فهرست عناوین
این روزها رقابت در هر کاری دشوار است شروع یک حرفه به دو بخش مهم یعنی آماده کردن پایه شغل و دستیابی به مشتری یا همان تبلیغ و بازاریابی می باشد. دیجیتال مارکتینگ جزء جدا نشدنی هر حرفه ای است اما اکنون به این نوع بازاریابی توجه زیادی نمی شود در صورتی که در زمینه تبلیغات برای کالاها این روش تاثیر به سزایی دارد، هر نوع تبلیغی شیوه های گوناگون و مخصوص به خود را دارد، از جمله تکنیک های شگفت انگیز و هوشمند بازاریابی اینترنت، تلویزیون، رادیو و… است. استفاده از هر کدام از این شیوه های تبلیغاتی در واقع همان دیجیتال مارکتینگ می باشد.
دیجیتال مارکتینگ
در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ از محبوب ترین روش های بازاریابی است که به وسیله خدمات هوشمند انجام می گیرد این خدمات همان سئو سایت، پیامک، ایمیل و… هستند، این روش خیلی سریع در حال توسعه یافتن است که علت آن، یکی افزایش سرعت اینترنت و کیفیت موبایل ها و دیگری وجود افراد متخصصی که از روش های گوناگونی اشخاص زیادی را جذب گوشی موبایل و رایانه می کنند. بنابراین دیجیتال مارکتینگ به هر روش فروش کالاها که از سیستم های هوشمند بهره می برند، گفته می شود، این روش تبلیغاتی به دو صورت آموزش داده می شود، یکی رشته تحصیلی در دانشگاه ها و دیگری ارائه آن به شکل فرایندی مهارتی می باشد. تنها یادگیری روش های دیجیتال مارکتینگ کافی نیست بلکه باید شیوه های ارتباط گرفتن، صحبت کردن، راهکارها، تکنیک های شگفت انگیز و …را نیز بیاموزید در غیر این صورت نمی توان به موفقیت رسید.
این روزها مردم بیشتر از قبل به سراغ اینترنت می روند که این سبب شده تا خرید آن ها از حضوری به اینترنتی تبدیل شود بنابراین در این بین بازاریابی تعامل شما را در هر دو مدل خرید با متقاضیان برقرار کرده که باعث رونق فروش محصولات و سود آوری زیاد شما می شود، در خیلی از کمپانی ها دیجیتال مارکتینگ یک تکنیک شگفت انگیز و فوق العاده مفید برای جلب مشتری، ارتباط برقرار کردن و فروش اینترنتی به کار می رود، این کمپانی ها برای دستیابی راحت مشتری به محصولات ابزارهای زیادی را به کار می گیرند. در کل در همه مراتب دیجیتال مارکتینگ، اطلاع از مارک یک امر ضروری محسوب می شود، و وجود وب سایت برای همه مشاغل مهم و اساسی است. در صورت نداشتن وب سایت باید در دنیای مجازی یا سایر گروه ها فعالیت بیشتری داشته باشید تا نتیجه دلخواه حاصل شود. این روش دارای مزایا و معایبی می باشد که به شرح زیر می باشند:
مزایای آن:
- نداشتن محدودیت زمانی و مکانی در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی
- درج بودن همه اطلاعات کالا برای دسترسی آسان
- مقرون به صرفه بودن نسبت به شیوه های قدیمی
- هزینه کالاها و امکانات در عوض بازارها ی حضوری پایین تر است.
- برطرف کردن معضلات مانند درج سفارش به سرعت به وسیله قسمت های فنی
- تعامل به صورت غیر مستقیم بوده و مشتریان قادرند بدون مانعی خرید کننده
- تداوم ارتباط میان شبکه و مشتریان که به دلیل ارائه نظرات گوناگون جهت منتقل کردن سفارش متقاضی را راضی نگه می دارد
- آپدیت کردن امکانات و کالاها به سرعت
- کم شدن اشتباهات افراد
معایب آن:
- معضلات اینترنتی و کم شدن سرعت آن
- آشنایی نداشتن خیلی از افراد با دنیای مجازی
- دغدغه داشتن افراد برای مشاهده نکردن کالا از نزدیک
- نگرانی بابت آسیب به کالا زمان تحویل گرفتن
- اعتماد نکردن به واریزی های اینترنتی
تکنیک های شگفت انگیز دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ یک روشی است که همه آن را جهت ارتقای حرفه خود به کار می گیرند همینطور سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ دو روشی هستند که از یکدیگر جدا نیستند. چنانچه که شما تازه یک حرفه ای را در پیش گرفته اید باید موضوعات غیر ضروری را نادیده گرفته و به آن ها توجه نکنید. راهکارها و تکنیک های شگفت انگیز دیجیتال مارکتینگ براساس موضوعات با اهمیت بنیان گذاری شود. برخی از این تکنیک های شگفت انگیز بدین شرح می باشد:
ساخت متن با توجه به نکته های سئو سایت
هنگامی که شما تصمیم دارید یک متن را بنویسید باید در جهت رفع مشکلات مخاطبان باشد. برای همین تاکتیک دیجیتال مارکتینگ خود را عوض نمایید و متن را با توجه به معضلات اساسی افراد بنویسید.
