فهرست عناوین
اگر از اینستاگرام به درستی استفاده کنید به موفقیتهای زیادی در تجارت میرسید و میتوانید به مشتریان بیشتری کسب و کار خود را معرفی کنید و آنها را به طرف صفحه محصولات خود بکشانید.
بسیاری از تجارتهای موفق با استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ مانند اینستاگرام استفاده کرده اند و باعث افزایش و رشد چشمگیری در تجارت خود شدند می توان به وسیله ابزار دیجیتال مارکتینگ فالوور و دنبال کنندههای زیادی را به وسیله استراتژیهای گوناگون مانند دنبال کردن دیگران پست گذاشتن و کامنت گذاری درست در زیر پستهای آنها جمع آوری کرد و این قدم اول برای فروش محصولات بیشتر است.
آموزش اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام که یکی از ابزار دیجیتال مارکتینگ است نوعی فعالیت بازاریابی اینترنتی می باشد که در فضای اینستاگرام اجرا می گردد، این ابزار دیجیتال مارکتینگ به شیوههای متفاوتی اجرا می شود.
چنانچه اطلاع دارید شبکههای اجتماعی بستر خوبی برای تبلیغات آنلاین فراهم نموده اند اخیراً تغییرات زیادی در شبکههای اجتماعی به وجود آمده است که این تغییرات سبب گردیده که اینستاگرام تبدیل به بستری پرطرفدار برای بازاریابی و تبلیغات گردد.
اما نکتهای که خیلی مهم است این است که اینستاگرام فقط محل گذاشتن عکس نیست اینستاگرام با وجود تبلیغات هشتگها و استوریها و فیلمهای زنده توانسته است بستر خوبی برای تجارت آنلاین و بازاریابی باشد و یک ابزار دیجیتال مارکتینگ قوی باشد.
تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ
افزودن این شبکههای اجتماعی که ابزار دیجیتال مارکتینگ می باشند سبب شده که بحثهای مالی مثل تبلیغات هم مورد توجه باشد، مثلاً اینستاگرام مارکتینگ یکی از شیوههای درآمدزایی و پربازده جدید است که الان به وسیله کاربران پیگیری میگردد.
همینطور شرکتهای گوناگونی خدماتی و بازرگانی برای فروش کالاهای خود از این ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنند اینستاگرام با وجود ابزار گوناگونی که دارد میتواند خیلی راحت در موضوع مارکتینگ مورد استفاده باشد.
بعضی از این ویژگیها شامل استوری اینستاگرام که با کیفیت و جذاب است، ویدیو و لایو زنده با موضوعات مربوط به پیج اینستاگرام و هشتگ گذاری به شکل تخصصی.
آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ
یکی از شبکههای اجتماعی پرطرفدار بین مردم ایران که ابزار دیجیتال مارکتینگ مناسبی است اینستاگرام میباشد برای داشتن فروش خیلی خوب در این ابزار دیجیتال مارکتینگ یک سری پیش نیازها و موارد خیلی خاص وجود دارد که باید رعایت گردد.
اینستاگرام به شکل رایگان به شما امکان دیده شدن و رشد را می دهد فقط کافی است که اصول اولیه آن را یاد بگیرید و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.
ساخت پیج قدرتمند اینستاگرام
برای رشد در اینستاگرام که یک ابزار دیجیتال مارکتینگ رایگان است و هیچ پیش نیاز دیگری لازم نیست فقط ساخت محتوا با اصول آن کفایت میکند اما چرخه پیشرفت در این فضا شامل این موارد است.
- پیج مناسب داشتن.
- تولید محتوای هدفمند جذب و نگه داشتن.
- دنبال کننده و فروش و تبلیغات.
- به شکل جزئی تک تک این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.
ابتدا ساخت یک پیج قدرتمند در اینستاگرام برای درست کردن یک پیج خوب در اینستاگرام باید این موارد را رعایت کرد نام مناسب برای صفحه خود انتخاب کنید، بیوگرافی مناسب داشته باشید، لوگوی خوب برای صفحه خود انتخاب نمایید، از سایت مناسب برای اینستاگرام استفاده کنید بدون داشتن سایت هم میتوان از لینک سایت استفاده کرد استفاده کردن از قابلیتهای ویژه در اینستاگرام هم به رشد پیج کمک می کند.
تولید محتوای هدفمند در اینستاگرام
کلیدی ترین قسمت در اینستاگرام ساخت محتوای هدفمند است اگر محتوای اصولی دارید فروش زیادی خواهید داشت در اینستاگرام شما امکان منتشر کردن عکس و فیلم را دارید محدودیت استفاده کردن از ۱۰ عکس یا ده ویدیو در یک دقیقه در اینستاگرام وجود دارد و شما در قسمتای جی تی وی می توانید حتی ویدیو تا یک ساعت هم قرار دهید.
پیشنهاد می شود از قسمتای جی تی وی برای منتشر کردن پستهای خود استفاده نکنید دیده شدن پست در آن خیلی کم است اگر شما فروشنده محصول هستید فقط گذاشتن عکس محصول نمی تواند پی شما را تغییر دهد باید علاوه بر فروش محصول از اطلاعات رایگان هم بهره ببرید.
روش تولید محتوا در دیجیتال
نیاز نیست حتماً خود شما جلوی دوربین باشید راههای زیادی وجود دارد که فقط با صدای شما و در برخی از موارد حتی بدون نیاز به صدا با تصویر مطلب انتقال داده میشود اگر یک خریدار به شکل حضوری وارد مغازه شود شما آن را با اطلاعات کاربری ترغیب به خرید محصول می کنید اینستاگرام هم این استراتژی را دارد و باید به همین شکل اجرایی گردد.
