فهرست عناوین
- 1 دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی چیست؟
- 2 آشنایی با استراتژی های بی نظیر در دیجیتال مارکتینگ
- 3 به طور کلی استراتژی های بی نظیر در هر زمینه ای دارای ۳ قسمت عمده می باشد که شامل موارد زیر است:
- 4 از جمله استراتژی هایی بی نظیر در دیجیتال مارکتینگ می توانیم چند نمونه را برایتان بیان کنیم:
- 5 سخن پایانی
به طور کلی دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی می باشد که همواره برای تمام کوشش هایی که به منظور بازاریابی با استفاده از شبکه های دیجیتالی صورت می گیرد استفاده می شود. در واقع اینگونه از کسب و کار های دیجیتالی شامل سرچ در گوگل، ایمیل، شبکه های اجتماعی، فضای مجازی به منظور برقراری تماس با متقاضیان خود و افرادی که در آینده به این مجموعه می پیوندند کاربرد دارد. در واقع افراد زیادی طی دهه گذشته بیش از دو برابر وقت خود را در فضای اینترنت سپری می کنند و همانگونه که شما نیز در جریان هستید نحوه خرید و فروش محصولات از گذشته تاکنون دچار یک سری تغییر و تحولاتی شده است؛ بنابراین امروزه بازاریابی آفلاین همانند زمان قدیم بسیار موثر واقع نمی شود. ما در این مقاله بر آن هستیم تا یکسری از استراتژی هایی بی نظیر در دیجیتال مارکتینگ را برایتان بیان کنیم.
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی چیست؟
در تعریف بازاریابی می توان گفت به معنای این است که افراد بتوانند در یک زمان و مکان دقیقا مناسب با مشتریان خود ارتباط بگیرند اما این تعریف از بازاریابی در حال حاضر تغییر یافته است بدین معنا که فروشندگان بایستی با مشتریان و متقاضیان خود دقیقاً همان مکانی که حضور دارند مرتبط شوند و این مکان درست در فضای اینترنت اتفاق می افتد. به عبارت دیگر دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجیتالی است که به صورت آنلاین به ارائه خدمات به متقاضیان می پردازد.
وب سایت های مختلف افراد و همچنین تمام دارایی که همواره جهت برندینگ آنلاین در دسترس دارند که شامل تبلیغات اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، بروشور های آنلاین، تبلیغات دیجیتالی و بازاریابی ایمیلی می شود در واقع قسمت عمده ای از استراتژی های بی نظیر به حساب می آید که آن را تحت عنوان بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ معرفی می کنند. توجه داشته باشید که بهترین و معروف ترین بازاریاب های دیجیتالی نمایی کاملا واضح از نوع پشتیبانی هر کدام از این دارایی ها و استراتژی هایی بی نظیر به منظور دستیابی به اهداف کامل خود را در ذهن می پرورانند.
از جمله مهمترین دارایی ها عبارت است از:
- محیط فیزیکی
- بروشور های آنلاین
- اینفوگرافیک
- پست های موجود در وبلاگ
- دارایی مرتبط با برندینگ همچون فونت، لوگو و غیره
- ابزار تعاملی انواع کتاب های الکترونیکی وب سایت
آشنایی با استراتژی های بی نظیر در دیجیتال مارکتینگ
بهتر است بدانید استراتژی هایی بی نظیر در رابطه با بازاریابی در واقع طرحی بسیار کامل به منظور محقق شدن اهداف ویژه در زمینه بازاریابی محسوب می شود که قابلیت آنالیز، سنجش و دستیابی را دارا است. در نظر داشته باشید که استراتژی های بی نظیر در بازاریابی که از طریق سنجش و ارزیابی آنچه که در اختیار دارید همچون بودجه، جامعه مورد هدف، برند و تمام آنچه که امکان دارد از دست داده باشید بهترین شیوه به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی را به افراد اعطا می کند.
