فهرست عناوین
هنگامی که صحبت از عکاسی تبلیغاتی می شود، بسیاری از کسب و کار ها تنها به محصولات با زمینه ساده توجه می کنند. درست است که عکاسی از یک محصول با نور و زمینه سفید بسیار چشمگیر خواهد بود ، اما این تنها اصل ماجرا نیست. شما باید با افزودن تعدادی تصویر با چیدمانی اصولی عکس های حرفه ای تری را بگیرید. تنها بخش حرفه ای بودن یک سایت ،طراحی وب سایت نخواهد بود ، اینکه شما چه سبکی از عکس های تبلیغاتی را درون آن منتشر می کنید و تا چه اندازه حرفه ای بودن خود را به رخ میکشید بسیار حائز اهمیت است.
نکات مهم چیدمان در عکاسی تبلیغاتی
تحقیق و کسب اطلاعات بالا در رابطه بازار مشتریان خود
پیش از اینکه به عکاسی بپردازید باید تحقیق کنید که در این زمینه از کسب و کار مشتری تا چه اندازه اطلاعات دارید. در این تحقیقات شما سایر فروشگاه های انلاین را بررسی می نمایید و اطلاعات سنجی را در پیش خواهید گرفت ، اینکه بدانید مشتریان شما و رقبایشان تا چه اندازه در زمینه عکاسی صنعتی حرفه ای عمل می کنند، می تواند به شما در انتخاب بهترین سبک، بک گراند و … کمک بسیاری کند.
استفاده از تجهیزات مناسب
یکی از مهم ترن نکات چیدمان در عکاسی تبلیغاتی انتخاب پس زمینه و همچنین استفاده از لوازم و تجهزات حرفه ای است . داشتن یک دوربین حرفه ای می تواند شما را تا اندازه چشمگیری به جلو بیندازد، رنگ بک گراند، رینگ لایت و… از دیگر تجهیزات ضروری برای عکاسی تبلیغاتی هستند. باید فهرستی را از لوازم موردنیاز عکاسی تبلیغاتی تهیه کنید تا در این راستا بتوانید حرفه ای ترین و بهترین عکس ها را بگیرید.
آماده کردن تجهیزات مناسب برای عکاسی
در صورتی که قصد دارید با هزینه بسیار کمتری به عکسبرداری بپردازید، می توانید به جای خرید تجهیزات نورپردازی از نور طبیعی برای عکاسی استفاده کنید. برای این کار شما نیازمند به اتاقی پرنور و روشن هستید، چیدمان نحوه استفاده از تمامی المان ها و …. همه و همه برای عکاسی تبلیغاتی شما تاثیرگذار خواهند بود . شما برای رسیدن به صحنه ایده آل می توانید المان ها و عناصر را جابجا کنید، در طول تصاویر المان ها و وسایل را جابجا کنید تا عکس های مختلفی را در دسترس داشته باشید.
ویرایش و انتشار تصاویر
اگر در زمان عکاسی از محصولات به اندازه کافی دقیق عمل کنید در زمان ویرایش کار زیادی نخواهید داشت. ممکن است تنها نیاز به اندکی کراپ و تنظیم نور داشته باشید. این کار هم سرعت بالای به روندعکسبرداری شما خواهد بخشید و هم سبب عملکرد حرفه ای شما خواهد شد.
نکته : عکاسی از محصولات به شیوه های مختلفی انجام میگیرد، برخی از محبوب ترین و پرکاردترین روشهای عکاسی تبلیغاتی عبارت اند عکاسی از محصولات در زمینه های ساده و تک رنگ، عکاسی چیدمان به روش های مختلف ، عکاسی از نمای دور، عکاسی از نمای نزدیک و…
سخن آخر
هرکدام از انواع عکاسی ها مزایا ومعایب و کاربرهای خاص خود را دارند. با توجه هدف از عکاسی مخاطبان و نوع محصول می تواند یک یا چند عکاسی تیبیغاتی را برای فروشگاه آنلاین مورد نظر استفاده کرد.