فهرست عناوین
- 1 عنوان نویسی به چه معناست؟
- 2 جامعه هدف را برای عنوان نویسی بشناسید.
- 3 لقمه آماده را به مخاطب نشان دهید.
- 4 از اعداد استفاده کنید.
- 5 از صفات عالی استفاده کنید.
- 6 از نقطه ضعف ها استفاده کنید.
- 7 مخاطب را سرزنش کنید.
- 8 مخاطب را سرزنش نکنید.
- 9 آرزو های مخاطبان را بشناسید.
- 10 نشان دهید مقاله شما کاربردی است.
- 11 از درصد ها استفاده کنید.
- 12 عنوان هایی که ساده نیستند.
- 13 عنوان های بسیار طولانی
- 14 عنوان های کلیشه ای
- 15 جمع بندی
برای همه ما پیش آمده است که دیدن عنوان جذاب یک مقاله ما را به خوانش متن وادار کرده است. در واقع عنوان محتوا اولین قدم شما در بازاریابی صحیح و درست است. چرا که عدم جذابیت عنوان می تواند بازدیدکنندگان مقاله شما را کاهش و در نتیجه ترافیک وب سایت تان را کم کند. فرقی نمی کند یک محتوا نویس تازه کار باشید یا حرفه ای در هر صورت باید روش های جذاب نویسی را آموخته و در مراحل نگارش تیتر هایی جذاب برای محتوای خود به کار گیرید.
عنوان نویسی به چه معناست؟
یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های یک محتوا یا مقاله عنوان آن می باشد. فرقی ندارد شما به دنبال تالیف چند پست در اینستاگرام باشید یا یک مقاله پنج هزار کلمه ای در هر صورت آنچه مخاطب شما را به دام می اندازد عنوان مقاله شماست. عنوان نویسی به فرایندی گفته می شود که فرد نویسنده در جهت نوشتن یک عنوان طی می کند.
عنوان شما باید به قدری جذاب باشد که احساس نیاز را در مخاطب ایجاد نموده و او را به خواندن متن وادار نماید. شما می توانید این احساس نیاز را با ایجاد ترس، اعتماد و لذت در مخاطب ایجاد نمایید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه این احساسات را در مخاطب ایجاد کنید.
جامعه هدف را برای عنوان نویسی بشناسید.
یکی از اصول اولیه ای که در هنگام عنوان نویسی باید به آن توجه شود این است که بدانید قرار است برای چه کسی بنویسید؟ جامعه هدف شما چه کسانی هستند؟ پزشکان ؟ مهندسان؟ معماران یا دانش آموزان دبیرستانی. دغدغه فکری مخاطبان شما چیست؟
توجه داشته باشید شناخت دغدغه های مخاطب در نوشتن یک عنوان محتوا جذاب و دلنشین شما را یاری می کند.
فرض کنید جامعه هدف شما دختران و پسران دبیرستانی هفده هجده است. به نظر شما این دست از افراد در این سن به چه موضوع مهم تری به جز کنکور می اندیشند؟ شما می توانید از این شناخت استفاده کنید و مخاطب را به دام بیاندازید.
اگر بخواهید برای یک وب سایت روانشناسی در رابطه با استرس تولید محتوا کنید و جامعه هدفتان دختران و پسران دبیرستانی باشند، به نظرتان نمی شود بر روی موضوع کنکور مانور داد؟ شما به راحتی می توانید این دو موضوع را به هم مرتبط کرد و عنوان مقاله خود را به زیبا ترین شکل ممکن نگارش کنید. به مثال ها توجه کنید.
۱:چگونه استرس را در روز کنکور کنترل کنیم؟
۲:کدام راهکار ها برای درمان استرس در زمان کنکور موثر ترند؟
۳:نکاتی که بیشتر کنکوری ها در رابطه با استرس نمی دانند.
به همین راحتی با شناخت دغدغه های یک فرد کنکوری عنوانی نوشتیم که او را ترغیب به خواندن متن کند.
لقمه آماده را به مخاطب نشان دهید.
