فهرست عناوین
گوگل ادوردز یکی از عالی ترین پلتفرمهای برای تبلیغات می باشد. این آمار گویای این است که گسترده بودن و دوست داشتنی بودن گوگل سبب موفقیت این نرم افزار تبلیغاتی گشته است.
صورت پرداختن هزینهها در Google Ads به روش پرداخت به عنوان هر کلیک (PPC) می باشد و تبلیغکنندگان، بازاریابان دیجیتال و صاحب های کسبوکار بایستی به عنوان کلیک یا هر برداشت (CPM) در یک آگهی، هزینهای را پرداخت نمایند.
این وسیله صوتی قابل تاثیر برای جذب مشتریان احتمالی و مشتریان اضافه به جهت کسب و کار شما می باشد. با Google Ads دیدن وبسایتتان را زیاد می کند. تماس تلفنی زیادتری را دریافت نمایید و بازدیدهای فروشگاهتان را زیاد و زیادتر نمایید. گوگل ادوردز این را ممکن می کند که تبلیغات به تایم تعیین شده (از راه تلفن همراه و دسک تاپ) را به وجود بیاورید و در میان مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. علاوه بر آن وقتی که مشتریان مورد نظر شما از راه جستجوی گوگل یا گوگل مپ به سراغ محصول ها و خدمت هایی مثل کسب و کار شما می باشند، کسب و کار شما در صفحه نتیجه های موتور جستجو (SERP) نشان داده می گردد.
به این روش توانایی دارید مخاطب هایتان را جذب نمایید، و بازدید و فروش زیادتری را دارا باشید. Google Ads امکانات بررسی و بهبود تبلیغ ها را هم در اختیار شما میگذارد تا بتوانید به اشخاص زیادتری دست یابی داشته باشید و هدف هایتان را سریعتر تیک بزنید. یکی از فواید گوگل ادوردز اکسپرس این می باشد که میتوان تبلیغ ها را متناسب با بودجه خود منظم نماید و این موضوع ربطی به اندازه کسب و کار و تجربه کوتاه یا طولانی بیزینس شما را دارا نیست.
اگر تا به الان گوگل ادوردز را امتحان کردهاید و موفقیتی خیلی جزئی بدست آورده اید (یا اصلا موفقیتی نصیب شما نگشته است) کشف نمایید که چه چیزی را امکان دارد اشتباه انجام دادهاید. شاید تا به حال شنیده باشید که خیلی از صاحب های کسب و کار بکار برده و از گوگل ادوردز را گران، پیچیده و نامناسب بیان کرده باشند.
در اصل این بایستی برای شما خبر خوشایندی باشد! این به این معنا می باشد که با رقیب های کمی روبرو باشید. گوگل ادوردز در خیلی مورد ها سبب بی مهری مصرف کنندگان قرار میگیرد، و از آنجایی که کلیکها در آن گران باشند و خیلی اشخاص رابط کاربری را پیچیده میدانند.
علاوه بر آن وقتی که تبلیغ کننده ها نتیجه نه چندان مناسبی میگیرند، فقط کسی که برای انداختن مشکل بر گردن او میماند خودشان هستند (یا اشخاصی که برای مدیریت این کمپینهای تبلیغاتی استخدام کردهاند).
دلایل شکست کسب و کار ها در بکار بردن تبلیغ های گوگل ادوردز
اینجا چهار علت کلی موجود می باشد که کسب و کارها در بکار بردن تبلیغ های گوگل ادوردز شکست میخورند. اجازه دهید این مورد ها را به صورت کلی تحقیق نماییم تا بفهمید که کجای کار عیب دارد.
جلوگیری از صفحه فرود یا یک صفحه فرود اشتباه
ابتدایی ترین صفحهای که بازدید کننده پس از کلیک بر روی تبلیغ گوگل شما میبیند را صفحه فرود می نامند. یک صفحه فرود یک قسمت لازم از کمپین گوگل ادوردز شما می باشد، و یک صفحه فرود خوب توانایی دارد سرنخهای شما از گوگل ادوردز را دوبرابر نماید (بدون هزینه نمودن یک ریال زیادتر بر کلیکها). در آخر بر تبلیغی در مورد یک وکیل خانوادگی کلیک کردم. ممکن است به این فکر کنید که پس از کلیک بر روی این تبلیغ به یک سایت مشاوره حقوق خانواده بر خوردم ، ولی به جای این، صفحه فرود آنها پر از نوشته هایی در مورد قانون آسیب دیدگی می باشد. این چیزی نبود که به سراغش بودم.
علاوه بر آن، این سایت یک سایت بدترکیب می باشد که پیدا نمودن اطلاعات در لابلای آن برای من خیلی سخت بود. عاقبت که به صفحه قابل توجه در مورد قانون خانواده رسیدم، فقط با دو پاراگراف برخورد نمودم که نگارش شده بود این شرکت از نظر قانونی توانایی دادن مشاوره به مشکلات خانوادگی را دارا می باشد.
