فهرست عناوین
در حقیقت با توجه به تحقیقات جهانی صورت گرفته استفاده نمودن به صورت کاملاً ثابت از فضای اینترنت در میان بزرگسالان تاکنون طی سه سال گذشته حدود ۵ درصد رو به افزایش بوده است. در واقع این میزان افزایش بهره گیری از بستر اینترنت موجب شده است که فرایند خرید مردم از حالت حضوری به حالت غیر حضوری و آنلاین تغییر یابد. در این بین مسئله بازاریابی بسیار خود را نشان داده که طی این مبحث توانسته به حفظ نحوه خرید حضوری و غیرحضوری بپردازد و بهترین شیوه برای فروش به نظر می آید. در حال حاضر موضوع بازاریابی نسبت به قدیم بسیار تفاوت پیدا کرده است و در دنیای اینترنت افراد همواره به معرفی برند خویش جهت به فروش رساندن محصولات خود می پردازند. با توجه به گسترش کار بازاریابی به صورت آنلاین موفقیت در دیجیتال مارکتینگ نصیب دیجیتال مارکتر ها شده است.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
توجه داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ به طور کلی همه فعالیت های بازاریابی را شامل می شود که با استفاده از بستری تحت عنوان اینترنت انجام می شود. شغل های گوناگون به واسطه کانال های دیجیتالی همچون وبسایت های متعدد، شبکه های اجتماعی، موتور های جستجوگر، ایمیل به منظور برقراری ارتباط با مشتریان کنونی خویش استفاده می نمایند. در نظر داشته باشید دیجیتال مارکتر ها ممکن است بر این باور باشند که دیجیتال مارکتینگ و همچنین بازاریابی درون گرا دارای مفاهیم یکنواختی هستند اما در حقیقت این دو یکسری تفاوت های جزئی با هم دارند.
اهمیت دیجیتال مارکتینگ
در حال حاضر برقراری ارتباط در بین لوازم الکترونیکی و انسان مدام رو به افزایش است. به طور کلی در بعضی از دولت ها کاربران حدود بیش از ۱۲ ساعت از فعالیت های روزمره خویش را در استفاده از دستگاه های مختلف الکترونیکی و فضای اینترنت اختصاص داده اند؛ بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که در سال های آتی بهره گیری از این گونه ابزار آلات در همه امور روزانه افراد نقش بسزایی را ایفا می کند لذا اهمیت دیجیتال مارکتینگ همواره افزایش پیدا می کند. نادیده انگاشتن این مسئله جلب مشتری بیشتر را برای افراد تا حد زیادی ناممکن می سازد و در نهایت باعث می شود تا این افراد در مقایسه با سایر رقیبان خود از سودآوری و پیشروی در کسب و کار عقب بمانند.
اگر می خواهید موفقیت در دیجیتال مارکتینگ را کسب کنید باید با شیوه های بازاریابی دیجیتال آشنایی داشته باشید بنابراین ما در اینجا انواع بازاریابی دیجیتال را برایتان معرفی می کنیم پس تا پایان همراه ما باشید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
در فضای دیجیتالی امروزه افراد زیادی به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نقش عمده ای را در بازاریابی فعالیت های گوناگون بر عهده دارند و میزان اهمیت آن در ایجاد یک تکنیک بازاریابی صحیح بر همگان مشخص است بنابراین یکی از نکات بسیار مهم در استفاده درست از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شناخت لازم خروجی و ورودی بازاریابی در این شیوه می باشد. در حقیقت بازاریابی شبکه های اجتماعی در صدد است تا بهترین خدمات را برای کاربران ارائه دهد و همچنین محصولات را به دست آنان برساند؛ از این رو باعث برقراری ارتباط کاملاً نزدیک با کاربران خواهد شد. طی این شیوه شما می توانید به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ دست یابید؛ زیرا در این شیوه قادر هستید بازخورد های بسیار مهم را از سوی مشتریان دریافت نمایید و از طریق اطلاعات کسب شده به ارائه خدمات و محصولات بسیار با کیفیت بپردازید.
بازاریابی محتوا
به منظور کسب موفقیت در دیجیتال مارکتینگ می توانید از شیوه بازاریابی محتوا کمک بگیرید. در واقع این راهی است که در آن شما قادر هستید از طریق تولید محتوای بسیار با کیفیت برای مشتریان فروش محصولات خود را چند برابر کنید. بگونه ای که محتوای مورد نظر را می توانید در هر نوع پلتفرم اینترنتی به وجود آورید. از جمله مولفه های کاربردی در بازاریابی محتوا می توان به نوشتار مطالب مفید در وب سایت های گوناگون، آپلود نمودن ویدیو در یوتیوب و ارسال پیام در توییتر اشاره نمود. در نظر داشته باشید این شیوه بسیار کاربردی عمل می کند زیرا محتوای افراد را از طریق سایر شیوه ها همچون شبکه های اجتماعی و بازاریابی سئو با یکدیگر ادغام می سازد و در نهایت بهرهوری کار تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.
به منظور اجرایی نمودن بازاریابی محتوا به طور کاملاً صحیح بایستی چند این نکته را مد نظر قرار دهید که شامل موارد زیر است :
قبل از این که محتوای خود را تولید نمایید بایستی تمامی کاربران خویش را در نظر داشته باشید بدین منظور بایستی نسبت به علایق و سلایق مخاطبین اطلاعاتی را به دست آورید. این موضوع زمینه مسائل انتخابی را تا حد زیادی برایتان تعیین می کند همچنین باید اصطلاحات مورد نیاز مخاطبان و زبان آن ها را شناسایی نمایید. بهره گیری از این نوع اطلاعات و استفاده از کلمات کلیدی درست باعث بهبودی سئو وب سایت شما خواهد شد.