تعارف را کنار بگذاریم همه ما به دنبال آسان ترین و سریع ترین روش ها برای دستیابی به اهداف خود هستیم. فرقی ندارد هدف ما چه باشد ما در نهایت می خواهیم آسان ترین و سریع ترین روش را برای دستیابی به آن هدف به کار گیریم. یک محتوا نویس فوق العاده باید از این ویژگی به نفع خود استفاده کند. با نوشتن عنوان محتوا این پیام را به خواننده القا کند که خواندن این مقاله راه و روش های آسان دستیابی به اهدافت را به تو نشان خواهد داد. می توانید مثال ها را ببینید.
۵ روش آسان که کمک می کند کنکور را دور بزنید.
۱۰ روش که کمک می کند بدون داشتن ساعت مطالعاتی بالا در کنکور موفق شوید.
آسان ترین روش قبولی دندون پزشکی بدون کنکور چیست؟
از اعداد استفاده کنید.
رک و پوست کنده بخواهیم صحبت کنیم امروزه دیگر کسی حوصله ساعت ها نشستن و مطالعه کردن را ندارد همه ما می خواهیم سریع به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابیم. استفاده از اعداد در عنوان محتوا کمک می کند تا خواننده بداند چه مدت زمانی را باید برای خواندن این مقاله صرف کند. مثال ها را ببینید و خودتان قضاوت کنید که کدام عنوان ها بیشتر جلب توجه می کنند.
۷ روش مرور برای کنکور که شما را به رتبه شدن نزدیک می کند.
روش های مرور برای کنکور که شما را به رتبه شدن نزدیک می کند.
از صفات عالی استفاده کنید.
بهترین، برترین، بدترین، ترسناک ترین و …. از جمله صفات عالی هستند که به کارگیری شان در مرحله نگارش عنوان محتوا می تواند جذابیت تیتر را افزایش و احتمال خوانده شدن مقاله توسط مخاطبین را افزایش دهد.
بهترین منابع کنکوری کدامند؟
سریع ترین روش های مرور که هر کنکوری باید بداند.
بدترین عادت دانش آموزان در سال کنکور
از نقطه ضعف ها استفاده کنید.
شناخت جامعه هدف در این مرحله نیز به شما کمک می کند. سعی کنید از نقطه ضعف ها به عنوان کلیدی برای دستیابی به خواسته های خود استفاده کنید. ترس ها را افزایش داده و جوری نشان دهید که مقاله شما می تواند در رفع این ترس ها و ضعف ها موثر باشد.
با انجام این چهار کار در سال کنکور رتبه پنج رقمی خواهید آورد.
دلایلی که می گوید شما در سال کنکورتان شکست می خورید.
مخاطب را سرزنش کنید.
در دنیای واقعی هیچ کس نمی خواهد سرزنش شود. همه ما به دنبال تعریف و تمجید هستیم اما در هنگام نگارش عنوان محتوا جریان کمی فرق می کند. شما حتی می توانید از سرزنش کردن مخاطبتان هم به نفع خودتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که این سرزنش کردن باید به گونه ای باشد که مخاطب بداند شما قصد نصیحت او را دارید نه قصد تخریب اعتماد به نفس اش.
۶ دلیل که می گوید شما مقصر رتبه برتر نشدنتان هستید.
۴ رفتار که شما را از رتبه برتر شدن دور کرده است.
مخاطب را سرزنش نکنید.
اگر چه سرزنش کردن جامعه هدف یکی از روش های جدید و جذاب برای نوشتن عنوان محتوا جذاب است اما گاهی نیز می توان با عدم سرزنش این افراد به اهداف خود دست یافت. در واقع در این مرحله شما باید کاری کنید که مخاطب حس کند مقصر نیست.
۸ دلیل که نشان می دهد شما هیچ تقصیری در عدم قبولی کنکورتان ندارید.
۶ وسیله که شما را از رتبه برتر شدن دور می کند.
آرزو های مخاطبان را بشناسید.
شما باید بدانید آرزو های افرادی که می خواهید برایشان به نگارش محتوا بپردازید چیست و بر روی همین آرزو ها مانور دهید. همه ما می دانیم بزرگ ترین آرزوی یک فرد در آستانه کنکور قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه و قرارگیری عنوان های دکتر و مهندس پشت اسمش است. چرا از این موقعیت استفاده نکنیم؟
۱۱ راز درباره کنکور که پزشکان آینده باید بدانند.