در حقیقت راه های همه و بی نظیر در بازاریابی مجموعه ای از امور کاملاً متمرکز و در دسترس می باشد که باعث می شود شما در دستیابی به اهداف ویژه خواد راحت تر عمل کنید.
به طور کلی استراتژی های بی نظیر در هر زمینه ای دارای ۳ قسمت عمده می باشد که شامل موارد زیر است:
- مجموعه ای از فعالیت ها و امور هدفمند شده به منظور اجرایی نمودن این برنامه
- تشخیص و بررسی مشکلات موجود در یک کسب و کار
- ارائه نمودن برنامه ها و ضوابط کلی برای رویارویی با مشکلات احتمالی
بر اساس گسترش برند و کسب و کار هر یک از افراد استراتژی هایی بی نظیر در بازاریابی شامل چندین قسمت شناور می باشد که هر یک از آنها اهداف خاصی را بیان می کند اما استراتژی های بی نظیر تنها موارد مذکور می باشد.
بهتر است بدانید تاکتیک ها و راهکار ها به اقدامات ویژه ای گفته می شود که همواره افراد آن ها را به هنگام استراتژی های خویش به کار می گیرند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که استراتژی اهداف مشخص افراد به حساب می آید و تاکتیک گام های معین و قابل بیانی است که معمولاً در انجام استراتژی های بی نظیر در بازاریابی به طور کاملاً تاثیرگذار صورت می گیرد.
از جمله استراتژی هایی بی نظیر در دیجیتال مارکتینگ می توانیم چند نمونه را برایتان بیان کنیم:
- ایجاد پادکست
- سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو
- تبلیغات محصولات متنوع در شبکه های جستجو گوناگون
- برگزاری وبینار
- ارائه مقالات مختلف و ارائه منابع آموزشی بصورت کاملا رایگان
- ایجاد وبلاگ
در رابطه با وبینار می توانیم بگوییم که در واقع وبینار ها دارای جزئیات زیادی هستند و نوعی ویدیو به شمار می رود که همواره به دنبال ارائه محتوایی تاثیرگذار در مراحل مربوط به بررسی و ارزیابی فرایند خرید می باشد به طور کلی نسبت به پست وبلاگ یا ویدیو کوتاه به دنبال ارائه محتوای کامل تری می باشد.
یکی از استراتژی هایی بی نظیر در دیجیتال مارکتینگ سئو وب سایت می باشد که به آن بهینه سازی موتور های جستجوگر نیز گفته می شود. در واقع سئو جهت بهبود و بهتر عمل کردن وب سایت با توجه به استاندارد های مربوط به موتور های جستجوگر و جذب تعداد بازدید کنندگان بیشتری با استفاده از این شیوه صورت می گیرد. به طور کلی پارامتر های زیادی وجود دارد که باعث تاثیر بیشتر در وبسایت افراد می گردد که شامل واژگان استفاده شده در متون و محتوا و همچنین لینک های ورودی به یک وب سایت می باشد. در برخی از مواقع باید از ساختار صحیح وب سایت شما برای موتور های جستجو اطمینان حاصل کرد که در واقع به آن سئو می گویند.
بیشتر کاربرانی که در فضای اینترنتی مشغول به فعالیت هستند صفحه مورد نظر خویش را از طریق موتور های جستجوگر همچون یاهو، گوگل و غیره پیدا می کنند؛ بنابراین سئو باعث می شود تا تعداد بازدید کنندگان روز به روز افزایش یابد. افزون بر این موتور های جستجوگر دقیقاً مطالبی را به کاربران ارائه خواهند داد که آن ها در پی آن بوده اند. از همین رو نسبت به تبلیغات اینترنتی متقاضیان اطمینان بیشتری به این گونه از وبسایت ها پیدا می کنند و همین مسئله موجب می شود که به ارزش سئو پی برد.
