سبک نوشتن در تولید محتوا مهم ترین مبحث در دیده شدن و موفقیت یک وب سایت حرفه ای است. هر کدام از ما دارای سبک های متنوعی برای صحبت کردن می باشیم که قدرت تاثیر گذاری کلامی هرکدام نیز متفاوت است، در نوشتن و تولید محتوا نیز همین موضوع صدق می کند. افرادی که دارای صدای آرام هستند با افرادی که دارای صدای بلند می باشند متفاوت بوده و هرکدام به نو به خود تاثیرگذاری متفاوتی را دارند. در متن ها نیز همین گونه است؛ متن هایی که توسط کاربر خوانده می شود، به جای حرف زدن عمل می کند و آن ها با چشمان خود شروع به خواندن و درک محتوای شما می کنند. در حالی که صریح و خوانا نوشته نشده باشد، مسلما برای کاربر قابل فهم بوده و تاثیرگذاری موثری را شامل نخواهد شد.
در برخی مواقع نیز کاربر وب سایت شما را ترک کرده و این عامل تاثیر بسیار منفی را برای سئو سایت و کسب وکار شما به دنبال خواهد داشت. سوالی که ذهن بسیاری از نویسنده ها را درگیر کرده است این می باشد که از چه سبکی برای تولید محتوا استفاده کنیم؟ برای رسیدن به این پاسخ مهم که موفقیت کسب و کار و فروش و در نهایت موفقیت شما را به دنبال خواهد داشت، پیشنهاد می شود تا انتها با ما همراه باشید.
چرا باید سبک خودتان را درک کنید؟
پیدا و درک کردن مهم ترین عامل در تولید محتوا می باشند ،اگر بخواهیم کمی خودمانی تر توضیح دهیم، باید بگوییم؛ آیا تا کنون به اجرای عادل فردوسی پور در برنامه نود دقت کرده اید؟ سبک وی بسیار منحصر به فرد است به گونه ای که توجه هر بیننده و شنونده ای را به سمت خود می کشاند. در تولید محتوا و محتوا نویسی نیز این موضوع صدق می کند. شما به کمک پیدا کردن و درک کردن سبک خود می توانید هر خواننده ای را تحت تاثیر بگذرید. دقت داشته باشید که سبک نوشتن برای تولید محتوا، در هر شرایطی باید متعلق به خود شما باشد، چرا که این موضوع سبب خاص و جذاب تر بودن محتوای شما خواهد شد. حال سوال این است که چه عواملی در انتخاب سبک نوشتن تولید محتوا موثر هستند؟ در ادامه به این عوامل اشاره ای خواهید داشت، با ما همراه باشید.
عوامل موثر در انتخاب سبک تولید محتوا
شناخت مخاطب : مهم ترین عامل برای انتخاب سبک محتوا نویسی می تواند شناخت مخاطب باشد. به طور قطع می توان گفت هنگامی که شما مخاطب موردنظر را بشناسید می توانید محتواهای مورد اهمیتی که از نظر آن ها موردپسند است و توسط آن ها به راحتی به پاسخ سوال های خود می رسند را بیابید.
در واقع در مخاطبی به این موضوع علاقمند هستند که ؛ ” چون من سبک خودمو دارم، دوسدارم محتوایی که به سبکم نزدیک هستن رو بخونم .” از همین رو باید محتواهایی را آماده سازی و منتشر کنید که کاربر پسند باشند. این موضوع سبب افزایش ترافیک وب سایت شما نیز خواهد شد.
فضای مورد نظر برای منتشر کردن محتوا : از دیگر عواملی که سبب پیدا کردن سبک تولید محتوا در نویسندگی می شود می توان به فضای موردنظر برای منتشر کردن تولید محتوا باشد. به طور مثال هنگامی که شما در یک وب سایت خبری تولید محتوا می کنید، مسلما تفاوت های بسیاری با تولید محتوا برای وب سایت املاک و کسب و کارهای بزرگ خواهد داشت. دانستن و تفکیک هرکدام می تواند به شما در راستا انتخاب سبک درست کمک شایانی کند.
هدف شما از تولید محتوا : به طور کلی باید هدف خود را از نویسندگی مشخص کنید . به طور مثال اینکه محتوای شما در زمینه تنها تبلیغات است یا برای بالا کشیدن رتبه وب سایت و… هرکدام به نوبه خود می توانند سبب دیده شدن محتوا و سایت موردنظر شوند. اگر هدف شما جذب مخاطب باشد، مسلما سبک تولید محتوای شما باید موردتوجه کاربران قرار بگیرد. اما اگر برای یک سایت فروشگاهی تولید محتوا می نمایید سبک شما باید در راستا معرفی محصولات و به گونه تبلیغاتی باشد.