فهرست عناوین
به طور کلی لوگو بخش مختصری از عنوان یک برند می باشد و گاهی نیز به عنوان حالت تصویری ویژه ای است که با کسب و کار یا برند مرتبط است. بهتر است بدانید لوگو همانند یک واسطه بصری عمل می کند که خصوصیات و نام برندی را در افکار کاربران به ثبت می رساند. از مهم ترین عوامل در لوگو های شگفت آور می توان مفهوم ، جذابیت و زیبایی را نام برد.
برند چیست؟
برند که به آن نمانام یا مارک نیز می گویند در واقع قولی است که نشان دهنده انتظار مشتریان از انواع محصولات می باشد. به طور کلی کار اصلی برند ارائه نمودن یکسری اطلاعات در رابطه با محصولات و شرکت می باشد که این امر موجب فرق شرکت و محصولات موجود در بازار می گردد. برند موجب ایجاد این اطمینان می شود که خدمات یا محصولات بی نظیر است و یا در مقایسه با خدمات و محصولات مشابه برتری آن ها را نسبت به یکدیگر ثابت می کند. در رابطه با برند می توان گفت که برندها از یکسری علائم تجاری برخوردار هستند.
آشنایی با برندینگ
تاثیر لوگوهای شگفتآور بر روی برند یکی از زیرمجموعه های فرایند برندینگ می باشد. به طور کلی برندینگ یا همان استراتژی برند از جمله روش هایی است که شرکت ها و موسسات به منظور افزایش اطلاعات کاربران از برند و همچنین تقویت نمودن جایگاه ویژه برند انجام می دهند. برندینگ تمرکز خاصی بر مسئله نحوه تجربه مشتریان نسبت به کسب و کار دارد. برندینگ از طریق تاکتیک های برندسازی همواره در تلاش است تا انتظارات و توقعات کاربران را مدیریت و سازماندهی نماید. اجزای مهم برند شامل وب سایت، لوگو ، بسته بندی ، نام تجاری ، وب سایت و تمام موارد مربوط به میزان فروش می باشد.
دقت داشته باشید که برندینگ یکی از فعالیتهای بازاریابی به شمار میرود و استراتژی آن تفاوت رقبا در حوزه کسب و کار و همچنین ارائه تعریفی از اهداف و پیشنهادات تجاری می باشد. برندینگ موجب افزایش ارزش کسب و کار نیز می گردد.
میزان تاثیرگذاری لوگو های شگفت آور بر روی برند
همانگونه که پیش از این نیز بیان شد لوگو در حقیقت یک تصویر گرافیکی می باشد که صاحبان کسب و کار های مختلف به دنبال شناساندن برند خویش با استفاده از آن به مشتریان می باشند. بگونه ای که لوگو عامل اولیه ای است که توسط مشتری مشاهده می گردد. بهتر است بدانید لوگو تصویر کاملاً کوچکی است که بایستی مسئولیت بزرگی که بر دوش دارد را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. به خاطر داشته باشید که همین تصویر بسیار کوچک همانند یک اطلاعات جامع و خلاصه ای از همه خصوصیات و مزایای مربوط به محصولات و خدمات متنوع صاحبان کسب و کار های گوناگون به حساب می آید. لوگو همچون کلیدی که دارای اشکال و طرح ویژه ای است برای یک صندوق عمل می کند. این صندوق که راجع به آن صحبت می کنیم در حقیقت کسب و کار افراد و آنچه درون این صندوق قرار دارد همان محصولات و تولیداتی است که از سوی صاحبان کسب و کار به مشتریان عرضه می گردد. شایان ذکر است که کار اصلی لوگو تنها بیان تمامی خصوصیات کسب و کار نیست، بلکه لوگو بایستی تا حد زیادی با برند افراد در ارتباط باشد و کار اصلی خود را که مسئولیت نشانه ای است به خوبی به پایان رساند.
میزان تاثیر گذاری لوگو های شگفتآور بر روی برند از دید شناسایی
امروزه شناسایی یا شناساندن یکی از اهداف اصلی لوگو در استراتژی برند محسوب می شود. همه فعالیت های مربوط به طراح لوگو و سپس فعالیت های مدیر برند به سمتی است که افراد از طریق مشاهده لوگو اهداف اساسی یک برند تجاری را یاد آوری می کنند. از این دیدگاه لوگو همچون کلید برق برای یک لامپ اتاق به حساب می آید. در نظر داشته باشید که لوگوهای شگفت آوری موفق است که مخاطب و کاربر از طریق مشاهده آن این تصور را دارند که کلید برق را فشار داده و نمایی از اتاق مربوط به فعالیت برند در افکار وی نمایان شود. تمامی کسب و کارها همواره به دنبال این هستند تا از یک برند کاملاً شناخته شده در میان مشتریان استفاده نمایند ؛ از این رو تعداد زیادی از آنان به منظور طراحی لوگو های شگفت آور و ماندگار هزینه های هنگفت و همچنین زمان زیادی را صرف خواهند کرد. در حقیقت میزان تاثیرگذاری طراحی لوگوهای شگفتآور در کسب موفقیت برای برند ها بسیار حائز اهمیت است. یک لوگوی شگفت آور و بسیار خوب سبب می شود تا یک برند در میان رقیبان به خوبی مشاهده گردد.
