ، مربوط به یک اجراء اپرا بود که بلیط های آن از طریق رادیو به طرز باور نکردنی فروخته شد و این روز به عنوان روز تولد دیجیتال مارکتینگ در سطح جهان شناخته می شود.
نقش بازاریابی دیجیتال در کسب و کار
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بازاریابی اینترنتی تا چه اندازه در پیشرفت کسب و کار مهم است و باعث توسعه می شود. باید گفت که بازاریابی اینترنتی در نقطه مقابل بازاریابی سنتی که همان چاپ کاراکتر و بازاریابی از طریق تلفن یا حضور فیزیکی می باشد. در بازاریابی اینترنتی همان گونه که از آن پیدا می باشد احتیاجی به حضور فیزیکی فرد نمی باشد و تمامی کارها به صورت آنلاین انجام می شود و این مورد به برند ها و موسسات و کسب و کار های کوچک این امکان را می دهد تا در سطح گسترده تری بتوانند خود را به همگان معرفی کنند به همین علت است که گفته می شود دیجیتال مارکتینگ برای هر نوع بیزینس و کسب و کاری بسیار مهم و حیاتی می باشد. در حال حاضر نام برند های معروف و مطرح جهانی وب سایت مربوط به خود را دارند و در صورتی که وب سایت نداشته باشند حضور بسیار فعالی در شبکه های اجتماعی مطرح و پر مخاطب داشته و برای خود استراتژی تبلیغات دیجیتال دارند . این روز ها محتوا های مربوط به تبلیغات دیجیتال و بازاریابی آنلاین به اندازه ای زیاد شده است که اکثر مشتریان به آن به عنوان یک منبع درآمد و کسب و کار نگاه می کنند.
اهمیت استفاده از بازاریابی اینترنتی
این سوال با خواندن این مطالب حتما در ذهن شما هم ایجاد شده است که چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب کار تا این اندازه اهمیت دارد در رابطه با آن می توان به این موارد اشاره نمود :
- در دنیای امروزه استراتژی هایی که به بازاریابی مربوط می شود به طور کامل به بازاریابی دیجیتال نیز مربوط می باشد.
- بازاریابی دیجیتال باعث افزایش یافتن بیشتر فروش و درآمد می شود
- بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا به یک برند برتر تبدیل شوید
- نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی دیجیتال بسیار بالا می باشد.
- بازاریابی دیجیتال دارای فرصت های شغلی بسیار زیادی می باشد.
در ادامه به توضیح مختصر موارد اهمیت بازاریابی دیجیتال می پردازیم :
نرخ رو به رشد
بازاریابی دیجیتال فناوری در حال توسعه یافتن است که سرعت تغییر و تحول در آن بسیار بالا می باشد و فرصت های شغلی بسیار زیادی را با خود به همراه می آورد. از سال 1990 تا امروز بازاریابی دیجیتال به تنهایی توانسته است نیمی از معیشت و روند رو به رشد فناوری های نوین را به خود اختصاص دهد.
تنوع فرصت های شغلی در دیجیتال مارکتینگ
در بازاریابی دیجیتال گزینه های شغلی بسیار متنوع می باشند و گزینه های زیادی را در پیش روی افراد میگذارد که از آن طریق می توانند به کسب و کار سودمند دسترسی پیدا کنند. هم چنان که فناوری پیشرفت و توسعه می یابد تبلیغات برای نیروی کار در بازاریابی دیجیتال نیز افزایش خواهد یافت. بازاریابی دیجیتال با فرصت های شغلی متنوعی که این روز ها به وجود آورده است حتی این امکان را به وجود آورده که افراد بتوانند از خانه و به صورت دورکاری به کار کردن و کسب درآمد بپردازند.
کسب و کار خلاقانه
با استفاده کردن درست از شبکه های اجتماعی در کسب و کار های مربوط به بازاریابی دیجیتال شما ترافیک سایت شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و شما می توانید خدمات و محصولات خود را به همگان معرفی کنید. همچنین با استفاده صحیح و علمی بازاریابی دیجیتال شما می توانید مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.
