فهرست عناوین
وجود اینترنت و گوگل در پیشرفت یا شکست کسب و کارهای شما نقش پررنگی دارد. گوگل یکی از سایت های معتبر و پر کاربرد در دنیا می باشد. همچنین تبلیغ در صفحات اول موتور جستجو جزء نتیجه بخش ترین راه کارهای آگهی آنلاین است. این راه باعث می شود که هم فروش محصول زیاد شده و هم نسبت به گذشته معروف تر شوید. گوگل دارای امکانات رایگان زیادی است که بعضی ها بوسیله وب نشان داده می شوند و استفاده از این ابزارها سبب بهبود وضعیت کسب و کار شما در فضای اینترنتی می گردد.
مزایای تبلیغ در گوگل
انجام تبلیغات در گوگل یک شیوه آگهی تازه در فضای مجازی است که نمی شود آن را نادیده گرفت زیرا انجام تبلیغ برای هر شغلی ضروری است چرا که در صورت دیده نشدن کالای شما و عدم آگهی جذب مشتری ممکن نخواهد بود. خیلی از اشخاص تصور می کنند که مزایای گوگل تنها جنبه تبلیغات داشته و واقعی نیستند. بعلاوه برخی دیگر از افراد از این مزیت ها آگاهی ندارند. استفاده از گوگل برای تبلیغ یک سری مزیت هایی را به همراه دارد که نسبت به دیگر شیوه های تبلیغاتی در جایگاه بالاتری قرار می گیرد. این مزایا به شرح زیر می باشند:
داشتن هدف:
از مهم ترین مزایای تبلیغ در گوگل هدفدار بودن می باشد. استفاده از دیگر رسانه ها مانند تلویزیون و روزنامه علاوه بر صرف هزینه بالا، امکان دارد افرادی این تبلیغات را مشاهده می کنند تمایلی به خرید محصول شما نداشته باشند. در عوض با تبلیغ از طریق گوگل اشخاصی که به دنبال محصول مورد نظر هستند با مشاهده تبلیغ شما وارد سایت شده و خرید خود را انجام می دهند.
کنترل هزینه:
یکی دیگر از مزایایی که باعث برتری گوگل در مقایسه با سایر شیوه های تبلیغی می شود کنترل هزینه تبلیغ است. تنها هزینه واریزی زمانیست که افراد از سایت شما بازدید می کند. عیب عمده تبلیغ در گوگل بالا بودن قیمت تبلیغات است.
قابلیت اندازه گیری:
ناظر بودن بر مسیر تبلیغات از جمله مزیت های گوگل است که سایر روش ها از آن بی بهره اند. از این طریق می توانید اشخاصی که از سایت شما بازدید کرده اند، فعالیت در وب و درصد پیروزی خود را مورد سنجش قرار دهید. همچنین این احتمال را فراهم می کند که با در نظر گرفتن بازده سایت خود، کار تبلیغ را پایان داده، عوض کرده و یا استمرار دهید.
زود به نتیجه رسیدن :
در اکثر شیوه های آگهی ، زمان نمایش تبلیغ، دستیابی به مشتری و مبدل شدن مشتری مجازی به مشتری واقعی مراحلی وقت گیر است. ولی آگهی در گوگل، سریع به نتیجه می رسد. زمانی افراد به سایت شما رجوع می کنند که مطمئنا کالای ارائه شده شما را می خواهند، نتیجه آگهی خیلی سریع نمایش داده می شود.
به طور کلی مزیت های تبلیغ در گوگل نسبت به شیوه های دیگر، باعث محبوبیت و برتری آن شده است. افراد دارای مشاغلی که قابل سرچ در گوگل هستند، امکان ندارد که این فضای آگهی را نادیده بگیرند. جهت آگهی در گوگل باید فنون آن را بلد باشید، در صورت داشتن وقت تحقیق کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید، در غیر این صورت باید از شرکت های معتمد در این زمینه کمک بگیرید.
الگوریتم بی همتای گوگل ادوردز
گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز شبکه تبلیغات کمپانی گوگل می باشد. در اینجا گوگل در مقابل پولی که از شما دریافت می کند، این فرصت را به شما می دهد تا محصول سایت خود را تبلیغ کنید. برای بالا بردن کاربران و متقاضیان سایت خود می توانید از این سیستم استفاده کنید. از آنجایی که الگوریتم بی همتای گوگل ادوردز گسترده ترین شبکه تبلیغات است، ولی هنوز خیلی از افراد دارای مشاغل اینترنتی آن را مورد استفاده قرار نمی دهند. این امر هم موجب از دست رفتن مخاطبان زیاد و هم پیشی گرفتن رقیبان می شود. پس از تشکیل آگهی در گوگل ادز، توان سنجش کیفیت آگهی خود را بدست می آورید. این محاسبه های گوگل در حقیقت توان تبلیغ شما را اندازه گیری میکند تا بتوانید رتبه های بالاتری نسبت به رقبا در صفحات اول گوگل کسب نمایید. بنابراین زمان سرچ در گوگل نتیجه به صورت یکی نتیجه عالی و دیگری نتیجه آگهی نمایش داده می شود. جهت شروع تبلیغ در الگوریتم بی همتای گوگل ادوردز باید از یک سری قوانین و دستورالعمل ها آگاهی داشته باشید که عبارتند از:
اکانت گوگل ادز:
اولین کاری که باید انجام دهید ساخت یک اکانت در صفحه گوگل است. در اینجا پویش آگهی های شما توضیح داده می شود. همچنین در گوگل ادز می توان اکانت های گوناگون را با یک ایمیل کنترل نمایید.
