فهرست عناوین
اختصاص دادن رتبه اول گوگل به خود یکی از مهم ترین اهدافی است که افراد شاغل در زمینه سئو سایت دنبال می کنند. فرقی ندارد هدف از راه اندازی وب سایت فروش محصول باشد یا معرفی یک خدمات در هر صورت قرار گیری در صفحه اول گوگل شانس شما را برای دیده شدن افزایش می دهد.
اگر بخواهیم بدون حاشیه صحبت کنیم باید بگوییم انسان به طور ذاتا به دنبال لقمه آماده است. بنابراین حوصله صرف مدت زمان طولانی برای دستیابی به اطلاعات مدنظرش را ندارد. همین باعث می شود که نود درصد افراد هیچ نگاهی به صفحه دوم گوگل نمی اندازند.
چرا جای دور برویم؟ خود ما هنگامی که اطلاعات مورد نیازمان را در صفحه اول گوگل نمی یابیم سعی می کنیم موضوعی که سرچ کرده ایم را تغییر دهیم. همه این عوامل میل و رغبت کسب و کارها برای قرار گیری در صفحه اول گوگل را افزایش می دهند. ما به دنبال این هستیم که با معرفی چندین روش به شما کمک کنیم تا رتبه اول گوگل را به خود اختصاص دهيد.
عنوان های جذاب برای رتبه اول گوگل
عنوان های جذاب مانند تور ماهیگیری ذهن مخاطب شما را به دام می اندازد. هر چه محتواهایی که نگارش می کنید عنوان های جذاب تر و گیرا تری داشته باشند شانس دیده شدن شما نیز بیشتر است. فرقی ندارد محتوای شما چه موضوعی را بیان می کند اگر نویسنده هنر و خلاقیت کافی را داشته باشد می تواند عنوان هایی را نگارش کند که هر مخاطبی را جذب کند.
تحقیقات انجام شده در زمینه وب سایت های موفق نشان داده است که یکی از مهم ترین عوامل به دست آوردن رتبه اول گوگل و افزایش ترافیک وب سایت استفاده از عنوان های جذاب می باشد.
استفاده از کلمات کلیدی مناسب
شاید تا به حال کسی به شما نگفته است که از چه کلمات کلیدی استفاده کنید. همین موضوع باعث شده که شما فکر کنید انتخاب کلمات کلیدی در موفقیت وب سایت اهمیت چندانی ندارد اما سخت در اشتباهید.
استفاده از کلمات کلیدی پر رقابت و یا کم رقابت هیچ گاه شما را پیروز میدان نخواهد کرد. شما باید بتوانید با استفاده از این کلمات کلیدی رقیبان خود را شکست دهید، اگر کلمه انتخابی شما بسیار پر رقابت باشد شانس موفقیت شما بسیار پایین می آید. همچنین اگر شما هیچ رقیبی نداشته باشید چگونه می خواهید از رقیبان جلو بزنید؟
تجربه نشان داده است که کلمات کوتاه اصلا مناسب انتخاب به عنوان کلمات کلیدی نیستند. سعی کنید از کلمات طولانی تر استفاده کنید. با مانور دادن بر روی کلمات کلیدی طولانی شانس موفقیت شما نیز افزایش خواهد یافت.
استفاده از مقاله های زیاد
موفقیت به یک بار صورت نمی گیرد، نیازمند تلاش مداوم است. شما برای موفق شدن در زمینه دریافت رتبه اول گوگل و سئو سایت نیاز نیازمند تلاش مداوم هستید. باید بسیار کوشا باشید و مقاله های فراوانی را در وب سایت خود قرار دهید. به یک یا چند محتوا اکتفا نکنید. سعی کنید مقاله شما کامل تر و جامع تر از دیگر وب سایت ها باشد.
داشتن مقاله های زیاد شانس شما را برای دیده شدن افزایش می دهد. سعی کنید در هر مقاله بهتر از مقاله قبل عمل کنید. جذاب تر بنویسید، حرفه ای تر سئو کنید. با این روش می توانید بهتر خودتان را به گوگل و مخاطبان اثبات کنید.
کاری کنید مخاطبان به شما اعتماد کنند
فراموش نکنید وب سایت با هدف بازاریابی اینترنتی شکل می گیرند. یک فرد بازاریاب باید به تمامی اصول بازاریابی مسلط باشد. او باید با کلمات بازی کند و بدون اشاره مستقیم به استفاده از خدمات، مخاطب را ترغیب کند. محتوا هایتان را جوری نگارش کنید که مخاطب فکر کند به دنبال اطلاع دادن و افزایش دانش جامعه هستید. این به این معنی نیست که از معرفی خدمات خود غافل شوید.
حداکثر در یک سوم مقاله هایتان از معرفی محصول و خدمات خود استفاده کنید. سعی نکنید با کلمات از مخاطب برای خرید یا استفاده از خدمات تمنا کنید.
شما مزایای محصول یا خدمات خود را در کنار دیگر اطلاعات کاربردی و مفید برای مخاطب بیان می کنید، مخاطب با شناخت این ویژگی ها به طور خود به خود به سمت محصول و خدمات شما کشیده خواهد شد. تحقیقات نشان داده است بیشتر افراد شکست خورده در زمینه بازاریابی محتوایی از این اصل مهم غافل شده اند. این بی توجه ای شانس آن ها را برای قرار گرفتن در رتبه اول گوگل کاهش داده است.
شناخت رقبا و بررسی عملکرد آن ها
برای موفق شدن در زمینه هر کسب و کاری لازم است تا شناخت کافی از رقیبان اصلی خود داشته باشید. دانش و اطلاع کافی از فعالیت، پیشرفت رقیبان و همچنین عوامل موفقیت و شکست آن ها موجب می شود تا سریع تر بتوانید مسیر پیشرفت را بپیمایید. در بحث محتوا نویسی نیز بررسی محتوا های وب سایت های موفق بسیار حائز اهمیت است. فرقی ندارد شما چه هدفی از طراحی وب سایت و محتوا نویسی دارید در هر صورت باید وب سایت هایی را که رتبه اول گوگل را به خود اختصاص داده اند بررسی کنید. باید بدانید شیوه محتوا نویسی و سئو آن ها چگونه بوده است که آن ها را به موفقیت رسانده است.
تعداد کلمات مناسب
شاید تصور کنید محتوا های جذاب مخاطب را برای مدت زمان بیشتری در وب سایت نگه می دارد، درست است اما از این نکته غافل نشوید طولانی بودن محتوا یتان ممکن است مخاطب را از خوانش متن منصرف کند. محتوای شما علاوه بر جذابیت باید از تعداد کلمات معقول و مناسبی نیز برخوردار باشد. مقاله های بسیار کوتاه و بسیار بلند شانس کمتری برای اختصاص رتبه اول گوگل به خود دارند. نمی توان تعداد کلمات مشخصی را برای یک مقاله استاندارد در نظر گرفت چرا که ممکن است یک موضوع به پردازش کمتر و یا بیشتری به موضوعات فرعی و مرتبط نیاز داشته باشد.
سخن پایانی
درست است این چند تکنیک شانس شما را برای دریافت رتبه اول گوگل افزایش می دهند اما توجه داشته باشید که محتوا و فنون سئو مانند مکمل های یکدیگر عمل می کنند که اگر یکی از آن ها به درستی کار نشود دیگری تاثیر کافی را ندارد. بنابراین برای قرارگیری در صفحه اول گوگل علاوه بر محتوای استاندارد و جذاب باید اصول و فنون سئو و لینک سازی نیز به درستی صورت گیرد.