ارتباط میان لوگو های شگفت آور و کسب و کار
بهتر است بدانید تاثیر لوگوهای شگفتآور بر روی برند های مختلف را می توان از زوایای متنوع مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. از جمله زاویه های گفته شده میتوان به ارتباط لوگو های شگفت آور با کسب و کار اشاره نمود.
در صورتی که نسبت به اهمیت میزان تاثیر گذاری لوگوهای شگفتآور بر روی برند آگاهی داشته باشید به خوبی درک می کنید که طراحی ، گزینش و منتشر نمودن لوگو های شگفت آور قسمت بسیار مهمی از تبلیغات مربوط به برند ها به حساب می آید. همانگونه که می دانید از جمله عوامل معرفی نمودن موسسات عظیم تولیدی و خدماتی در جهان داشتن لوگو های شگفتآور و ماندگار از اینگونه موسسات می باشد.
از جمله عوامل دیگری که بایستی آن را مد نظر قرار داد روشی است که لوگو های شگفت آور با استفاده از آن خود را با کسب و کار های متنوع مرتبط می سازد. در حقیقت این عامل در مرحله نخست به قسمت طراحی لوگو های شگفت آور مرتبط می شود و در مرحله بعدی با فرایند برندینگ ارتباط می گیرد. طی مراحل اولیه لوگو بایستی با استفاده از روشی مناسب با کسب و کاری که به معرفی آن می پردازد ، ارتباط می یابد و مدیر برند همچنین بایستی به خوبی بتواند تا از لوگو تحت عنوان کانال به منظور شناسایی برند خود استفاده نماید.
توجه داشته باشید که طراحی لوگوهای شگفت اور قبل از اینکه به عنوان یک هنر مطرح شود در واقع ابزاری به منظور طراحی نمودن هویت بصری برند است. به منظور معرفی نمودن کسب و کار های مختلف در جهان مربوط به تجارت معمولاً از لوگو استفاده می کنند. لوگو یکی از موارد بسیار مهم به منظور معرفی کسب و کار و کلید طلایی شناسایی کسب و کار شناخته می شود ؛ از این رو لوگو را یکی از عوامل وحدت و انسجام میان اهداف متنوع یک برند معرفی می کنند. لوگوهای شگفت آور قادر هستند به عنوان نشانه ی پر طرفدار و نزدیک سازی کاربران به یکدیگر و همچنین تشکیل دادن مجموعه های هواداری مطرح می گردد.
دلایل اهمیت به تاثیر لوگوهای شگفتآور بر روی برند
کارایی و توانایی هایی که لوگوهای شگفتآور در برند و بازاریابی از آن خود ساخته است ، بسیار زیاد است تا جایی که نمی توان آنها را نادیده انگاشت. مهمترین امکانات و توانایی های لوگو شامل موارد زیر است:
. لوگوی موفق در حقیقت فلسفه برند را به کاربران نشان می دهد.
. یک لوگوی موفق عاملی به منظور ایجاد تمایز افراد با یکدیگر در جهان وسیع تجارت می باشد.
. لوگوی موفق در حقیقت نماینده تمامی خصوصیات یک برند به حساب می آید.
. یک لوگوی بسیار قوی به دنبال تسهیل و تبلیغ نمودن وفاداری به برند می باشد.
. لوگوی خوب نشان از هویت بصری برند های گوناگون دارد.
دلایل نیاز به لوگو
بر اساس اینکه در حال حاضر موسسات خدماتی و تولیدی زیادی در حوزه تولید کالا های متنوع به تبلیغات احتیاج دارند بنابراین جذب مشتریان با استفاده از تاکتیک های خاصی صورت می گیرد. در حقیقت مالکان بنگاه های اقتصادی به منظور ارتباط گرفتن با مشتریان نیاز دارند تا شیوه خاصی را به کار گیرند و به واسطه آن بر رقیبان خویش غلبه کنند. امروزه ابزار های فراوانی از سمت و سوی موسسات به منظور تبلیغات استفاده می شود به عنوان مثال می توانیم کاتالوگ، چاپ بنر، ایجاد وب سایت های گوناگون و غیره را نام ببریم؛ اما تمامی این موارد که بیان شد هنگامی تاثیر گذار هستند که برند هر یک از محصولات در آنان به نحو احسن ارائه گردد. به کارگیری لوگوهای شگفت آور از جمله شیوه های به ارائه برند محصولات متنوع به کاربران است.
سخن پایانی
در حال حاضر لوگو همانند یک هویت بصری برای برند های متنوع شناخته می شود. طراحی نمودن لوگو های شگفت آور و جذاب نقش بسزایی در استراتژی بازاریابی موسسات دارد. در حقیقت لوگو نماد بصری برای برند ها بوده که اطلاعات و داده های مختلفی را در رابطه با کسب و کار و اهداف مختلف آن دنبال می کند. لوگو نیز جزئیات و خصوصیات اهداف کسب و کار و همچنین مزایای مربوط به خدمات و محصولات یادآوری می کند. از صحبت هایی که در فوق بیان شد می توان نتیجه گرفت که طراحی نمودن لوگو های شگفت آور و ماندگار برای مالکان کسب و کار های متنوع ، افراد بازاریاب و مدیران برند های مختلف بسیار حائز اهمیت است.