فهرست عناوین
موشن گرافیک تبلیغاتی یکی از روش های تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. به طور حتم هر شخصی که در زمینه اقتصاد فعالیت میکند و تولید کننده کالا یا خدماتی است دائما به دنبال شیوه های موثر برای شناساندن برند خود به مخاطبان میباشد.
خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت و گسترش تکنولوژی و افزایش راه های ارتباطی، مسیر های متفاوتی در راستای ارتباط با مشتری ها و مخاطبان فراهم شده است که بر حسب نیاز قابل انتخاب برای تبلیغات هستند. تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایت ها ، یعنی در بستر اینترنت بسیار ساده، به صرفه و موثرتر خواهد بود . از جمله روش های تبلیغاتی استفاده از طراحی های گرافیکی نظیر انیمیشن و موشن گرافیک تبلیغاتی است. با لوپاس همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.
موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک گونه ای انیمیشن بوده که در آن تصاویر گرافیکی، با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری، متحرک سازی میشوند. متن و صدا، در کنار تصاویر گرافیکی از دیگر اجزای تشکیل دهنده موشن گرافیک میباشند. با اینکه موشن گرافیک نوعی از انیمیشن است اما تفاوت های مهمی با انیمیشن های معمول دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
تفاوت بین انیمیشن و موشن گرافیک
انیمیشن همچون موشن گرافیک دارای متحرک ساز تصاویر و نقاشی های گرافیکی است اما تفاوت این دو در این است که عموما در انیمیشن ها داستان و شخصیت پردازی وجود دارد که در صنعت سینما نیز مورد استفاده قرار میگیرد. اما در موشن گرافیک تمرکز اصلی برای انتقال محتوا بوده و تاکید بیشتر آن بر روی جنبه های بصری و جذابیت های تصویری بوده که به همین دلیل در موضوعات آموزشی یا تبلیغاتی موشن گرافیک کارایی گسترده تری را از آن خود کرده است.
موشن گرافیک نقش بسزا و فعالی در تبلیغات داشته و در زمینه برندینگ روش فوق العاده موثری برگزیده شده است. با توجه به این موضوع که کاربران به محتواهای تصویری واکنش بیشتری نسبت به محتواهای تصویری نشان میدهند، می توان اضافه نمود که استفاده از فرمت موشن گرافیک تبلیغاتی برای هر کسب و کاری و معرفی برند یک برگ برنده محسوب میشود.
کاربردهای شگفت آور موشن گرافیک تبلیغاتی
در حالت کلی موشن گرافیک تبلیغاتی دارای کاربردهای گسترده ای در زمینه کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ میباشد.
- تبلیغات و برندینگ
- محتواهای آموزشی
- فرهنگ سازی و انتقال پیام های آگاهی بخش اجتماعی
- قابلیت شرح یک موضوع بسیار پیچیده به صورت عملی و ساده
- بیان یک داستان
مزایای موشن گرافیک تبلیغاتی
از آنجایی که تا کنون همراه لوپاس بوده اید ، دانستید که یکی از کاربردهای مهم موشن گرافیک موضوع تبلیغات و برندسازی است. در واقع از این فرمت و محتوای بصری، عمدتا برای معرفی یک کالا و برند استفاده میشود. جذابیت های تصویری در کنار متن و صوت باعث میشود مخاطب ارتباط خوبی با موشن گرافیک تبلیغاتی برقرار کند و این موضوع میتواند نتیجه مثبتی در فروش محصول داشته باشد. از مزایای موشن گرافیک تبلیغاتی میتوان به موارد زیر اشاره نمود؛
1. افزایش فروش خدمات و محصول : درست است! این ویدئوی انیمیشنی 6 ثانیه ای می تواند فروش شما در صنعت و کسب و کار چندین برابر افزایش دهد. بر اساس تحقیقات عملی بدست آمده ، تولیدکنندگانی که از ویدئو برای معرفی کالای خود استفاده مینمایند تا 94 درصد بیشتر از رقبای خود به فروش و درامد بالا دست پیدا میکنند.
2. بهبود سئو سایت: سئو سایت از مهم ترین عوامل پیشرفت یک وبسایت و رسیدن به رتبه بالا در موتورهای جست وجوی گوگل میباشد. از مزایای مهم داشتن موشن گرافیک تبلیغاتی کمک به بهبود وضعیت سئو سایت یک شرکت و برند میباشد. با توجه به این موضوع که انیمیشن و ویدئو بیشتر از محتوای متنی مورد استقبال مخاطبان قرار دارد و بیشتر دیده میشود. این موضوع تاثیر بسزایی بر روی سئو و بهینه سازی وب سایت خواهد داشت.
3. به صرفه بودن اقتصادی: به طور حتم میدانید که تبلیغات در فضای مجازی، نیازمند صرف هزینه های نسبتا بالاست؛ اما شما با استفاده از موشن گرافیک تبلیغاتی هزینه بسیاری کمتری خواهد داشت و با توجه به میزان مخاطب یک تبلیغ مقرون به صرفه است.
4. قابلیت اشتراک گذاری : اساسا از دیگر مزایای استفاده از موشن گرافیک امکان اشتراک گذاری در بین مخاطبان بیشتر خواهد بود و افراد بیشتری ویدئوی موردنظر را خواهند دید، در حالی که تبلیغات در نشریات و تلوزیون فاقد مزیت میباشند.
5. امکان پخش مدیا : شما نه تنها میتوانید موشن گرافیک را در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها منتشر نمایید ،بلکه می توانید در تبلیغات تلوزیونی نیز آن را منتشر نمایید. از همین رو ساخت یک موشن گرافیک میتواند در زمینه های مختلفی به شما کمک نماید، در نتیجه به صرفه تر نیز خواهد بود.
سخن پایانی
موشن گرافیک یک مدیم تصویری و فرمت انیمیشنی است که در آن از طریق متحرک سازی تصاویر گرافیکی و همراهی موسیقی ، متن و صدا و افکت های کامپیوتری ، می توان به راحتی پیام های تبلیغی و آموزشی را منتقل کرد. با توجه به تمامی مواردی که در لوپاس بیان شد، شکی در این موضوع نیست که موشن گرافیک یکی از مهم ترین پایه های صنعت تبلیغات بوده که به زودی زود برندهای مختلف ناگزیر به استفاده از آن خواهند بود.