فهرست عناوین
همانطور که می دانید رنگ ها نقش مهمی در به خاطر ماندن طراحی لوگو یک شرکت دارند ، طبق آخرین آمار بدست آمده رنگ شناسی یک برند را تا 80 درصد بیشترمعرفی نموده و باعث جذب توجه بیشتر مخاطبان می شود . انتخاب یک پالت رنگی مناسب می تواند از تاثیرگذارترین گزینه هایی باشد که در جهت توسعه برند یک کسب و کار نقش موثری را ایفا می کند . رنگ های آرام و گرم می توانند نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته نمایند ، در حقیقت در جهت جذب مخاطب و مشتری موثر عمل می کنند و اما در صورتی که این امر به طور اشتباه صورت بگیرد ، نتیجه معکوسی را بر جای خواهد گذاشت و سبب پایین آمدن درصد مشتریان کسب و کار و برند شما می شود .
مغز ما این قابلیت را داراست که به رنگ هایی که می بیند واکنش نشان داده به صورت ناخودآگاه پیامی را دریافت و تجزیه و تحلیل می کند . به عنوان مثال رنگ قرمز می تواند ما را یاد چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی بیندازد و …. . استفاده بیش از اندازه از رنگ آبی در یک طراحی اعم از طراحی سایت ، طراحی گرافیکی و هر فعالیتی ، باعث ایجاد سردی و بی روحی شده و ممکن است باعث دلزدگی و توجه کمتر مخاطبان به برند شما شود .
رنگ آبی و تاثیر آن در طراحی لوگو
در طراحی های گرافیکی همچون طراحی لوگو و یا بنر ، رنگ آبی می تواند سبب ایجاد احساس اعتماد و امنیت شود ، جالب است بدانید که این رنگ طول موج بلندی را دارد و در فواصل بسیار زیاد نیز قابل مشاهده است از و همین رو اکثر چراغ های فرودگاه به رنگ آبی بوده یا برای طراحی بیشتر بنر هایی که در مسیر رفت و آمد خود می بینید رنگ آبی بیشترین رنگ کار شده در آن ها است .
اما جالب است بدانید که سایه های متفاوت از رنگ آبی می تواند تاثیرات متفاوتی را نیز ایجاد کند ، به طور مثال آبی سلطنتی ، خریدارانی که عجول هستند و یا قصد خرید با عجله ای را دارند بهتر جذب می کند ، برای محصولات پاک کننده نیز رنگ آبی و سرمه ای خریدارانی که در فکر بودجه خود هستند را جذب می کند . احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که از افرادی بپرسید رنگ مورد علاقه آن ها چیست ؟ و آن ها نیز در جواب بگویند ، رنگ آبی . درصد بالایی از افراد علاقمند به رنگ ابی هستند ، آبی پادشاه کلاسیک رنگ ها است و بیش از نیمی از برندها این رنگ را برای خود انتخاب نموده اند . از دیگر ویژگی های رنگ آبی اطمینان حاصل کردن از جدی گرفتن کسب و کار شماست . در صورتی که لوگوی خود را به رنگ آبی انتخاب کنید توجه درصد بالاتری از افراد را به خود را جذب کرده و فروش بالاتری را نیز از محصولات خود خواهید داشت .
سخن پایانی
رنگ ها در واقع بیانگر حرف های نهفته درطراحی لوگو و کسب و کار شما هستند ، انتخاب رنگ های مناسب برای برند و لوگوی خود توجه بیشتر افراد را به خود جذب می کنید و بی شک سود بالاتری را نیز دریافت خواهید نمود . اگر به بسته بندی بطری آب معدنی ها توجه داشته باشید ، خواهید دیدکه بسته بندی آن به رنگ آبی است ، چرا که رنگ آبی ، احساس خنک بود را به بیننده القا می کند . ساخت لوگو و طراحی آن همیشه از مهم ترین و پر چالش ترین طراحان در این زمینه بوده است ، چرا که نحوه طراحی و از همه مهم تر رنگ انتخاب شده ، می تواند نقش موثری را در به نمایش گذاشتن آن برند داشته باشد .