فهرست عناوین
درصد بالایی از کاربران محتواهای درج شده از صفحه دوم به بعد گوگل را بررسی نمی کنند. دلایل مختلفی سبب عدم ایندکس محتوا در گوگل می شوند که در این بخش از لوپاس قرار است 7 مورد آن ها را باهم مورد بررسی قرار دهیم. هنگامی که سایت شما در گوگل نشان داده نشود، بی شک شما درآمد های حاصل از وب سایت خود را از دست خواهید داد، از جمله شایع ترین مشکلاتی که در بین وب سایت های اینترنتی رایج است، بالا نیامدن و یا عدم نمایش محتواها در گوگل می باشد.
رو به رو شدن با افت ناگهانی و کاهش شدید ترافیک صفحه دردسری بزرگ و مشکل ساز برای افراد و صاحبان وب سایت و بیزینس می باشد. علت از دست دادن سود کسب و کارها به دلیل عدم ایندکس محتوا در گوگل و در نهایت عدم نمایش وب سایت در گوگل وابسته به تماس و ارتباط کاربران با وب سایت شما و محصولاتتان است. در صورتی که نتوانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند و محصولاتتان را دیدن ننمایند، بی شک خریدی نیز از جانب آن ها صورت نخواهد گرفت.
7 دلیل عدم ایندکس محتوا در گوگل
1.عدم توانایی خزیدن گوگل در وب سایت شما : احتمال اینکه یکی از دلایل عدم ایندکس محتوا در گوگل این باشد که اجازه خزیدن را ربات های گوگل در وب سایت خود نداده باشید . اگر می خواهید که تمامی بخش های وب سایت شما توسط گوگل بررسی و ثبت شود باید پس از طراحی وب سایت ، در قسمت تنظیمات خواندن و نمایش به موتورهای جست و جو را از تیک بردارید و در صورتی که می خواهید تمامی وب سایت خود را به گوگل نشان ندهید تیک را فعال خواهید کنید.
2.محتوا فاقد بک لینک معتبر و با کیفیت باشد : در گذشته تمرکز اصلی گوگل بر روی لینک های دوطرفه و یک طرفه و تعداد آن ها بوده اما به مرور این پروسه تغییر بسیاری پیدا کرد و رتبه های برتر را به کیفیت بک لینک هایی می دهید که شما از وب سایت های معتبر می گیرید. فرایند دریافت رتبه ی بالا بدون بک لینک بسیار دشوار بوده و قدرت بک لینک ها به شما برای رسیدن به رتبه های برتر کمک خواهد کرد. اما حتما توجه داشته باشید که وب سایت مورد نظر معتبر بوده و از اعتبار بالایی برخوردار باشد.
3.عدم بهینه بودن وب سایت برای موتورهای جست و جو : ممکن است وب سایت شما از نظر بهینه سازی برای موتورهای جست و جو کامل نباشد. پیشنهاد می شود برای اینکه وب سایت شما از نظر گوگل مورد بررسی واقع شود سئو و بهینه سازی سایت را به درستی انجام دهید. سئو به شما کمک می کند سایت شما برای فاکتورهای مختلف که گوگل جهت رتبه بندی آن ها را مدنظر دارد بهینه سازی شود.
4.سایت شما محتوای خوبی ندارد : موتورهای جست و جویی همچون گوگل تمایل دارند وب سایت هایی که دارای محتوای با کیفیت هستند را موردبررسی قرار دهند. در صورت با کیفیت بودن محتوای وب سایت شما و پاسخگو بودن تمامی سوالات کاربران از ارزش بالایی برخوردار می باشند. اما شما برای اینکه رتبه بالایی را در موتورهای جست و جو کسب نمایید نیازی نیز محتواهای طولانی و بی معنی را منتشر کنید، انتشار محتوای مغذی و با کیفیت سبب ارزشمند بودن و معتبر بودن وب سایت شما می شوند.
5.عدم ارتباط صفحه ی سایت شما با هدف جست و جو : در صورت تمایل به انتشار بهترین محتوا و با کیفیت ترین آن ها برای کاربرانتان بهتر است که محتواهای وب سایت شما با هدف جست و جو مرتبط باشد. همسو و مرتبط نبودن محتواهای صفحه سایت شما با هدف جست و جود ، از نظر موتورهای جست و جو یک فاکتور منفی بوده و سبب عدم نمایش سایت در گوگل می شود.
6.سایت شما تجربه کاربری خوبی فراهم نمی نماید : در صورتی که سایت تجربه کاربری خوبی را فراهم نکند با افت رتبه در موتورهای جست و جوی گوگل مواجه خواهد شد. چرا که موتورهای جست و جو به دنبال ارتقای رتبه سایت هایی هستند که علاوه بر محتوای خوب ، تجربه کاربری خوبی را نیز در اختیار افراد می گذارند. بهینه سازی تجربه ی کاربر علاوه بر اینکه نرخ پرش وب سایت شما را کاهش می دهد ، بلکه سبب افزایش تعامل کاربران و بازدید کنندگان در وب سایت شما شده و آنها اطلاعات بیشتری را نیز در خصوص کسب و کارتان خواهند یافت.
7.بی اطلاع بودن گوگل از وب سایت تازه راه اندازی شده شما : در حالتی که وب سایت شما تازه راه اندازی شده باشد ، گوگل ممکن است از وجود و راه اندازی شدن آن مطلع نباشد، از همین سایت شما را بررسی نخواهد نمود چرا که معمولا این سایت ها لینک های خارجی زیادی ندارند. همانگونه که می دانید یکی از فاکتورهای اصلی گوگل برای نمایش نتایج ، برررسی بک لینک های معتبر یک وب سایت می باشد. از همین رو پس از راه اندازی وب سایت ، بارگذاری محتواها در وب سایت زمان زیادی خواهد برد و این پروسه طولانی مدت خواهد بود. شما باید به جست و جوگر ها این فرصت را بدهید تا وب سایت شما را به صورت کامل بررسی نمایند و همچنین نباید این انتظار را داشته باشید که رتبه وب سایت شما سریعا و ظرف مدت کوتاهی افزایش پیدا کند. افزایش رتبه سایت از طریق خرید بک لینک با اینکه سریعا تاثیر خواهد گذاشت، اما تاثیر کوتاه مدتی را شامل می شود در حالی که ترفند تولید محتوای با کیفیت و حرفه ای بسیار موثر تر بوده و تاثیر ماندگارتری خواهند داشت.
سخن پایانی
با توجه به اینکه تمامی وب سایت های قرار گرفته در صفحه اول و دوم گوگل مورد توجه کاربران بسیاری قرار دارند، از همین همواره تلاش دارندگان وب سایت این است که در رتبه بالای گوگل واقع شوند. عدم ایندکس شدن محتوا در گوگل می تواند سبب کاهش رتبه وب سایت شما شود و کاربران از محتواهای وب سایت شما اطلاعی نداشته باشند. به همین سبب در بخش از لوپاس سعی بر این داشتیم که دلایل عدم ایندکس شدن محتواهای وب سایت شما را در گوگل بررسی نماییم . برای مشاهده سایر محتواها در زمینه دیجیتال مارکتینگ توصیه می شود به وب سایت ما مراجعه نمایید.