فهرست عناوین
این روزها با زیاد شدن کسب و کارهای اینترنتی ،هدف اکثر مشاغل اینترنتی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است به این دلیل که کاربران زمان جستجو در گوگل فقط به صفحه اول توجه می کنند و از رفتن به صفحات دیگر گوگل اجتناب می کنند. با توجه به این که امروزه سایت های خارجی و ایرانی زیادی وجود دارد رقابت بین آنها نیز به شکل چشمگیری افزایش یافته است. توجه به قوانین وضع شده در این رابطه باعث قرار گرفتن در رتبه های اول گوگل می شود.
راه های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
همواره دغدغه خیلی از افراد صاحب کسب و کار اینترنتی این است که چگونه در صفحات اول موتورهای جستجو قرار بگیرند و دیگر سایت ها نتوانند این جایگاه کسب کنند. این امر یک خواسته بزرگ بوده و دارای چالش هایی است که باید آنها را پشت سر گذاشت، هر چقدر کلمه انتخابی شما با رقابت بیشتری همراه باشد کار شما دشوار تر می شود چرا که باید با سایت های قدرتمند و زیادی به رقابت بپردازید. همچنین برای این رقابت به مدت زمان زیادی نیاز دارید. راه های زیادی برای قرار گرفتن در صفحات اول گوگل وجود دارد که برخی از این راه ها به شرح زیر می باشند:
۱-استراتژی محتوا:
چنانچه شما زمان محتوا نویسی برای آن استراتژی مشخص نکنید برای تولید محتوا دچار مشکل خواهید شد. برای سئوی یک سایت داشتن استراتژی تبلیغات، استراتژی تولید محتوا و استراتژی لینک محتوا اهمیت زیادی دارد.در این موارد استراتژی تولید محتوا مهمترین قسمت است، این استراتژی تعیین می کند که کدام مطلب عنوان اصلی، ویژه و مهم باشد. طراحی استراتژی محتوا نیازمند یک تیم متخصص و مجرب بوده و زمان لازم برای آن ۴ سال می باشد. در رابطه با استراتژی لینک سازی نیز باید نکاتی مانند لینک گرفتن از سایت های معتبر، استفاده از انواع انکر تکست و تولید محتوای قوی را در نظر بگیرید.
۲- عدم استفاده از محتوای دیگران:
هرگز مطالب و محتوای دیگران را کپی برداری نکنید چرا که با شما برخورد خواهد شد. منظور عدم کپی تصاویر و ویدئوهای دیگران می باشد.
۳- توجه به طول متن:
طولانی بودن متن نشان دهنده مطالب بیشتر است با این کار هم شما اطلاعات افراد را بالا می برید هم گوگل ترغیب می شود که نتیجه های بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد. اگر تیترهایی که به گوگل می دهید غیر واقعی باشد و گوگل آن را تشخیص دهد شما متحمل جریمه خواهید شد. می توانید با عملکرد هوشمندانه در زمینه هایی چون، استفاده نکردن از یک کلمه اصلی برای تیتر، به کار بردن کلمات مرتبط با هم، طبیعی بودن تیتر و… از جریمه ها دور بمانید.
۴- استفاده صحیح از کلمات کلیدی:
دسته بندی قبل از استفاده مهم تر است. دسته بندی یعنی اینکه بعضی کلمات شبیه هستند و نیاز به یک مطلب دارند، برخی از کلمات نیز از لحاظ معنی با هم فرق دارند و باید در صفحه های جدا کار شوند. اگر این موارد را رعایت نکنید به هیچ عنوان در صفحه اول قرار نخواهید گرفت. برای این کار می توانید موارد زیر را رعایت نمایید: کلمه کلیدی در صفحه اول قرار گیرد، لینک سازی جذاب برای جلب توجه مخاطبان، قرار دادن سخن پایانی و کلمه کلیدی در آخر مطلب، عدم گذاشتن چند لینک در یک پاراگراف، افزایش طول متن، استفاده از برچسب برای تعیین موضوع، به کار بردن دسته بندی صحیح، بالا بودن کیفیت محتوا، تلاش زیاد برای قرارگیری در صفحه اول و...
۵- محتوای تصویری مناسب:
به کار بردن تصاویر به شکل مناسب موجب جلب نظر کاربر می شود. بدین منظور می توانید از روش های گوناگونی مثل به وجود آوردن تصاویر یونیک، ایده گرفتن از سایت های معتبر جهت عکس گرفتن، استفاده از اینفوگرافیک به خاطر توضیح مراحل کاری، ذخیره کردن تصاویر با کلمات کلیدی، استفاده از شماره تلفن و آدرس در تصویرها و انتخاب شاخص های برای تصاویر استفاده کنید.
۶- ساختن محتوای ویدئویی:
از بهترین راهها برای جلب نظر کاربران و استفاده زیاد از سایت شما، ساختن ویدئو می باشد. این کار به دو روش قابل انجام است یکی خودتان دست به کار شوید و دیگری کمک گرفتن از یک شرکت سازنده که کار تبلیغات را انجام می دهند.
۷- ساخت محتوای فایلی:
اطلاعات کمی درباره کسب و کار خود تهیه نمایید و به صورت پی دی اف و یا کتابچه در سایت های خاص انتشار مطالب نشر دهید. این امر هم شما را به یک برند معتبر تبدیل می کند و هم در بلند مدت بوسیله همان پی دی اف ها بک لینک بگیرید. بعلاوه در همه اسلایدها آدرس سایت تان را بگذارید تا بهتر و بیشتر در گوگل معرفی شوید.