جذب راحت و سریع مخاطب
بازاریابی دیجیتال با در نظر داشتن همه گیر بودن شبکه های اجتماعی در میان افراد در مدت کوتاه می تواند مخاطبان بسیار زیادی را برای شما جذب کندو برند خود را در یک مدت کوتاه می توانید به عده کثیری از مردم معرفی کنید همچنین از طریق معرفی برند خود به دیگران و جذب مخاطب بیشتر بازدید از سایت شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند و باعث بهتر شدن روند بازاریابی دیجیتال شما می شوند.
تطبیق پذیر بودن
پس از اینکه بر مهارت های بازاریابی دیجیتال به طور کامل تسلط پیدا کردید با دیگر مهارت ها در این زمینه نیز آشنا می شوید که به شما در ارتقاء مهارتی شما در این حیطه کمک بسیار فراوانی می کنند. بازاریابی دیجیتال بدین صورت می باشد که اگر شما در یک حوضه تخصص دارید با کمی تلاش می توانید مهارت های بیشتری کسب کنید و جایگاه خود را تغییر دهید و به شاخه دیگر آن بروید و رشد و پیشرفت کنید. بازاریابی دیجیتال این امکان را به شما می دهد تا علاوه بر مهارت هایی که از قبل در این زمینه داشته اید مهارت های جدید را نیز فرا بگیرید که شما در رسیدن به موفقیت در این زمینه یاری می کند. در این موقعیت شما می توانید از مهارت ها و توانایی های خود نهایت استفاده را ببرید و تا جای ممکن پیشرفت کنید.
تحول بالا در بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ از زمینه های شغلی می باشد که همیشه نکاتی در آن برای پیشرفت کردن وجود دارد و این امکان را برای شما فراهم می کند تا از خلاقیت ها و نوآوری هایی که در ذهن خود دارید نهایت استفاده را ببرید. با در نظر داشتن این موضوع که موسسات مربوط به بازار یابی افرادی با پیشینه های مختلف و نقشه و راهکارهای مختلفی مشغول به کار هستند می توانید از این افراد اطلاعات بسیار زیادی کسب کنید و مهارت و دانش خود را افزایش دهید.
وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
بازاریابان دیجیتالی به افرادی گفته میشود که با در نظر داشتن بوجه و هدفی که برای شرکت خود دارند به جذب کردن مشتری از تمامی کانال های بازاریابی دیجیتال می پردازند. مدیران بازاریابی دیجیتال بر روی شاخصه های مهم و کلیدی تمرکز می کنند تا با سنجش و اندازه گیری دقیق آنها بتوانند بهترین نتیجه را در بازه زمانی مشخص به دست آورند و به توسعه کسب و کار خود بپردازند. در بازاریابی دیجیتال که کسب و کار کوچکی را شامل می شود مدیران مسئولیت هایی که به این حیطه مربوط می شود را بر عهده می گیرد و آن ها را مدیریت می کند. اما در کسب و کار های بزرگ بدین صورت نمی باشد هرکدام از بخش ها مسئول مربوط به خود را دارد که آن را مدیریت می کند.
بودجه لازم برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ
این که هزینه لازم برای راه اندازی این کسب و کار و تبلیغات آن تا چه اندازه میباشد بستگی به انتخاب شما واین که موضوع که شما بازاریابی آنلاین را انتخاب کرده باشید و یا بازاریابی افلاین را . بازاریابی دیجیتال از نوع افلاین هزینه های بسیار بالاتری نسبت به نوع آنلاین آن دارد. همچنین اگر شما بخواهید از فناوری سئو برای کسب و کار خود استفاده کنید مبلغی را که هزینه کرده اید به شما بعد ها از طریق سودی که به دست می آورید بازگردانده می شود و در نهایت در رابطه با هزینه ها همه چیز به انتخاب خود شما بستگی دارد.
سخن پایانی
عصر فناوری و اینترنت باعث تغییر و تحولات بسیار زیادی در زمینه های مختلف کسب و کار شده است . دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی دیجیتال می باشد که فرصت های بی نظیری را در پیش پای صاحبان سرمایه می گذارد تا از آن طریق بتوانند برند خود را به همه معرفی کنند و دیگر نیازمند به خرج و پرداخت هزینه های گزاف بازاریابی سنتی نباشند . همچنین تمام این امور را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهند که برای ان ها از هر لحاظ معقول تر می باشد و مخاطبان بیشتری آن ها را خواهند شناخت.