فهرست عناوین
همانطور که از تاثیرات عکاسی صنعتی آگاه هستید، میدانید که عکسبرداری حرفه ای از محصولات تاثیر بسزایی در ایجاد بستر ذهنی در مخاطب دارد. راه اندازی کسب و کار کوچک می تواند برای شما هیجان انگیز باشد ، استفاده از تکنیک های بروز و فعالیت در گوگل و شبکه های اجتماعی می تواند برای بهبود روند پیشرفت فروشگاه اینترنتی شما را افزایش دهد. یکی از چالش برانگیز ترین بخش هایی که در فروشگاه اینترنتی شما تاثیر مفیدی را ایفا می کند ،عکسبرداری حرفه ای و جذاب از محصولات است .
شما باید بدانید که چگونه بهترین و باکیفیت ترین عکس ها را بگیرید تا بتوانید احساس خوبی را نیز به مخاطب القا کنید ، اولین بخشی که به دید خریدار می آید، عکاسی حرفه ای محصولات شماست که بتواند جزئیات را درون تصویر مشاهده نماید . هرچه بیشتر برای فروشگاه خود وقت بگذارید ، خریداران احساس بهتری نسبت به کسب و کار شما خواهند داشت ، چراکه مهم و با اهمیت بودن را احساس کرده و تشویق می شوند از شما خریداری نمایند .
نورپردازی از اصلی ترین بخش های عکاسی صنعتی
فرقی نمی کند شما مایل باشید عکس محصولات خود را در استودیو بگیرید و یا در فضای باز ، از بخش های مهم ماجرا که باید به آن توجه کنید ، نور پردازی در هنگام عکاسی حرفه ای از محصولات است . بهتر است در ابتدا در اطلاعات بیشتری در مورد انواع نور داشته باشید ؛
- نور نرم ؛ این نور سوژه را در تمام جهات روشن کرده سایه های نامناسب را حذف مینماید .
- نور ؛ که بر سوژه کنتراست ایجاد می کند ، در این نور سایه ها لبه های مشخص تری خواهند داشت به طور مثال در صورت قرار گیری زیر نور خورشید بر روی شما سایه سیاه رنگی ایجاد می شود .
معمولا برای عکسبرداری از محصولات از نور نرم استفاده می شود که از روش های مختلفی حاصل شده است ، به طور مثال اگر با نور طبیعی خورشید قصد نورپردازی دارید ،از تابش مستقیم آفتاب بر روی سوژه خودداری کنید .
از وسایل پخش نور یا همان دیفیوزر استفاده کنید . در صورتی که منبع نوری شما نور چراغ یا پنجره است با استفاده از پرده ، کاغذ و یا یک ملحفه نازک تا نور نرم تری بر محصولات تابیده شود .
زاوایای بهتر را در عکاسی صنعتی بشناسید
از مهم ترین بخش های عکاسی بعد از نور ، تشخیص زاویه مناسب است ، برای عکاسی سه زاویه برای عکاسی وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید ؛
- زاویه 90 درجه از بالا به پایین ؛ این زاویه عالی برای عکسبرداری از محصولاتی همچون کفش ، جعبه ها و … است .
- زاویه 45 درجه ؛ عموما برای تاکید روی ابعاد استفاده می شود ، این زاویه برای ارتقا ی هر محصولی همچون وسایلی مربوط به دکوراسیون داخلی ، لوازم الکترونیکی و .. مناسب می باشد .
- زاویه 0 درجه ؛ که در واقع هم سطح میز است و برا ی عکسبرداری از محصولات آرایشی و بهداشتی ، شیشه های مربا ، بطری ها ، عطر و … استفاده میشود
تنظیمات ماکرو
این سبک از عکاسی به شما این امکان را می دهد ، تا از فاصله نزدیک جزئیان کاملی از محصول را نمایش دهید، این نوع عکاسی برای محصولاتی مانند جواهران، غذا، لوازم آرایشی و… گزینه مناسبی است. شما هم با دوربین عکاسی و هم با دوربین موبایل میتوانید از قابلیت ماکرو استفاده کنید.
سخن پایانی
از تمامی موارد عکاسی 3 مورد مهمی که در بالا ذکر شده میتواند کمک بسیاری به داشتن عکس حرفه ای از محصولات به شما بکند. رعایت زاویه نور و انتخاب رنگ مناسب برای بک گراند در عکاسی صنعتنی علاوه عکاسی صنعتی بر زیباتر نشان دادن محصول ، میتواند حرفه ای بودن کار شما را تایید کند .