فهرست عناوین
به عنوان یک محتوا نویس و یا یک فرد شاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، اولین سوالی که از شما پرسیده می شود این است که چه قدر با استراتژی استفاده از کلمه کلیدی آشنا هستید ؟ در واقع گفته ، استفاده از این کلمات مهم می تواند نقش گسترده ای در افزایش بازدید وب سایت شما دارد. همین موضوع موجب گشت تا ما به دنبال معرفی این کلمات جادویی به شما باشیم و بخواهیم که از این طریق به شما در افزایش رتبه بندی سایتتان یاری رسانیم .
کلمه کلیدی یعنی چه ؟
کلمات کلیدی ، کلماتی مهم و تاثیر گذار می باشند که اطلاعات گسترده ای در رابطه با محتوای صفحه یا پستتان در اختیار گوگل قرار می دهد . تا چندی پیش تصور می شود که استفاده از این کلمات به تنهایی می تواند شرایطی را فراهم نماید که سایت شما رتبه اول گوگل را به خود اختصاص دهد ، اما بعد ها ثابت شد که این فرض یک فرض اشتباه بوده و برای رتبه گرفتن سایت اقدامات بسیار بیشتری باید صورت گرفته شود که استفاده از کلمه کلیدی نیز یکی از این اقدامات می باشد .
امروزه همه ما در موارد مختلف از گوگل استفاده می کنیم . در هنگام جست و جو یک موضوع خواهید دید که بسیاری از موضوعات مرتبط با موضوع سرچ شده نیز در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود ، در واقع این نمایش همان هدفی است که شما برای دستیابی به آن از کلمه کلیدی استفاده می کنیم . در واقع هنگامی که شما از این کلمات استفاده می کنید، گوگل این کلمات را تشخیص می دهد و دسته بندی می کند . هنگام جست و جو در رابطه با این کلمه و یا کلمات مرتبط با این موضوع وب سایت شما در صفحه اول گوگل به نمایش گذاشته خواهد شد .
به عنوان مثال فرض کنید که شما یک محتوا نویس هستید که در رابطه با کرونا مطلب نوشته اید، مطلب نوشته شده شما به دست عده ای حرفه ای فرایند سئو خود را پشت سر گذاشته و در وب سایتی به خصوص قرار گرفته است . صفحه شما در لیست موضوعات در رابطه با کرونا قرار خواهد گرفت و هنگامی که فردی به جست و جو در رابطه با کرونا و هر موضوع مرتبط با آن مانند واکسن ها و شیوه های نوین درمانی این بیماری می پردازد ، وب سایت شما نیز نمایش داده خواهد شد .
هنگامی که صحبت از کلمه کلیدی می شود ، این گونه به نظر می رسد که منظور تنها یک کلمه است ، در صورتی که منظور از این عبارت مجموعه ای از کلمات می باشد که در متن شما گنجانده می شود . در هنگام نوشتن یک مطلب حتی اگر از کلمات کلیدی نیز بی خبر باشید در طول متن خود چندین کلمه را تکرار خواهید کرد که گوگل این کلمات را شناسایی و بر اساس همین واژه ها موضوع شما را دسته بندی خواهد کرد .
چرا کلمات کلیدی مهم هستند ؟
حوزه دیجیتال مارکتینگ موجب گشته تا مرز های بازاریابی بسیار گسترش یابد و فرد بتواند بسیار راحت تر از قبل به بازاریابی بپردازد . شما برای داشتن یک بازاریابی موثر با استفاده از تولید محتوا باید با اصول استفاده از کلمه کلیدی آشنایی داشته باشید و از آن غافل نشوید . همان گونه که استفاده از این کلمات به تنهایی نمی تواند شما را در مسیر بازاریابی ، موفق از میدان خارج کند، عدم استفاده از این کلمات نیز می تواند شما را به سمت شکست سوق دهد .
انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسیار موثر و ضروری است چرا که استفاده از کلمه کلیدی اشتباه موجب می گردد تا گوگل هدف شما را از نگارش محتوایتان اشتباه متوجه شود و بازدید وب سایتتان کاهش یابد . شما در هنگام انتخاب یک کلمه مناسب باید خود را جای مخاطب گذاشته و کلمه ای را انتخاب نموده که بیشترین جست و جو را در گوگل به خود اختصاص می دهد . به عنوان مثال اگر در هنگام نگارش مطلب در رابطه با کرونا ، کلمه کلیدی را بیماری در نظر بگیریم ممکن است که گوگل نتواند هدفتان را تشخیص دهد و محتوایتان در میان هزاران محتوای پزشکی نگارش شده گم شود .
شاید به این موضوع فکر کنید که می توانید با استفاده از کلمات کلیدی پر جست و جو می توانید مخاطب را وادار به خواندن محتوای خود کنید اما واقعیت خلاف این است شما باید کلماتی را انتخاب نمایید که با عنوان انتخاب شده تان تطبیق داشته باشد در غیر این صورت مخاطب حتی صفحه محتوای شما را نیز باز نخواهد کرد .
چگونه از کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنیم ؟
زمانی تصور می شد که با استفاده منظم از کلمه کلیدی در هر صد کلمه می تواند گوگل را دور زد اما دیگر زمان این گونه تفکر به پایان رسیده است . آنچه که در محتوای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد زیبایی و شیوایی زبان نوشته است . نوشتن محتوایی که در هر چند کلمه یک بار از کلمه کلیدی استفاده کرده و زیبایی متن به وسیله همین کلمات کلیدی از بین رفته است هیچ جذابیتی برای گوگل نخواهد داشت . دقت داشته باشید که با استفاده درست از کلمه کلیدی می توان به راحتی شرایطی را فراهم کرد که متن شما از رتبه بالایی در گوگل برخوردار شود البته به شرط داشتن یک سئو حرفه ای .
توزیع کلمه کلیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد ، سعی کنید در هر زیر عنوان حداقل یک بار از این کلمات استفاده نمایید اما توجه نمایید که استفاده از این کلمات نباید آنقدر زیاد باشد که موجب تخریب ساختار و زیبایی متن شود . به بیان دیگر هر جا که حس کردید نیاز به استفاده از این کلمات است ، از این کلمات استفاده نمایید .
بهتر است شروع پاراگراف اول متن با استفاده از کلمه کلیدی صورت گیرد اما اگر شرایط استفاده از این کلمه در اول متن فراهم نبود ، هیچ جای نگرانی نیست . به یاد داشته باشید که یک سئو کار حرفه ای نقش گسترده ای در رتبه بندی متن هایتان در گوگل ایفا خواهد کرد .
سخن پایانی :
اگر به دنبال یک مرکز تخصصی هستید که بتواند شما را در مسیر بازریابی ، طراحی ساخت و تولید محتوا حرفه ای یاری رسانید ، شرکت لوپاس با دارا بودن کادری حرفه ای آماده همکاری با شما در مسیر دستیابی به اهداف و رونق کسب و کارتان می باشد .