توصیه می کنیم برنامه ی هفتگی برای پیج داشته باشید در روز یک پست منتشر کنید ۴ تا ۶ استوری منتشر نمایید پستهای خود را با الگوبرداری از تیک تاک و یوتیوب و الگوبرداری از رقبا بسازید.
برای منتشر کردن پست اگر پیج شما تجاری است باید اندازه گیری نمایید مقدار بازخوردهای پست را مورد بررسی قرار دهید تبلیغات کنید و بعد از کامل شدن به بهینه سازی برای اجرای دوباره این چرخه برنامه داشته باشید.
جذب و نگهداری فالوور
برای بالا رفتن فروش باید بازدید بالا برود همه افراد کره زمین مشتری شما نخواهند بود شما یک هدف خاص دارید و قسمتی از جامعه را میتوانید مشتری خود کنید نشان دادن محتوا به همه افراد و پیدا کردن قسمت خاصی از جامعه یک شیوه کارآمد و اصولی است برای دیده شدن بیشتر پست باید کاربران را ترغیب به ذخیره کردن کامنت گذاشتن اشتراکگذاری و لایک کردن کنید.
به ترتیب موارد بیان شده اهمیت زیادی از نظر اینستاگرام خواهد داشت اگر پست یک دقیقهای دارید حضور بیش از یک دقیقه بر روی پوست سبب رشد و دیده شدن خواهد شد برای افزایش بازدید باید زیر پست کفش نوشته شود.
کپشنی که قسمت اولیه آن جذاب باشد، یک نیاز را برطرف کند، یک لذت به مخاطب بدهد یا راهکار در آن وجود داشته باشد و در پایان کپشن درخواست انجام یک کار مثل گذاشتن کامنت داشته باشد برای بالا رفتن ورودی باید از تیتر جذاب در پست خود استفاده نمایید و استفاده از هشتگ را اصلاً فراموش نکنید.
برنامه فن پیج
فن پیج که به آن صفحه هواداران یا طرفداران هم گفته میشود عموماً برندها و هنرمندها از این مزیت استفاده میکنند و فن پیج در حقیقت به پیجهای می گویند که موضوع و هدف آن معرفی یک پیج اصلی است فن پیج در حقیقت به شما کمک خواهد کرد که به صورت گسترده و وسیع تر در اینستاگرام دیده شوید که می توانید برای هر فن پیج خود هدف متفاوتی اعمال نمایید و به وسیله ربات اینستاگرام کلیک همه پیجها را به شکل گسترده به مردم معرفی نمایید.
در حقیقت با تیر صد نشان می زنید شما تصور کنید که نه فن پیج در اینستاگرام دارید که در همه نه پیج کپشن و محصول ارائه میکنید فقط نیاز به معرفی شدن خواهید داشت کافیست که در سایتها ثبت نام کنید و پیجهای اینستاگرام را در پنل آن اضافه کنید و بعد از آن هر پیج هدف متفاوتی داشته باشد با پاسخ به سوالی از طرف خریدار این سایت متوجه این موضوع خواهید شد شاید این سوال خیلی از شما عزیزان باشد.
طراحی اینستاگرام
طراحی شامل چه مواردی می شود و باید چه مراحلی برای تولید آن طی کرد طراحی پیج به شکلی از چیدمان و با در نظر گرفتن هارمونی مناسب طبق الگوی رفتاری مربوط به پیج اینستاگرام می باشد به زبانی ساده تر طراحی پیج آرایش و قانون گذاشتن برای صفحه شخصی شما است.
باید دقت داشته باشید که طراحی صفحه طبق رفتار و الگوی سازمانی مشخص اجرا شود طراحی پیجشخصی اگر با بهره گیری از متدهای جدید مورد اجرا قرار گیرد میتواند تاثیر خیلی خوب و بیاد ماندنی تر بر این افراد داشته باشد.
پس قبل از هر اقدام مشاوره رایگان ما را در این حوزه خواستار باشید برای برقراری ارتباط با کارشناسان حرفهای شبکههای اجتماعی با ما تماس بگیرید.
مراحل شروع یک پیج اینستاگرام
- ایجاد هدف
- بررسی بازار هدف
- طراحی لوگو، نماد ،
- ایده پردازی و جمع آوری اطلاعات کافی
- استفاده از فکرهای نو و و بروز در طراحی
- استفاده از تم مشخص
- استفاده از قالب مشخص و تخصصی
- استفاده از رنگ شخصی و یا سازمانی
- استفاده از قالب ویدئو
- ساخت لوگو موشن و پست ویدیو
- طراحی هایلایتر
- طراحی قالب استوری
- طراحی قالب مسابقه و …
سخن پایانی
همه ما به دلایل زیادی از اینستاگرام استفاده می نماییم چند سالی که اینستاگرام به معرفی کردن مشاغل کمک فراوانی نموده به ویژه کسب و کارهای جدید و کوچک که با داشتن یک استراتژی درست میتوانند به کمک این برنامه خود را در معرض دید مخاطبان و کاربران قرار دهد .
جالب است بدانید ابزار فراوانی برای مدیریت شبکههای اجتماعی و بازاریابی تولید شده اند که می توانید به کمک آنها به عکسهای خود افکت بدهید، ورودی پیج را در روز و هفته و ماه چک کنید بازخورد مخاطبین را از پستهای خود بگیرید و به کسب و کارها و مشاغل خود کمک کنید .
همانطور که بیان شد یکی از ابزارهای قدرتمند دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام است که به شدت برای رشد و شکوفایی مشاغل و کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی کمکهای شایانی میکند.