فهرست عناوین
لوگوموشن یکی از روش های تبلیغاتی است که امروزه بسیار در کسب و کار دیجیتال دیده می شود ، برای دانستن و درک بهتر آن در قدم نخست باید به تاریخچه لوگو بپردازیم ، ممکن است تصور کنید که لوگو در طی چندین سال اخیر شناخته شده ، در حالی که تاریخچه لوگو به دوره رنسانس باز میگردد . در آن زمان که صنعتگران برای نشان دار کردن محصول و خدمات خود و تمایز بین رقبا ، نشان هایی را بر روی سنگ و چوب تراشیده و آن محصول را به یک کالای انحصاری تبدیل می کردند . حال در دنیای امروز تحولی عظیم در به کارگیری از لوگو ایجاد شده است و همچنین به دلیل گسترش شیوه های تبلیغاتی ، توقع مخاطبین و مصرف کنندگان نیز به مراتب بیشتر شده ، از همین رو نیازمند به کارگیری قوه خلاقیت و ایجاد نوآوری بیشتر است .
لوگوموشن چیست ؟
لوگوموشن در حقیقت یک لوگوی تبلیغاتی است که با استفاده از روش ها و تکنولوژی های روز و با به کارگیری از برنامه های گرافیکی به لوگوی متحرک تبدیل شده و خروجی آن به صورت یک ویدئوی گرافیکی بوده و معرف یک برند و لوگوی خاصی از کسب و کار است . انتقال پیام با استفاده از شیوه ی تبلیغاتی لوگوموشن تاثیر بیشتری در ذهن مخاطب به جای خواهد گذاشت .
معرفی انواع لوگوموشن
لوگوموشن فلت : در این روش از فضای دو بعدی و افکت های انیمیشنی استفاده می شود ، و از همین طریق لوگوی مورد نظر به اشتراک گذاشته می شود و به این وسیله لوگو و نام برند تجاری مورد نظر در معرض نمایش مخاطبین قرار می گیرد .
لوگوموشن سه بعدی : در این روش از فضای سه بعدی استفاده می شود ، به طوری که حرکات حرفه ای دوربین نیز به قالب لوگو اضافه شده و لوگوموشن به صورت خلاقانه و تخصصی به نمایش گذاشته می شود . این سبک از لوگوموشن از اهمیت بیشتری نسبت به سبک فلت برخوردار است چرا که بازدهی و اثرگذاری بالاتری را از آن خود کرده است .
لوگوموشن آماده : با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، امکان استفاده از قالب های آماده برای مخاطبان این روش وجود دارد و به گونه ای که به صورت پیش نمایش در اختیار مخاطب گذاشته شده و حق انتخاب نیز داشته ، که یکی از مزایای لوگوموشن آماده امکان انتخاب مخاطبان این روش است . از دیگر مزایای این روش باید به صرف هزینه کمتر و مدت زمان محدود تر نیز اشاره نمود .
اهمیت استفاده از لوگوموشن در مقایسه با روش های تبلیغاتی دیگر
همانطور که کمی قبل تر ذکر شد لوگو نقش اساسی را در ایجاد هویت یک برند ایفا می کند ، در واقع معرف عملکرد ، کیفیت و هویت یک برند است . هرچه طراحی لوگوموشن قوی تر باشد ، ارتباط بیشتری با مخاطب بر قرار خواهد کرد و در گسترش کسب و کار سودمندتر خواهد بود . در ادامه دلایلی که باعث متمایز شدن لوگوموشن از دیگر روش های تبلیغاتی شده است را بررسی خواهیم نمود ؛
شکل گیری اعتماد بین شما و مخاطبانتان : اولین اثر در هنگام بهره گیری از هرنوع تبلیغاتی که از طرف کسب و کار شما صورت میگیرد بسیار مهم و کارآمد خواهد بود . از همین رو نیازمند توجه ، ظرافت و اهمیت بیشتری است تا بتواند تاثیر گذاری بالایی را در ذهن مخاطب ایجاد کند و باعث شکل گیری اعتماد بین شما و آن ها شود .
انحصاری بودن لوگوموشن : از مزایای استفاده از لوگوموشن که باعث متمایز شدن آن با دیگر روش های تبلیغاتی شده است ، انحصاری بودن و منحصر به فرد بودن آن می باشد . چرا که آن لوگو معرف برند و کسب و کار مختص خود می باشد .
ارتباط درست و تاثیر گذار با مخاطب : شما به کمک یک لوگوی خلاقانه و حرفه ای و در عین حال با ظرافت می توانید در مخاطبان خود حس خوب ایجاد کنید و آن ها را به تفکر در رابطه با برند خود وا دارید .
لوگوموشن نشان حرفه ای بودن برند شما : از آنجایی که گفته شد لوگوموشن خلاقانه و حرفه ای نیازمند استفاده از تکنیک های روز و تخصص حرفه ای در این زمینه است ، استفاده از آن بر ارزش اولیه برند شما در چشم مخاطب تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و این تصویر را در ذهن مخاطب ایجاد خواهد نمود که به علت صرف دقت و نکته بینی در ساخت لوگوموشن تبلیغاتی ، قطعا نیز کیفیت محصولات و ارائه خدمات توسط شما به بهترین شکل و کیفیت ممکن صورت خواهد گرفت و از ارزش ویژه ای برخوردار است .
مزایای ساخت لوگوموشن و استفاده از آن
اهمیت و تاثیرگذاری لوگوی متحرک در شناساندن یک برند و تبلیغات موثر و انکار ناپذیر است ، در انتها به بررسی مزایای استفاده از لوگوموشن در عرصه برندینگ و تبلیغات خواهیم پرداخت ؛
- قیمت طراحی لوگوموشن کمتر بوده و در عین حال اثرگذاری بالا تر در مقایسه با روش های دیگر تبلیغات
- ماندگاری بالا در ذهن مخاطب
- امکان افزودن تیزر به تمام ویدئوهای تبلیغاتی
- باعث ایجاد اعتماد بیشتر و بهتر مخاطبان به کسب و کار شما
- افزایش پرستیژ کاری
- پرجنب و جوش ، سرگرم کننده و جذاب نمایش دادن برند و هویت کاری شما
- تاثیرگذاری فوق العاده در ذهن مخاطب و قدرت جذب مخاطبان بیشتر