فهرست عناوین
- 1 دامین اتوریتی
- 2 تاثیر دامین اتوریتی در سئو
- 3 اعتبارات دامین اتوریتی
- 4
- 5 علت های تحولات پیوسته دامین اتوریتی
- 6 مزایای دامین اتوریتی
- 7 راه های بالا بردن دامین اتوریتی
- 8 کیفیت و شمارش بک لینک ها
- 9 ساخت متن مناسب و با کیفیت
- 10 بهینه کردن شرایط لینک های داخلی
- 11 فعالیت در شبکه های اجتماعی
- 12 بالا بردن سرعت وب
- 13 کارگیری کاراکترهای مناسب
- 14 عمر مفید گستره سایت
- 15 شکیبا باشید
- 16 سخن پایانی
دامین اتوریتی جزء موضوعات اساسی و موثر در سئو وب و اندازه گیری مناسب جهت کیفیت و ارزش وب شما می باشد که کمپانی ماز آن را طراحی کرده است، هر روزه چندین هزار وب جدید ایجاد می شود که در صفحات جستجو با یک دیگر رقابت می کنند، هر چه این وب ها زیاد تر باشد یقیناً ارزشیابی آن ها دشوار تر است برای همین گزینه ای به نام پیچ و دامین اتوریتی تشکیل شده که به وب شما بین ۱تا۱۰۰ امتیاز می دهد که نمایانگر ارزش و کیفیت وب در صفحات اول جستجو گوگل می باشد.
دامین اتوریتی
آتوریتی همان اعتبار است؛ با افزایش شمار وب سایت ها، گوگل اراده کرد تا سایت هایی که ارج و شایستگی زیادی دارند را بیشتر مورد توجه قرار دهد، و جهت رساندن یک صفحه به جایگاه ویژه در نتایج موتورهای جستجو، ارزش صفحه را اندازه گیری نماید. ارزش صفحه و وب در گرو مطالب ارائه شده از سوی شما است، چنانچه این مطالب کارایی لازم را داشته و موثر واقع شوند، همچنین حاوی آگاهی های صحیح باشد، ارزش صفحه وب شما بالاتر می رود و مخاطبان زیادی از آن استقبال می کنند. بعلاوه گوگل نیز این استاندارد را مد نظر گرفت تا کیفیت زیادی به کاربران خود ارسال کند. دامین اتوریتی از جمله شاخص هایی است که برای ارزیابی و تفسیر وب ها عرضه گردیده است که به جستجوی ارزش و توان محدوده ی یک وب می پردازد. علاوه بر این صرفا کسب ارزش و رتبه بالا در وب ماز جهت دستیابی به جایگاه مناسب در موتورهای جستجو کفایت نمی کند. دامین اتوریتی یک نشانه برای قیاس وب سایت های مختلف است، و شما را همراهی می کند تا از وضعیت سایت خود بین سایت های دیگر آگاه شوید، علاوه بر دامین اتوریتی یک موضوع دیگری به نام پیج اتوریتی است که توان و ارزش یک صفحه خاص از محدوده عام سایت تان را نمایش می دهد، و عملکرد آن مانند دامین اتوریتی می باشد.
تفاوت عمده آنها در این است که دامین اتوریتی اعتباری است که شامل تمام محدوده سایت می شود، در حالی که پیج اتوریتی به هر یک از صفحات اعتبار می دهد، به بیانی راحت تر یعنی اینکه حد وسط صفحه های وب شما امتیاز گستره را تعیین می کند، به همین علت دو عدد مختلف در دامنه و پیج اتوریتی دیده می شود. پیج و دامین اتوریتی با یک قاعده یکسان با هم از نظر اندازه سنجش می شوند و پیوسته آپدیت و دچار تغییراتی می شوند.
