فهرست عناوین
این روزها نمیتوان از تأثیرات شگفت انگیز موشن گرافیک در کسب و کارهای دیجیتال چشم پوشی کرد. از جمله سوالات مهمی که در ذهن افراد دارای کسبوکار ایجاد میشود این است که چرا باید از موشن گرافیکها استفاده کرد؟ موشن گرافیکها چه تأثیری در معرفی یک برند یا کسبوکار دارند؟
همانطور که میدانید این روزها استفاده از ویدئوهای تصویری و یا طراحی انیمیشنها تأثیرات بسزایی در معرفی بهتر برند و محصولات دارند؛ چراکه افراد بهدنبال زیباییها و آسانترین روشهایی برای معرفی محصول هستند، آنها همواره سراغ روشهایی میروند تا بهراحتی و سریعتر به پاسخ سوالات خود برسند، در ادامه با لوپاس همراه باشید تا با کاربردهای شگفتانگیز طراحی موشن گرافیک آشنا شوید.
موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک در واقع همان نوع انیمیشن است، هنگامیکه طراحیهای گرافیکی، حروف، کلمات و یا اشکال متحرک میشوند و صدا هم در بیشتر موارد به آنها اضافه میشود موشن گرافیک تولید میشود. درواقع موشن گرافیکها برخلاف سایر انیمیشنها داستان محور نیستند بلکه پیام محور میباشند.
کاربردها و اهداف موشن گرافیک
یکی از اهداف اصلی موشن گرافیکها انتقال پیام مشخص به مخاطب در زمانی کوتاه حتی کمتر از ۱ دقیقه است. انواع دیگر انیمیشنها همچون انیمیشنهای سنتی یا دستی سهبعدی و ۲ بعدی، داستانهایی دارند که به زمانی طولانیتر برای روایتشان نیاز است.
درحالیکه موشن گرافیکها در تلاشند در کوتاهترین زمان ممکن پیام مهمی را به کاربران برسانند ازهمینرو میتوان به علت پراهمیت بودن موشن گرافیکها اشاره نمود . همانگونه که در ابتدا نیز گفته شد افراد و کاربران همواره به دنبال روشهایی هستند که در کوتاهترین زمان ممکن به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنند و موشن گرافیکها چنین پاسخهایی صریح و واضحی برای کاربران هستند.
برای انتقال پیام در دنیای دیجیتال و با استفاده از ابزارهای دیجیتال از انواع محتوای دیجیتال کمک میگیریم. پیامها باید در قالب انواع محتوا جمعآوری شوند، موشن گرافیکها درواقع همان محتوای دیجیتال و از نوع تصویری یا همان بصری هستند .
از میان انواع محتوای دیجیتال که محتوای متنی، صوتی و تصویری هستند؛ محتوای تصویری برای مخاطب بسیار گویا و گیراتر میباشد. همزمان محتوای سمعی_بصری است همزمان بینایی و عواطف و شنوایی مخاطب را درگیر میکند.
موشن گرافیک برای انتقال پیام از جذابیتهای بصری همچون رنگها ، بازی با طرحها و حروف و کلمات و عکس بهره میگیرد، ازهمین رو پیام در ذهن مخاطب میماند چون متمایز و جذاب است.
از قابلیتهای شگفتآور موشن گرافیک این است که هر پیامی را میتوان از طریق آن به مخاطب منتقل کرد. و از اصلیترین کاربردها و مهمترین آنها در تبلیغات است ، یام این موشن گرافیکهای تبلیغاتی چیزی جز معرف برند و یا محصولی خاص نیست که سبب جلب توجه مشتری و درنهایت نیز و فروش بیشتر برای آن کسبوکار نیست.
کاربرد موشن گرافیک در مارکتینگ و برندسازی
احتمالاً تاکنون به این نکته توجه کردهاید که در شرکتهای تبلیغاتی از موشن گرافیکها برای معرفی محصول و یا تبلیغات کسبوکارشان استفاده میکنند. موشن گرافیکها کاربردهای وسیعی در دنیای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال دارند و احتمالاً دیدهاید که برخی از شرکتها برای معرفی کسبوکار خود از لوگو استفاده میکنند. شما میتوانید بهجای استفاده از لوگو و نام تجاری خود که به شکل کلمه ثابت و بیروح است به آن رنگ و حرکت دهید و آن را گیراتر و بهیادماندنی تر کنید.
همچنین با استفاده از کاراکترها میتوانید معرفی کسبوکار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید از مزایای موشن گرافیکها میتوان به اینمورد اشاره نمود که علاوهبراین که پیامی را به مخاطب ارسال میکند بهراحتی میتواند در شبکههای اجتماعی و سایر وبسایت ها به اشتراک گذاشته شود.