در نظر داشته باشید واژگانی که از سوی کاربران جستجو می شود بسیار حائز اهمیت است و تجربه و تحقیقات نشان می دهد که جذب بازدید کنندگان بیشتر با استفاده از گوگل به خوبی می تواند بر میزان موفقیت برای هر تیمی بیافزاید؛ در نتیجه بازدید های انجام شده با استفاده از شیوه های سئو نسبت به هر نوع تبلیغات دیگری بهتر است و در مدت زمان زیاد هزینه اندکی را به دنبال دارد.
همانگونه که میدانید گوگل یکی از موتور های جستجوگر بسیار هوشمند و مدرن به شمار می رود اما باز هم به یاری رسانی کاربران احتیاج دارد؛ زیرا آن ها همواره تلاش می کنند تا نتایج بسیار خوبی را به کاربران اینترنتی بدهند به هر حال ممکن است با یک سری محدودیت ها در این راه روبرو شوند که باعث می شود تا به دنبال ایجاد سئو وبسایت باشند. توجه داشته باشید که سئو اشتباه ممکن است باعث پنهان سازی شما از چشم کاربران گشته و نهایت کوشش شما را هدر دهد در نهایت ممکن است رقیبانی که دارای محتوا و مطالب ضعیفی هستند تعداد بازدید کنندگان بیشتری را به سمت خود جذب نموده و طرفداران بیشتری را به دست آورند.
فرض کنید که برای محصول خود بروشوری را تولید نموده و آن را با استفاده از صندوق های پست در میان عموم توزیع نموده اید، در واقع این یک فرایند تولید محتوای آفلاین می باشد و مشکل بیشتر در اینجا خود را نمایان می کند که شما هیچگاه متوجه نخواهید شد که از این تعداد بروشور های توزیع شده چه میزان خوانده شده و چه میزان از آن ها بدون اینکه خوانده شوند به درون سطل زباله انداخته شده اند؛ اما اکنون به این مسئله فکر کنید که بروشور به صورت آنلاین در میان عموم توزیع شده است اکنون به راحتی قادر هستید تا میزان افراد بازدید کننده از پست را محاسبه نمایید، همچنین قادر هستید جزئیات تماس اشخاصی که به دانلود بروشور پرداخته اند دست یابید. علاوه بر این که قادر هستید میزان اشخاصی که با محتوای تولید شده ارتباط گرفته اند را بشناسید همچنین می توانید هنگامی که محتوا را دانلود نمودند آن ها را برای یک خرید بسیار خوب راهنمایی کنید.
سخن پایانی
دقت داشته باشید که شما از طریق دیجیتال مارکتینگ قادر هستید که نسبت به تعداد بازدید کنندگانی که به بازدید صفحات اصلی سایت شما پرداخته اند به طور کاملاً لحظه ای از طریق نرم افزارهای تحلیل گر دیجیتالی دست یابید. البته می توانید نسبت به این مسئله که افراد بازدید کننده از چه دستگاهی به وبسایت شما دسترسی یافته و حتی در کدام یک از مناطق جغرافیایی قرار دارند و اطلاعات تحلیلی دیگری آگاهی به دست آورید. این قابلیت ها به شما کمک خواهد کرد تا با توجه به میزان افرادی که هر روز به وب سایت شما سر میزنند آن ها را اولویت بندی نمایید که روی کدام یک از شبکه های بازاریابی مدت زمان بیشتری را سپری کنید و نسبت به کدام یک زمان کمتری را صرف کنید. از طریق بازاریابی های آفلاین به سختی مردم می توانستند محصولی که مد نظرشان بود را ببینند و یا آن را انتخاب کنند اما امروزه در دیجیتال مارکتینگ به راحتی قادر هستند تا محصولات مورد نظر خود را مشاهده نموده و آن را درب منزل تحویل بگیرند. ما در این مقاله به بیان استراتژی هایی بی نظیر در دیجیتال مارکتینگ پرداخته ایم و امیدواریم که نهایت استفاده را از مطالب فوق ببرید.