فهرست عناوین
انیمیشن چیست؟ ویدیوهای انیمیشنی ابزارهای جذابی هستند که به شما کمک میکنند داستان را به شکلی جامعتر و کاملتر بیان کنید حدود ۶۵ درصد افراد از طریق بصری اقدام به یادگیری میکنند و میزان یادگیری آنها در چنین شرایطی ۹۰ درصد میباشد. این روزها استفاده کردن از طراحیهای گرافیکی همچون انیمیشن موشن گرافیک و یا لوگوها مخاطبان و کاربران بالایی را به خود جذب کردهاند و قرار دادن یک ویدئو در صفحه فرود شما باعث میشود نرخ تبدیل شما تا میزان ۸۰ درصد افزایش پیدا کند.
همچنین میزان ۵۰ درصد مدیران بعد از تماشای ویدئوی محصولات یا خدمات یک شرکت بهدنبال اطلاعات بیشتری درباره آنها میگردند. اکثر افراد از طریق فیلمهای آموزشی و یا ویدیوهای تصویری به پاسخ سوالهای خود دست پیدا میکنند درنتیجه شما با استفاده از انیمیشن بهراحتی میتوانید مخاطبان بالاتری را به سمت کسب و کار خود سوق دهید و به افراد در پاسخ است و در رسیدن به پاسخ سوالات خود کمک بسیاری کنید با ما همراه باشید تا به این طراحی گرافیکی جذاب بپردازیم.
انواع مختلف انیمیشن
انیمیشن ها بر اساس معیارهای متفاوتی که دارند به دستههای مختلفی تقسیم میشوند؛
1.انیمیشن سنتی: این انیمیشنها نتیجه استفاده از دست هستند که حس حرکت را به کاربر انتقال میدهند .
2.انیمیشن دوبعدی : انیمیشن سنتی و انیمیشن دوبعدی تقریباً شباهتهای بسیاری بههم دارند اما تفاوت اصلی آنها استفاده از کامپیوتر در انیمیشن دوبعدی است.
3.انیمیشن سهبعدی کامپیوتری: این دسته از انیمیشنها توسط سیستمهای رایانهای ساخته میشوند و بسیار واقعگرایانه هستند .
4.استاپ موشن :تصاویر تهیهشده از اشیاء و یا محصولاتی که در حالت متوالی که پخش آنها پشته سرهم هم منجر به القای حس حرکت تصویر میشود.
5.موشن گرافیکها: دسته دیگری از انیمیشنها موشن گرافیکها هستند که در ارائهی پروژههای مختلف متفاوت عمل میکند در این دسته از انیمیشن از تصاویر و یا نوشتههایی بهصورت هدف استفاده میشود بهطور مثال لوگوی متحرک درهنگام شروع فیلم یکی از این نوع موشن گرافیک ها است .
مزایای استفاده از انیمیشن برای کسبوکارها
جذب نمودن تمام توجه مخاطب به خود
کاربران اینترنت بسیار کمحوصله و بیطاقت هستند آنها در تلاشند در طی زمان کوتاه به پاسخ سوالات خود و تمامی خواستههای خود دستیابی پیدا کنند. استفاده از انیمیشن به آنها این امکان را میدهد تا بهراحتی به خواسته خود دست پیدا کنند . انیمیشن احساساتی را برمیانگیزد که در مخاطب وجود داشتهاست همچنین ویدئوی انیمیشنی میتواند موضوع صحبت مخاطبان شود و آنها را وادار به دنبال کردن داستان شما کند.
امروزه خواسته یا ناخواسته به ویدئوی تبلیغاتی وابسته هستیم هنگامیکه صحبت از ویدئوهای پرسروصدا و زرقوبرق میافتد بیشک در کنار محتواهای دیگر موفق به عمل میآید در روزها یکی از روشهای پردرآمد و مؤثر در دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی نظیر انیمیشن موشن گرافیک و یا تیزرهای تبلیغاتی است .
افزایش رتبه در آمار
جستجو تصویر و ویدئو بخشهای اساسی هر صفحه را تشکیل میدهند انیمیشنها با استفاده از این ۲ مورد منجر به جان گرفتن سایت و یا پیج اینستاگرام شما میشود شما بهراحتی میتوانید با انتشار انیمیشنها و ویدیویی جذاب برای مخاطبان سبب شوید آنها پیج و یا سایت شما را دنبال کرده و از محصولات و خدمات شما بهرهمند شوند اشتراکگذاری آسان از فواید انیمیشنها و ویدیوهای تصویری اشتراکگذاری آسان آنها میباشد افراد بهراحتی میتوانند با انتشار آن ویدیوها برای مخاطبان دیگر منظور خود را بهراحتی بیان کنند و همچنین درنتیجه با اشتراکگذاری مکرر ویدیوها و انیمیشنهای پیچ یا سایت شما منبع اصلی یعنی سایت و یا پیج شما بهراحتی دیدهشده و مخاطبان بیشتری را به خود جذب مینماید.
جذابیت و سرگرمی
عموم مردم از اینکه سرگرم شوند و لبخند به لبشان بیاید بسیار خشنود میشوند حتی اگر مشغول کسبوکار و یا آموزش و یادگیری باشند هرچه ویدئوی انیمیشنی شما جذابتر و سرگرمکننده تر باشد قطعاً درصد بالایی در خصوص اشتراکگذاری را به خود اختصاص خواهد داد.
استراتژی و نحوه استفاده از انیمیشن
در شبکههای اجتماعی نکته اولی که باید حتما آن را رعایت کنید این است که؛
ویدئوهای انیمیشنی خود را کوتاه بفرستید : انیمیشنهای کوتاهتر سریعتر آب لود شده و افراد بهراحتی به پاسخ سوالهای خود دست پیدا خواهند نمود ویدئوهای کوتاه بهطور قابلتوجهی در فیس بوک عالی عمل میکنند و شاید مهمترین عامل و کلید موفقیت ویدئوها زمان کوتاه جذابیت بالا و از همه مهمتر سرگرمکننده بودن آنها میباشد.
احساس و عواطف را بهخوبی انتقال دهید. : بهخاطر داشته باشید شما حتی برای منتشر کردن ویدئوهایی که مربوط به معرفی برند و کسبوکار شما هستند نیز نیازمند احساسات و عواطف بسیار بالای هستید شما هرچه خلاقانهتر ویدئوهای خاطرهانگیز خود را منتشر کنید و سعی ساخته و به اشتراک بگذارید احساس بهتری را به سایر مخاطبان انتقال خواهید داد.
انیمیشنسازی نوع دیگری از محتوا جالب است بدانید استفاده از محتوای ویدئویی اهمیت فراوانی دارد اما نباید از دیگر محتواهای بصری غافل شوید بهطور مثال پستهایی که شامل این گرافیکها پستهای پرسشی و یا فهرست بندی هستند میزان بازنشر بسیاری را از آن خود کرده اند.