امکان دارد که در یک برهه ای معین تحولات و افت و خیز بسیاری را در اعتبار هر دو مخصوصا پیج اتوریتی ببینید که این یک امر عادی می باشد. شما جهت رویت امتیاز دامنه یا همان دامین اتوریتی و امتیاز صفحه یا پیج اتوریتی وارد پنل خود شوید و لینک مد نظرتان را وارد نمایید تا اعتبار سایت خود را ببینید، همچنین پارامترهای دیگری چون سئو هستند که با کمک استاندارد هایی که تا حدودی شبیه هم می باشند برای وب شما امتیازی را مد نظر قرار می دهند، که می توانید از آنها نیز کمک بگیرید.
تاثیر دامین اتوریتی در سئو
برخی از اشخاص فکر می کنند که هرچه دامنه اتوریتی وب شان بیشتر شود روی سئو شان اثر گذار است و دائم در حال افزایش تعداد دامین اتوریتی های سایت خود می باشند ولی این فکر اشتباهی می باشد یعنی دامین اتوریتی اثری روی سئو نداشته بسا که عکس آن اتفاق می افتد بدین معنی که جهت افزایش دامین اتوریتی اول باید سئو خود را بهینه کرده و مدتی روی آن متمرکز شوید. چنانچه این عمل را انجام دهید، باعث بالا بردن دامین اتوریتی خود می شوید.
اعتبارات دامین اتوریتی
- اعتبار ۰تا ۱۰ مختص سایت های نو درست شده
- اعتبار ۱۰ تا ۲۰ برای سایت های که مدت کمی از عملکردشان می گذرد و قوانین را رعایت کرده اند.
- اعتبار ۲۰ تا ۳۰ برای سایت هایی که سعی در افزایش کاربر و ارائه امکانات به متقاضیان دارد.
- اعتبار ۳۰ تا ۴۰ مختص سایت هایی که دائما فعال هستند و تلاش دارند که به یک سایت معتبر مبدل شوند، ولی باید بیشتر فعالیت کنند.
- اعتبار ۴۰ تا ۵۰ خاص وب هایی که از لحاظ حرفه خود به جای خوبی رسیده اند.
- اعتبار ۵۰ تا ۶۰ برای سایت هایی که در یک زمینه ویژه به محبوبیت رسیده اند و ارائه متن و امکانات در طولانی مدت بالا رفته اند.
- اعتبار بالای ۷۰ مختص سایت هایی که معتبر بوده که در حوزه حرفه خود به شهرت رسیده اند.
علت های تحولات پیوسته دامین اتوریتی
در بعضی مواقع تعدادی از وب های شناخته شده و معتبر با کم شدن دامین اتوریتی و پیج اتوریتی روبه رو میشوند که جستجوی برای پیدا کردن دلیل آن کمی سخت است. چنانچه شما هم دچار این معضل شده اید خوب است که عوامل زیر را مطالعه کنید، زیرا ممکن است یکی از این عوامل باعث ایجاد این معضل شده باشد. این عوامل عبارتند از:
احتمال دارد که وب هایی با اعتبار تقریبا زیاد، لینک های بیشتری داشته باشند، چون اعتبار عمدتا مقارن است، برای همین بر روی سایت تان اثر می گذارد. ممکن است که بک لینک وب شما به دلیل زیاد شدن در طولانی مدت، ابزارهای خزشگر آن ها را مشاهده نکرده باشند؛ از این رو با به روز رسانی این معضل برطرف می گردد. این احتمال وجود دارد که از سایت هایی که ربطی به درجه بندی گوگل نداشته بک لینک گرفته باشید. بعضی اوقات نیز معضل شمارش به وجود می آید به این شکل که جهت رند کردن یک عدد، مقدار کم آن را مد نظر قرار می دهند که در چنین حالتی دامین اتوریتی کمتر مشاهده می شود.
مزایای دامین اتوریتی
این ابزار در میان رقیبان خود رتبه برتری دارد و برای جلب کاربران به کار میرود، درجه وب شما را در صفحات اول گوگل زیاد میکند، فروش کالاهای شما را زیاد می کند، حامیان و ترویج کنندگان بسیاری را به وب شما جذب می نماید.