۸- برخی دیگر از راه ها عبارتند از:
استفاده از سایت های دارای وبلاگ جهت معرفی بیشتر سایت خود، عضویت در انجمن های پرسش و پاسخ، فعالیت زیاد در شبکه های اجتماعی، تبلیغ شغل تان در فضاهای اجتماعی فعال، به کار بردن خبرسازی تبلیغات، داشتن برنامه برای تبلیغات اینترنت، طرح نقشه و هدف، مشورت با مشاوران خبره، به روز کردن سایت خود و ویرایش مطالب قدیمی.
۹- استفاده از تبلیغات:
این کار بدون سئو هم انجام میگیرد که باید هزینه برای آن پرداخت کنید.
الگوریتم های گوگل جهت قرار گیری در صفحه اول گوگل
قوانین یا همان الگوریتم ها به شما در رسیدن به رتبه های اول گوگل کمک می کند. هر یک از این الگوریتم ها دارای هدف مشخصی هستند اما هدف اصلی همه آنها نشان دادن گزینه های برتر متناسب با موضوع جستجوی شما می باشد. این الگوریتم ها به منظور رفع نیازهای کاربران تدوین شده اند. برخی از الگوریتم ها شامل موارد زیر هستند:
۱-الگوریتم اول: vince که یکی از کارمندان گوگل آن را طراحی کرده که برای جلب رضایت اشخاص و توجه به کلمات کلیدی کاربرد دارد.
۲-الگوریتم پاندا: این طرح موجب شده تا کپی برداری از متون ، تصاویر و ویدئوها ممنون شود و سایت هایی که ارزش داده آنها کم است نیز حذف شود. با این الگوریتم کیفیت داشتن مطالب یک سایت مشخص می شود.
۳-الگوریتم پنگوئن: در این الگوریتم به بک لینک توجه می شود. لینک همان پیوندی است که یک صفحه را به دیگری وصل می کند. بک لینک های که طبیعی طراحی شده اند بهترین گزینه هستند. زیاد بودن تعداد این بک لینک ها جایگاه سایت در نتایج جستجو بالا می رود. گوگل براساس همین بک لینک ها امتیاز مثبت یا منفی به سایت می دهد. بک لینک های مثبت باعث بالا رفتن شما به رده های بالاتر و بک لینک های منفی موجب پایین رفتن شما به رده های پایین می شود.
۴- الگوریتم کبوتر: از آنجایی که افراد همیشه به دنبال جستجوهای متفاوت هستند، این طراحی باعث یافتن یک کار و مکان ویژه می شود. همچنین مورد توجه قرار دادن کلمات کلیدی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اصولا گوگل یک فضای به روز و راهنمای خوب است.
۵-الگوریتم payday Loan : این نوع الگوریتم جهت پیشگیری از کاربرد کلمات کلیدی تکراری است. این سایت ها حذف و جریمه می شوند.
۶- موبایل گدون گوگل: با وجود اینکه یک الگوریتم جدید است. این طراحی سایت هایی که روی بعضی از گوشی ها اجرا نشوند را حذف می کنند. راه هایی برای پیشگیری از این قضیه وجود دارد؛ سایت شما واکنش گرا باشد، قابلیت دسترسی به JS و CSS را داشته باشد، طراحی لینک ها به صورتی که راحت قابل استفاده شوند.
۷- الگوریتم برت: هدف این مدل آسان کردن نیازهای انسان است. هر شخصی با توجه به زبان خود در گوگل به جستجو می پردازند. نزدیک بودن زبان کامپیوتر به زبان انسان باعث می شود که نتیجه جستجوها به نحو صحیحی انجام گیرد.
۸- الگوریتم موبایل فرندلی: جزء آپدیت های الگوریتم های گوگل است. هدف آن تایید جستجوهای صورت گرفته به وسیله تلفن همراه هوشمند است.
۹- الگوریتم page layout : جستجوهای کاربران با توجه به ویژگی های دیداری در رده های بالا قرار دارند، در اینجا به هر میزان که ناخوشایندی های دیداری کمتر و مسئله ها صریح باشد ارزش سایت برای استفاده بالا می رود.
هزینه های رسیدن به صفحه های اول گوگل
استفاده از مشاوره برای تعیین هزینه ها گزینه مناسبی است. با توجه به میزان رقابت کسب و کار و کلمات مورد استفاده تعرفه ها با هم فرق دارند. به طور کلی دو نوع هزینه وجود دارد یکی هزینه های شرکت سئو کننده و دیگری هزینه هایی که خودتان صرف می کنید. شرکت های زیادی وجود دارند که براساس کیفیت، خدمات و سابقه هزینه هایشان متفاوت است. سئو یک روشی است که کم کم و در طولانی مدت به کسب و کار شما رونق می دهد. زمان رسیدن به صفحه اول به وسیله سئو همه هزینه های شما باز می گردد. بعضی از هزینه های شرکت کننده موارد زیر می باشند:
*پرداخت هزینه به نویسندگان محتوا، به وجود آوردن ساختار مناسب سایت با پرداخت هزینه به سئو کارها، استفاده از ابزارهای سرعت با صرف هزینه و زمان زیاد، پرداخت هزینه به تصویر سازان و ویدئو سازها.
سخن پایانی
جای گرفتن در صفحات اول موتورهای جستجو کار سختی است اما قابل انجام می باشد. با کمک گرفتن از مشاوران مربوطه و به کار بردن روش های گفته شده شما را به یک برند قابل اطمینان و خوب در گوگل تبدیل می کند. همین برند بودن موجب جذب کاربران و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای همیشه می شود.