دقت داشته باشید که بایستی محتوای تولید شده را در همه پلتفرم های موجود در شبکه های اجتماعی منتشر سازید. این فعالیت باعث افزایش میزان بازدید کنندگان و بازخورد ها خواهد شد. در حقیقت بازاریابی محتوا به عنوان یکی از فعالیت های همیشگی به حساب می آید. این شیوه رابطه کاملاً مستقیمی با فروش برقرار نمی کند بلکه قصد اساسی این روش ایجاد تعامل و آموزش صحیح به کاربران جهت ایجاد اطمینان، افزایش میزان شناخت و ارزش برند می باشد. بهتر است از تولید نمودن محتوای بی ربط و غیر ضروری بپرهیزید. همواره از مفاهیمی استفاده کنید که مشتریان را به صورت مداوم با خود درگیر سازد. شما می توانید از طریق ایجاد محتوای کاملاً با کیفیت و مرتبط با کسب و کار مورد نظر به بهبود سئو سایت بپردازید.
بازاریابی موثر
به منظور دستیابی به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ بهتر است بدانید از جمله مدرن ترین شیوه های بازاریابی دیجیتالی بازاریابی موثر می باشد. در این شیوه معمولاً از افراد معروف که دنبال کننده های زیادی را در شبکه های مجازی به سمت خود جذب کرده اند استفاده می شود. بگونه ای که این مسئله خود باعث جلب کاربران و بهبود فروش انواع محصولات و ارائه خدمات از سوی دیجیتال مارکتر می گردد. به طور کلی بازاریابی تاثیرگذار در برخی از شبکه های مجازی همچون تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و غیره طرفداران زیادی دارد، برای نمونه می توان موسسات گوناگون از طریق استخدام نمودن کاربران محبوب اینستاگرامی مثال زد که از آنها درخواست می شود از طریق ارسال نمودن چندین تصویر به تبلیغ محصولات و یا خدمات معینی بپردازند.
گاهی اوقات موسسات کنترل نمودن حساب کاربری در شبکه های اجتماعی را برای بازه زمانی معینی به افراد تاثیرگذار خواهند سپرد. در واقع این اشخاص به دنبال جلب توجه کاربران به سوی کانال های شما در فضای مجازی خواهند بود در نهایت میزان دنبال کننده ها و بازدیدکننده ها روز به روز افزایش پیدا می کند. در نظر داشته باشید که به صورت مداوم بایستی قبل از برگزیدن شخصی تاثیر گذار و آغاز همکاری به طور صحیح تحقیقات مورد نیاز را انجام دهید.
بازاریابی ویروسی
در حقیقت بازاریابی ویروسی به عنوان شیوه ای مطرح می شود که در این شیوه معمولاً از محتوا های بسیار جذاب، طنز و گاهی عجیب به منظور افزایش میزان بازدید کنندگان و اشتراک گذاری مطالب بکار می گیرند. به طور کلی بازاریابی ویروسی حجم ترافیک سایت را طی یک مدت زمان مشخص و کوتاه تا حد زیادی میافزاید انجام چنین شیوه ای بسیار سخت می باشد اما می توان آن را مورد استفاده قرار داد.
بازاریابی ایمیلی
به خاطر داشته باشید برای بدست آوردن موفقیت در دیجیتال مارکتینگ در روش بازاریابی ایمیلی باید اطلاعاتی همانند تغییرات اخیر در خدمات و محصولات، معرفی محصولات و ارائه خدمات در مدت زمان معین به واسطه ایمیل برای کاربران فرستاده شود. این شیوه برخلاف سایر شیوه ها مربوط به بازاریابی دیجیتال و یا به قولی دیجیتال مارکتینگ جهت ایجاد رابطه کاملا ویژه میان شرکت و مشتریان می باشد. ارسال ایمیل های به روز رسانی شده منجر به فراهم سازی میزان ارزش برای کاربران و کسب اطمینان مشتریان نسبت به برند می گردد. شما هنگامی می توانید بهترین نتیجه را در شیوه بازاریابی ایمیلی به دست آورید که کاربران خویش را نه از طریق صرف هزینه بلکه به واسطه تولید محتوای متنوع و جلب توجه و کسب اعتماد برند به سوی خود بکشانید. روش بازاریابی ایمیلی تاکنون توانسته نقش بسزایی را در به فروش رساندن محصولات به صورت گسترده و ارائه خدمات گوناگون ایفا نماید؛ چرا که مشتریانی که همواره فرم های مربوط به ثبت نام را در اشتراک ایمیلی پر می کنند مطمئناً آن ها همان کاربران فعال هستند.
سخن پایانی:
توجه داشته باشید که استراتژی بازاریابی دیجیتال فقط منحصر به فضای اینترنت نخواهد شد. به منظور محقق شدن اهداف مورد نیاز بایستی بعضی از شیوه های بازاریابی آفلاین را در کنار شیوه های آنلاین مدنظر قرار دهید. شما تا حد زیادی می توانید از ابزارآلات الکترونیکی جهت بهبود بخشیدن به تجربه کاربران در بازاریابی آفلاین پیشرفته استفاده نمایید. ما در این مقاله همواره تلاش نمودیم تا مفهوم بازاریابی دیجیتال را برایتان بیان سازیم و جهت دستیابی به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ یکسری شیوه هایی را بیان کردیم که از طریق رعایت و انجام این شیوه ها می توانید خیلی زود به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ دست یابید.