راه های بالا بردن دامین اتوریتی
زمانی که امتیاز سایت شما کم است جهت بالا بردن دامین اتوریتی باید فاکتورهای گوناگونی را مورد توجه قرار دهید تا در صورت بروز مشکل و به خطا انداختن گوگل و بی امتیاز شدن سایت شما آن ها را رفع کنید اما در صورت نبود مشکل روش هایی را جهت بهینه کردن آن اجرا کنید برخی از فاکتورهای بالا بردن دامین اتوریتی بدین شرح می باشد:
کیفیت و شمارش بک لینک ها
دامین آتوریتی جزء جدای ناپذیر بک لینک سایت شما است، که با به کارگیری بک لینک قادر هستید که ارزش و شایستگی گستره سایت خود را بالا ببرید. ولی باید توجه داشته باشید که اگر بدون مطالعه بک لینک تولید کنید به وب شما آسیب می رساند.
ساخت متن مناسب و با کیفیت
نخستین قدم جهت بالا بردن دامین اتوریتی ساخت متن با کیفیت است. متنی که مخاطب را جذب و پاسخگوی سوالات آن باشد، در صورتی که مخاطب از متن شما راضی باشد و آن را به دوستان خود بفرستد یا در فضای مجازی بگذارد موجب می شود که لینک های مناسبی وارد سایت شما شود که این نیز امتیاز پیج و دامین اتوریتی شما را بالا ببرد.
بهینه کردن شرایط لینک های داخلی
تولید لینک های داخلی از جمله بهترین صورت هایی است که با اجرای آن باعث بالا بردن دامین اتوریتی خود می شوید.
فعالیت در شبکه های اجتماعی
به دست آوردن مشهوریت و دوست داشتن در شبکه های اجتماعی سبب افزایش دامنه اتوریتی سایت شما می شود چرا که در این فضا اشخاص خیلی سریع به هر موردی عکس العمل نشان می دهند و گوگل نیز بر همین اساس اعتبار خاصی جهت کار در این وب ها مد نظر قرار داده است.
بالا بردن سرعت وب
فاکتورهای گوناگونی در سرعت سایت نقش دارد شما می توانید جهت تعمق این فاکتورها و بالا بردن شتاب وب از سایت GTmetrix کمک بگیرید.
کارگیری کاراکترهای مناسب
اشخاصی که از کاراکترهای نامناسب استفاده می کنند، راه دشواری برای بالا بردن دامین اتوریتی خود دارند. بنابراین باید سعی کنید که محتوایی واضح و مرتب ارائه دهید، تا مخاطبان زیادی را جذب نمایید.
عمر مفید گستره سایت
هر قدر که پیشینه سایت شما زیادتر باشد، نمایانگر این است که عملکرد و توان محدوده شما در گوگل نیز زیاد می باشد. این موضوع در بالا بردن دامین اتوریتی تان اثر گذار است.
شکیبا باشید
زیاد شدن اعتبار شما چیزی نیست که بتوان به سادگی به آن دست یافت. بعد از اجرای عوامل گفته شده، خزنده های گوگل سایت شما را ارزیابی می کنند، این عمل نیاز به زمان زیادی دارد. برای همین برای رسیدن به نتیجه دلخواه و بالا بردن دامین اتوریتی خود باید شکیبا باشید.
سخن پایانی
به طور کلی دامین اتوریتی یک عنصر مهم در سئو می باشد ولی نباید زیاد روی آن متمرکز شد. چنانچه سئو فعالیتش را به نحو احسن انجام دهد، باعث بالا بردن دامین اتوریتی می شود. در صورتی که تمایل دارید اعتبار وب خود را بالا ببرید، باید وب را برای گوگل و مخاطبان بهبود بخشید، و بعد از آن تا بالا رفتن دامین اتوریتی صبور باشید. شما با به کار گیری یک سری اصول و روش هایی می توانید به بالا بردن دامین اتوریتی وب خود کمک نمایید و به جایگاه ویژه ای در گوگل برسید.