بازاریابی ویدئویی در یوتیوب:
از آن جایی که این فضا یکی از مهم ترین سیستم های جستجوگر در دنیا می باشد برای همین جزء مکان های مهمی است که اکثر مردم برای رفع مشکلات خود آن جا رجوع می کنند. چنانچه شما در حوزه حرفه و تخصص خود ویدئوهایی مفید و کارآمد ارائه دهید توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می کنید. اگر موضوع های مورد نظر کاربران را به درستی درک کنید، امکانات بسیاری به صورت رایگان موجود است که جهت بررسی واژه های مهم می توانید آنها را به کار بگیرید. این روش یکی از تکنیک های شگفت انگیز در زمینه دیجیتال مارکتینگ است.
تبلیغات شبکه های مجازی:
برخی از صاحبان مشاغل و حرفه ها، تکنیک های شگفت انگیز و مفیدی را در فضای اجتماعی به کار نمی گیرند. بلکه آنها فقط به طور مداوم متن را آماده و آپدیت می کنند. نیت آنها صرفا بالا بردن کاربران است، چنانچه شما هم این روش را به کار می برید توصیه می کنیم که هر چه زودتر شیوه خود را عوض کنید کلا از شبکه های اجتماعی جهت رونق حرفه خود استفاده نکنید زیرا در صورت استفاده از این شبکه ها تنها وقت خود را نسبت به رقبا از دست می دهید. دو تکنیک شگفت انگیز برای این مرحله وجود دارد:
تمرکز بر روی یک شبکه:
زیاد کردن کاربران در یک شبکه اجتماعی وقت گیر است و در خیلی از جاها اثری بر بهتر شدن حرفه شما ندارد برای همین سعی کنید صرفا بر روی یک شبکه تمرکز داشته باشید که این نیز سلیقه ای است.
تطبیق خود با فضای شبکه اجتماعی:
با توجه به شبکه ای که برگزیده اید باید دلیل استفاده کاربران شما از این شبکه ها چی می باشد و چطور می توانید امکانات مفیدی را در اختیار آنها قرار دهید.
سایت ها :
دو روش جهت تبلیغ شغل توسط سایت ها موجود است، یکی تولید سایت خاص خود و دیگری به کار گیری سایت های سایرین می باشد. تولید سایت یک تکنیک شگفت انگیز و مفید جهت ساخت برند و کشش مخاطب می باشد. از آنجایی که یکی از بهترین تکنیک های شگفت انگیز در مارکتینگ می باشد اما مدت زمان بیشتری برای دستیابی به نتیجه نیاز دارد. ولی در هر یک از موارد گفته شده لزومی ندارد که شناخته شوید؛ بلکه کمی توانایی و استعداد داشتن در کارتان برای ساخت سایت ها کافی است.
داشتن ایمیل:
اکثر سایت های شناخته شده، بعد از ارائه هر محتوایی چندین ایمیل به اشخاص گوناگونی می فرستد، این روش به وقت زیادی نیاز دارد اما باعث می شود که مخاطبان بیشتری به سایت شما رجوع کند برای این کار شما باید در حوزه یادگیری ایمیل بررسی های زیادی را انجام دهید و از تکنیک های شگفت انگیز اساسی در بازاریابی خود نیز بهره ببرید.
گروه های تعاملی:
این گروه ها گزینه مفیدی هستند که قادر خواهید بود تکنیک های شگفت انگیز بازاریابی تان را در آن ها به اجرا درآورید برای این کار باید مواردی را مورد توجه قرار دهید:
- هیچ عنوان به صورت بی واسطه کالاهای خود را آگهی نکنید.
- ارائه لینک به متن هایی که دارای اعتبار زیادی هستند.
کردن برای آگهی:
خیلی از مشاغل تازه تاسیس این گزینه را جهت توسعه حرفه خود مورد توجه قرار نمی دهند در صورتی که باید مبلغی را در این حوزه صرف کنند، این گروه از اشخاص باید این را در نظر داشته باشند که کاری بدون هزینه قابل انجام نیست و نیاز به زمان دارد برای این منظور نیز دقت زیادی را به خرج دهید و از دو نکته یکی مخاطبین و دیگری سرمایه غافل نشوید. مخاطبین از اهمیت ویژه ای برخوردارند و شما هنگام تبلیغ باید کاربران خود را بشناسید و محصول متناسب با نیاز آن ها را در سایت خود قرار دهید بعلاوه به رنج سنی آن ها نیز توجه داشته باشید.همچنین در زمینه سرمایه نیز عملکرد اکثر بازاریابی ها با توجه به هزینه انجام می گیرد بدین گونه که هر قدر کاربران و کلیک زیاد تری طلب نمایید یقیناً باید پول بیشتری را بپردازید. جهت پیشرفت در این زمینه باید سعی نمایید که در افکار مخاطبان خود تاثیر زیادی بر جای بگذارید. زیرا این نیز یکی از تکنیک های شگفت انگیز دیجیتال مارکتینگ است.
سخن پایانی
امروزه تکنولوژی های هوشمند در تمام مشاغل و حرفه ها نقش پررنگی دارند. علاوه بر کسب و کارها بر زندگی فردی اشخاص نیز اثر گذار بوده است، به همین خاطر در دوره های قبل کلاس هایی جهت آموزش این روش رونق کسب و کارها و فراگیری تکنیک های شگفت انگیز برگزار شده که افراد زیادی تمایل به شرکت در این کلاس ها جهت اخذ مدرک آن داشته اند. در هر صورت باید تمام جنبه های این روش را در نظر گرفت تا نهایت استفاده را از آن ببریم. همچنین هدف خود را تعیین نمایید و میان کارهای هوشمند مجانی و هزینه دار ارتباط ایجاد کنید.