فهرست عناوین
ویدئو مارکتینگ یک استراتژی بسیار قدرتمند است که در طی چندین سال اخیر جایگاه ویژهای را در حوزه مارکتینگ به خود اختصاص داد. اگر دقت کرده باشید روزانه میلیاردها ویدیو از سایتها مثل یوتیوب مشاهده میشود .، یا در اینستاگرام هم بسیار مشاهده کردهاید که ویدئوها بیشتر از متن ها به اشتراک گذاشته میشوند .
درواقع فیلم ها باعث افزایش ۸۰ درصدی نرخ تبدیل مخاطب به مشتری در فضای اینترنت میشود. طبق آمار بهدستآمده تنها وجود کلمه ویدئو در کنار عنوان شما در نتایج گوگل باعث افزایش ۱۹ درصدی نرخ کلیک کاربران میشود. تقریباً میتوان گفت ۸۰ درصد کاربرانی که وارد فضای مجازی و یا وارد سایت میشوند تمایل دارند با تماشا کردن ویدئو به پاسخ سؤالی که میخواهند برسند در واقع ویدئوها میتوانند راحتتر افراد را به خود جذب کنند و آنها را و به آنها اطلاعات مغذی و پرباری را انتقال دهند.
ویدئو مارکتینگ چیست؟
تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات ، افزایش تعامل با مخاطبان آموزش کاربران و معرفی برند و سازمان ملی و یا برند شخصی با استفاده از ابزارهای ویدئو را ویدئو مارکتینگ یا همان بازاریابی ویدئویی میگویند . ویدیو مارکتینگ نشاندهنده تمایل بیشتر افراد به کسب اطلاعات بالا از طریق ویدئو است، درواقع بیشتر افراد تمایل دارند از طریق آن ویدئوها به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنند چراکه آنها معتقدند با دیدن فیلم و ویدئو راحتتر به پاسخ سوال خود میرسند. بهعنوان مثال بسیاری از بانوان برای طرز تهیه غذایی که میخواهند پیدا کنند از طریق افزایش ویدیوهایی در گوگل و فضای مجازی به پاسخ سوال خود دست پیدا میکنند .
علت محبوبیت بالای ویدئو مارکتینگ در چیست
در سال دوهزار و 2016 اهمیت ویدئو برای مخاطبان نسبت به دیگر انواع محتوا افزایش بسیاری پیدا کردهاست، در سال 2017 نیز ویدئو با پرشی بزرگ توانسته بازار هایی نظیر ایمیل وبلاگ و … برسد. در اثر 2018 دیگر از ویدئو بهعنوان تاکتیک یاد نمیشد، بلکه خود یک استراتژی کامل در موفقیت کسب و کار بود کمکم با گذر زمان در سال 2019 استفاده نکردن از ویدیو مارکتینگ سبب شکست کسبوکارها میشد. چرا که ویدئو مارکتینگ پتانسیل بالای جذب مخاطب را حفظ مینماید و در مقابل جایگاه شما را در بین رقبا در بالاترین رتبه قرار خواهد داد اما بدون استفاده از آن رقابت شما با رقبا بیشک با شکست مواجه میشد اخیراً نیز بازاریابی ویدئویی یکی از بهترین روشها برای کسب درآمد محسوب میشود .
از مزایای بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ میتوان به موارد زیر اشاره نمود با ویدیو تاثیر بالایی در جذب کاربر میگذارید ویدئو تمام محتوا و هدف مورد نظرتان را بهخوبی بیان میکند برای معرفی برند و محصول با استفاده از ویدئو بهراحتی میتوانید به بررسی نکات و ویژگیهای آن بپردازید ویدئو برای جذب کاربرانی که علاقهای به مطالعه ندارند بسیار مؤثر عمل میکند همچنین با استفاده از ویدئو ماندگاری زیادی را در ذهن مخاطب ایجاد خواهید کرد .