کمپین گوگل ادز:
پویش های تبلیغاتی معمولا از چند دسته آگهی شکل می گیرند که آگهی ها و واژه های مهم آن ها در همین دسته های تبلیغاتی افزوده می گردند.
دسته آگهی در گوگل ادز:
اصولا دسته های آگهی برای کنترل مناسب پویش ها مورد استفاده قرار می گیرند. از این طریق قادر هستید که خدمات گوناگون و یا کالاهای خود را در چندین گرده طبقه بندی کنید و برای هر کدامشان، واژه مهم، محتوای آگهی و کانال جدا داشته باشید.
محتوای آگهی در الگوریتم بی همتای گوگل ادوردز:
مجموعه آگهی هایی که در گروه تبلیغ پویش ها به وجود می آوریم دارای قسمت های متفاوتی هستند که مدل و میزان آنها با توجه به گونه تبلیغ فرق دارد.
کلید واژه گوگل ادز:
در انتخاب کلمات مهم آگهی مانعی وجود ندارد و شما قادر هستید که هر تعداد که خواستید برای آگهی خود در گوگل استفاده کنید. ولی این کلمه های مهم در تعرفه ها و نشان دادن آگهی شما تاثیر زیادی دارد. همچنین کلمات ویژه و مهم پویش های آگهی ها باید دارای هدف و متناسب با جستجوهای کاربران باشد تا در قبال پرداخت هزینه جهت درج آگهی در گوگل، به سود آوردی در شغل خود برسید.
افزونه های الگوریتم بی همتای گوگل ادوردز:
گوگل این فرصت را برای مخاطبان خدمات آگهی خود به وجود آورده است که با بکارگیری افزونه ها معلومات زیادی مانند شماره تلفن، محتوای تماس، کاهش هزینه و… را در محتوای آگهی به کاربران خود ارائه دهند.
موارد تاثیر گذار در رتبه آگهی ها
مقصود از درجه آگهی در گوگل ، رتبه ارائه آن در مقایسه با دیگر آگهی ها است. با وجود سایت های آگهی مختلف در گوگل، نوعی رقابت بین آنها به وجود می آید که گوگل مجبور است در این وضعیت یک طبقه بندی را جهت ارائه آگهی های خود تشکیل دهد. عناصر گوناگونی بر روی رتبه ارائه آگهی الگوریتم بی همتای گوگل ادوردز تاثیر می گذارند که به شرح زیر می باشند:
تعرفه تبلیغ:
هنگام عضو شدن و ایجاد اکانت گوگل ادز باید یک پویش جهت عبارات مهم و اساسی در رابطه با وب خود بسازید. بعد از این فرایند قادر هستید که تعرفه کلیک مورد نظرتان را به گوگل ارائه دهید. تعرفه آگهی دارای دو عنصر و قابل تغییر است که باید آن را مشخص و به گوگل معرفی نمایید. برگزیدن مقدار صحیح برای تعرفه کلیک و هزینه هر روزه در آگهی ها الگوریتم بی همتای گوگل ادوردز کار آسانی
به نظر می آید، اما به مهارت بالا و دانش کافی در این حوزه نیاز است. تعرفه هر روزه به سرمایه صاحب کار و قوانین هوشمند بازاریابی مشاغل وابسته است، که این امر در دیده شدن آگهی به وسیله گوگل اثر گذار است برای همین تعرفه نباید بسیار کم باشد. ولی تعرفه کلیک از بخش های مهم آگهی گوگل جهت رتبه بندی و دفعات مشاهده آن است.
نمره کیفیت واژه مهم و اساسی:
الگوریتم بی همتای گوگل ادوردز تعرفه آگهی ها را برای هر عبارت مهم با توجه به پیش فروش و رقابت بین آنها مشخص می کند. بنابراین اگر واژه مهم از کیفیت بالایی برخوردار باشد، گوگل تعرفه کمی را برای نشان دادن آن کم می کند.
رقابت بر روی واژه مهم:
این مورد نیز بر تعرفه گوگل اثر گذار است به گونه ای که تعرفه های کنترل شده به وسیله رقیبان جهت دیده شدن کلمات مهم و اساسی به واسطه گوگل شناخته و روی تعرفه کلیک شما اثر دارد.
تاکتیک پویش آگهی ها در گوگل:
هنگامی که شما یک تاکتیک برتر را در پویش آگهی خود انتخاب کنید، گوگل شما را یاری می رساند، با اطلاع داشتن از راه ها و فن های متفاوت و مصرف صحیح و به موقع از آگهی گوگل، می توانید تعرفه های آگهی خود را کم کنید و بازدید کنندگان سایت خود را زیاد نمایید.
رابطه صفحه و وب با واژه کلیدی:
گوگل با بکارگیری الگوریتم هایش و بررسی وب شما با توجه به واژه کلیدی انتخابی تان در پویش خود رتبه ای را به وب شما اختصاص می دهد. به کار بردن واژه های کلیدی متناسب و مکرر در وب شما اهمیت به سزایی دارد همچنین به کار گیری واژه های کلیدی نامطلوب موجب زیاد شدن تعرفه آگهی شما می شود.
سخن پایانی
در واقع الگوریتم بی همتای گوگل ادوردز از جمله برترین و دشوار ترین سیستم های ترویج کسب و کار است که اصول و فنون بسیاری دارد و مناسب مشاغلی است که در فضای مجازی کار می کنند، که با بکارگیری فنون مهم و کاربردی هم در تعرفه های شما صرفه جویی می شود و هم باعث بازگشت مشتری و سودآوری زیاد می گردد. هنگامی شما در شبکه آگهی گوگل ادوردز به بازده مورد نظر خود می رسید که وب شما با خواست کاربران که با سرچ واژه اساسی و کلیدی در پی آن هستند مطابقت داشته باشد.