۸ روش خواندن کنکوری که از شما مهندس بهتری می سازد.
نشان دهید مقاله شما کاربردی است.
بیشتر افرادی که در دنیای اینترنت به سرچ و جست و جو می پردازند در پی یافتن اطلاعاتی کاربردی در رابطه با یک موضوع مشخص هستند. عنوان شما باید به آن ها این اطمینان را دهد که مقاله شما کامل و جامع است و می تواند تمامی اطلاعات لازم را در اختیار او قرار دهد.
صفر تا صد قبولی دندان پزشکی که هر کنکوری باید بداند.
هر آنچه برای قبولی قبولی پزشکی لازم دارید.
از درصد ها استفاده کنید.
یکی از جدید ترین روش های نگارش عنوان محتوا که کمک می کند محتوای شما بیشتر دیده شود، استفاده از درصد در عنوان است. استفاده از درصد ها در محتوا کمک می کند که مخاطبان احساس کنند مقالع شما جامع است و خواندن آن به تنهایی می تواند نیاز آنان را برطرف کند.
۶ روش برای تسلط ۱۰۰% بر مباحث فیزیک.
با این چهار روش ۱۰۰% رتبه برتر می شوید.
تا اینجا ما تمامی نکاتی را که کمک می کرد عنوان محتوا جذاب تر و زیبا تر شود را بیان کردیم. حال وقت آن رسیده تا چند نکته را به شما گوش زد کنیم. توجه نکردن به این چند روش می تواند فرایند بازاریابی محتوایی شما را به طور کل شکست دهد.
عنوان هایی که ساده نیستند.
شاید این گونه تصور کنید که عنوان های پیچیده تری که با استفاده از الفاظ ادبی نوشته شده اند زیبا تر و جذاب ترند اما این گونه نیست. عنوان باید به قدری ساده باشد که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. همین عامل باعث می شود که عنوان های پیچیده تر بیشتر شکست بخورند و نتوانند در فرایند بازاریابی موثر واقع شوند. سعی کنید با نوشتن یک عنوان ساده و زیبا مخاطب را به دام انداخته و او را وادار کنید که مقاله شما را برای خواندن انتخاب کند.
عنوان های بسیار طولانی
دیگر دنیای طولانی نوشتن نیست. هنر در ایجاز است. شما باید بتوانید تنها با چند کلمه یک بیوگرافی کامل از مقاله تان ارائه داده و آن را معرفی کنید. فرقی نمی کند موضوع مقاله شما چیست در یک مقاله استاندارد تعداد کلمات عنوان نباید از دوازده کلمه بیشتر شود. هر چه کوتاه تر بهتر. عنوان شما باید کوتاه و کامل باشد. هیچ وقت یک عنوان کوتاه و ناقص پیروز نمی شود.
عنوان های کلیشه ای
سعی کنید در زمان نگراش محتوا به خصوص در هنگام انتخاب و نوشتن عنوان محتوا توجه و خلاقیت خود را به کار گرفته و یک عنوان جدید و جذاب خلق کنید. فرقی ندارد مخاطبان شما چه کسانی هستند، شما باید این قدرت را داشته باشید که با بازی کلمات نشان دهید مقاله شما متفاوت تر از بقیه است و به موضوعاتی پرداخته که دیگران نپرداخته اند. تقلید از عنوان های پربازدید اصلا کار درستی نیست، شما می توانید از عنوان های جذابی که بازدید بالایی دارند ایده بگیرید. یک مخترع هنگامی مخترع خوب و معروفی می شود که برای بار اول محصولی را به جهان ارائه دهد. محتوا نویس هم مانند مخترع تنها در زمان خلق ایده های جذاب تر و تازه تر معروف می شود.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم با ارائه چند روش به شما کمک کنیم تا با جذاب کردن عنوان محتوا و تیتر اصلی تان بیشتر دیده شوید. اما از این نکته غافل نشوید که یک عنوان جذاب تنها در صورتی کارآمد است که مقاله ای جذاب به دنبال داشته باشد.