تاثیر ویدئو مارکتینگ در سئو
ازجمله سوالات پرتکرار که در ذهن مخاطبان ایجاد میشود این است که آیا ویدئو برای بهینهسازی سایت و سئو آن مؤثر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله!
گوگل و دیگر موتورهای جستجو به شدت برای صفحاتی که دارای ویدئو و عکس های با کیفیت و مرتبط هستند ارزش قائل میشود. چراکه این نوع محتوا کاربران را بیشتر مشتاق نموده به این ویژگی برای گوگل نیز حائز اهمیت است. همانطور که میدانید گوگل وبسایت هایی را که کاربران را بهراحتی به پاسخ سوالاتشان میرساند مورد پسند قرار داده و آنها را در رتبههای بالا در موتورهای جستجو قرار میدهند بازاریابی محتوا باعث میشود مخاطب زمان بیشتری را روی صفحه سایت یا شبکه اجتماعیتان صرف کند ازهمینرو اعتبار و رتبه وبسایت شما نیز افزایشیافته و سئو وبسایت شما بهبود مییابد شما میتوانید با اشتراکگذاری ویدیوها در شبکههای اجتماعی و یا وب سایت هایی نظیر یوتیوب آپارات یا نماشا به موفقیت بالایی در زمینه فروش محصول و جذب متقاضی برسید.
ویدئو مارکتینگ برای چه کسبوکارهایی مناسب است؟
اگر صاحب کسبوکار زیبایی هستید : برای افرادی که دارای کسبوکار زیبایی هستند ویدئو مارکتینگ در کسب و کارهای زیبایی یک بخش حیاتی است. درصورتیکه شما دارایی یک مکان به طور مثال سالن زیبایی هستید و تهیه ویدئو از سالن و مشتریان خود یا ویدئوهای آموزشی میتوانید به راحتی منجر به جذب مخاطبان بیشتری شوید آشپزی در آشپزخانه آشپزی میکند میتواند با گرفتن ویدیوهای آموزشی و طرز تهیه غذاهای مختلف دیگران را نسبتبه کسبوکار خود مشتاقتر کند .
قصد فروش محصول یا خدمات را دارید : فرقی نمیکند که شما دارای کسبوکار آنلاین و یا کسبوکار سنتی باشید باید بتوانید که با انتشار ۱ ویدیوی جذاب داستان ارائه محصول و خدماتتان را به مشتریان نقل کنید بهطور مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی هستید باید با انتشار محتوا پستهایی با محتوای معرفی محصولات آرایشی یا نظر و اعتماد مخاطبان نسبتبه خود احتمال خرید محصولات را برای کسبوکار خود افزایش دهید.
اگر بدنبال سازمان خود هستید: اگر می خواهید برند و سازمان و یا شرکت خود را معرفی کنید می توانید با استفاده از ویدئو مارکتینگ به جذب مخاطبان به وب سایت خود سبب شوید . فیلم برداری از پرسنل ها ، فضای محیط کاری ،روزمرگی ها و … می تواند موجب تشویق افراد به طرف برند شما شده و در نتیجه نیز اعتماد بیشتری را در بین شما شکل دهد. اعتماد بیشتر مساوی است با فروش بالاتر .
سخن پایانی
به رفتار خودتان در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها توجه کنید آیا شما خودتان بیشتر زمان خود را برای خواندن ۱ بهتان را از دست میدهید یا سعی میکنید با استفاده از تماشای ویدئو در مصرف زمان بهینه سازی کنیم کدام یک برای شما جذابتر است؟
اگر تابهحال از ویدئو مارکتینگ افزایش فروش و معرفی برند و کسبوکار خود استفاده نکردهاید بهتر است از همین حالا شروع کنید ! چراکه در صورت عدم استفاده از این ترفند از رقبا عقب میمانید . هم در وب سایت های شخصی و وب سایت های شرکتی افرادی که دارای وبسایت هستند نیز میتوانند از این روش استفاده کنند تا برند خود خود بپردازند .