به طور کامل استفاده از هشتگ گذاری در اینستاگرام جزء روش هایی است که در میزان بازدید پست ها و استوری هیچ تغییر و تحول بسیاری ایجاد میکند. اگر استفاده کردن هشتگ در اینستاگرام صحیح و اصولی باشد به راحتی طی محدوده زمانی مشخص میتواند باعث افزایش بازدید شود و همچنین عدم استفاده از هشتگ و یا عدم استفاده درست از هشتگ نیز میتواند تا حد زیادی به پیج شما ضرر بزند.
اینستاگرام بر طبق الگوریتم های مختلفی که دارد در تلاش است تا بهترین بازدهی را برای مخاطبان و کاربران داشته باشد. هشتگ گذاری اصولی از مهمترین روشها برای افزایش بازدید و فروش هر کسبوکاری در اینستاگرام است در ادامه با سایت لوپاس همراه باشید تا نحوه کامل هشتگ گذاری را آموزش ببینید .
نحوه هشتگ گذاری صحیح در اینستاگرام
اگر در اینستاگرام فعالیت کرده باشید احتمالاً با هشتگ بسیار رو به رو شده اید هشتگ ها سبب بیشتر دیده شدن پیج و برند و محصولات شما در اینستاگرام میشوند و اگر از آنها در زیر پستهای خود استفاده کنید بهاحتمال بسیار بالا متوجه افزایش فروش، شناختهتر شدن برند و یا سطح تعامل کاربر خواهید شد. هر فردی که به جستجوی یک هشتگ خاصی بپردازد هنگامیکه بر روی آن هشتگ کلیک کند میتواند پستهایی را که مرتبط با آن هشتگ در اینستاگرام هستند را مشاهده کند، به طور مثال درصورتیکه شما در زمینه املاک فعالیت میکنید و زیر پستهایی که در پیج اینستاگرامی خود منتشر کردهاید از هشتگ املاک فلان برند و یا املاک شمال یا خرید ویلا در مازندران و غیره و … میتواند بهراحتی به پیج اینستاگرام شما دسترسی پیدا کند.
یا با جستجوی هشتگ ها ممکن است برخی از پستهای شما در ابتدا نشان داده شوند یا حتی بسیار بیشتر دیده شوند که این عوامل بستگی به موارد زیر دارد؛
- میزان استفاده شما از هشتگ : شما نیازمند استفاده بهطور مکرر و هرچند وقت یکبار از هشتگ هستید! تفاوتهای شما با جستجوی این هشتگ بیشتر دیده شوند. میزان محبوبیت پست باید این نکته را در نظر بگیرید که پست شما موردپسند کاربران در این استقرار بوده باشد و آن را لایک کرده و یا کامنتی در زیر آن درج کرده باشند.
- زمان و تاریخ که پست را منتشر میکنید، بسیار مهم است: ممکن است بسیاری از پستهای قدیمی که از این هشتگ استفاده کردهاند در نتایج جستجوی شما دیده شوند میزان قدرت مخاطبین در استفاده از هشتگ موردنظر میزان محبوبیت هشتگ شما و استفادهشده دفعات استفاده شده از هشتگ بسیار حائز اهمیت است. به طور مثال درصورتیکه شما از یک هشتگ مرتبط هرچند وقت یک بار در زیر پست ها و یا در استوری خود استفاده میکنید بهمرور زمان مخاطبان جذب آن هشتگ میشوند شما باید در نظر بگیرید که چه درصدی از افراد از آن هشتگ شما برای جستجو استفاده کردهاند .
ترفند های هشتگ گذاری در اینستاگرام
از تعداد معین و مناسبی از هشتگ ها استفاده کنید: در حالت کلی اینستاگرام به ما این اجازه را داده است تا برای هر پست تا 30 هشتگ و برای هر استوری 8 هشتگ قرار دهیم اگر بیش از اندازه از هشتگ استفاده کنید کپشن یا کامنتهای شما درج نخواهند شد. اما لزوماً مجاز بودن برای استفاده از ۳۰ هشتگ در زیر هر پست به این معنا نیست که نهایت استفاده را از این موضوع ببریم تجربه نشان دادهاست که استفاده از ۱۱ هشتگ برای هر پست میتواند بهتر باعث دیده شدن پست شما شود .
حواستان به هشتگ های ممنوع باشد : از هشتگ های نا مرتبط و محتوای نامناسب هستند در پستهای خود استفاده نکنید، این کار هیچ کمکی به دیده شدن پست های شما نمیکند زمانیکه کاربر چنین هشتگ هایی را سرچ میکند ممکن است پست های نامربوط در زیر آن به نمایش گذاشته شود .
استفاده از هشتگ های ترند و مربوط به محتوای پیج : یکی از مهم ترین کارهایی که در مورد هشتگ گذاری در این اینستاگرام باید انجام داد، این است که از هشتگ های ترند و متناسب با محتوای اصلی پیج استفاده نمود. به طور مثال استفاده کردن از هشتگ هایی که مرتبط با بیزینس و کسبوکار شما هستند، میتواند نتیجه مثبتی را در افزایش فروش و معرفی برند شما داشته باشد.
سرچ کردن هشتگ های مرتبط با پیج : درحقیقت هشتگ گذاری در اینستاگرام یک کار بسیار دقیق و اصولی و ظریف است یکی از ترفندهای افزایش بازدید پیج شما سرچ کردن هشتگ های مرتبط با پیج خود در اینستاگرام است شما میتوانید هشتگ های مرتبط با پیج خود را بهطور مداوم سرچ کرده تا بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید .
بررسی هشتگ های استفادهشده توسط رقبا: همچنین شما باید به بررسی رقبای خود بپردازید و ببینید از چه هشتگ هایی بیشترین بازدهی را دریافت نموده اند شاید شما بخواهید که برخی هشتگهای جدید را به پستهای خود اضافه کنید. اما بهتر است در کنار آنها از هشتگهای پرکاربرد نیز استفاده کنید، نکته حائز اهمیتی که باید حتما با توجه کنید این است انتخاب یک هشتگ خاص شما را از رقبایتان جدا میکند و باعث میشود کسبوکار شما بهتر دیده خواهدشد. یکی ازهشتگ های مهم و اصلی که بی شک شما را از رقبایتان جدا میکند هشتگ نام برند شما است.