دارا نبودن یک صفحه فرود خاص و غنی و مربوط با تبلیغ، اشتباه خیلی گزافی می باشد. با توجه به تجربه، ما حدس میزنیم که یک کسب و کار عادی با دارا بودن یک سایت از راه تبلیغ فقط ۵ درصد نرخ مبدل می سازد. از دیگر رو، یک صفحه فرود با طراحی خوب توانایی دار به آسانی ۱۰ تا ۲۰ درصد نرخ بازگشت مخاطب داشته باشد.
حتی اگر ما برای این دو وب سایت درصد پایین را در مورد هدف قرار دهیم، که حدود ۱۰ درصد میشود و آن را در برابر دیگر ۵ درصد بگذاریم، شما با یک هزینه یک اندازه به دو برابر نرخ بازگشت مخاطب دست می یابیم. این به این معنا می باشد که برای هر ۱۰۰۰ دلار هزینه، به جای کسب نمودن ۱۰ سرنخ، شما اکنون ۲۰ سرنخ را کسب می کنید. همین فرق امکان دارد شما را به فرش یا به عرش مبدل نماید و برساند.
تبلیغات ناصحیح با ضریب کلیک خیلی پایین
خیلی از تبلیغ ها گوگل ادوردز معمولا یک چیز تعیین شده را مینامند(و بدون واسطه برایتان بیان کنم، به هیچ عنوان در روش دادن تبلیغ مجذوب کننده و متقاعد کننده نمی باشند).
برای صفحه های فرود، یک تبلیغ از گوگل با نرخ مبدل کردن و کلیک شدن بالا (CTR) علاوه بر آن میتواند سرنخهای شما را دوبرابر نماید. عالی ترین قسمت ممکن است این باشد که گوگل ادوردز برای تبلیغ هایی که زیاد ترین نرخ مبدل را دارا می باشند هدیه می دهد. پس نه فقط دو برابر گشتن ضریب کلیک بر روی تبلیغ های شما سبب دو برابر شدن سرنخهای بالقوه شما می گردد، زیرا همچنین دیگر لازم نیست که برای همه ی کلیکها مبلغی پرداخت نمایند.
این به این معنی می باشد که گوگل ادوردز از مراحلی به اسم Quality Score دارا می باشند که تعیین می نمايد، برای کلیکها چه مبلغی بایستی پرداخت نمایید. در گوگل ادوردز، تنها به دلیل اینکه زیاد ترین نرخ را برای کلیدواژه شما معین میکند به این معنا نمی باشد که تبلیغ شما در عالی ترین وضعیت امکان پذیر به نمایش گذاشته خواهد شد. گوگل به رابط بودن هدیه میدهد.
اگر توانایی دارید به گوگل نشان بدهید که تبلیغ شما در برابر بقیه رقیب ها مرتبط تر می باشد (و CTR ابتدایی ترین فاکتور بکار رفته برای تعیین نمودن مرتبط بودن می باشد)، رتبه شما در برابر رقبایتان بالاتر خواهد بود و در برابر آن ها هزینه کمی نیز برای هر کلیک میپردازید.
جلوگیری از ردیابی تماس
ما توجه کرده ایم که ۶۰ تا ۷۰ درصد از کسب و کارهای منطقه ای به شکل تماس تلفنی می باشند. افزون بر، تماسهای تلفنی عموما سرنخهای با کیفیتی درست میکنند. چون فردی که به احتمال فراوان عالی ترین سرنخ امکان دارد، تماس تلفنی را برپا میکند و جدا از نوشتن اطلاعاتش بر روی وب سایت میتواند آنها را مستقیم بگوید.
اگر شما مبدل های تلفنی را ردیابی نمیکنید، در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از سرنخهایتان را از دست میدهید، حتی عالی ترین سرنخها را. ردیابی نکردن تفاوت های تلفنی علاوه بر آن به معنای این می باشد که شما توانا نخواهید بود کمپین گوگل ادوردز خود را بهینه نمایید. اگر تماسها را ردیابی ننمایید و دادههای مربوط با کلیدواژههایی که سبب برقراری تماس گشته اند و کلیدواژههایی که برای آنها تماس گرفته نشده است را مختار نخواهید بود، تمام هزینههای شما بی سود می ماند.
ساختار ناتوان کمپین
با همه ی کتابهای گوگل ادوردز، نوشته ها ، و دورههای آموزشی وجود داشته ، باز هم خیلی تعجب آور می باشد که دوباره بایستی این مسئله را یادآوری نماییم. با این وضعیت، ما هر هفته کمپینهایی را مشاهده می کنیم که خیلی ناتوان راهاندازی گشته اند ( اکثر وقت ها به وسیله آژانسهای تبلیغاتی که زیر نظر این بایستی کار را خوب انجام دهند) و حتی آسان ترین مسئله ها را نیز رعایت نمیکنند.
مثال هایی از این ساختار کمپین ناتوان توانایی دارد یک کمپین واحد باشد که بر هر دو شبکه نمایش و جستجو صورت می گیرد. جستجو و نمایش دو غول گوناگون می باشند، و نبایستی آنها را به صورت یک زمان در یک کمپین واحد استفاده کنند (در اصل، ما شما را از بکار بردن از شبکه نمایش به عنوان تبلیغ کسب و کار محلی خود جلوگیری میکنیم.
مگر اینکه یک گوگل ادوردز خیلی قوی دارا باشید و به سراغ آموزش زیادتر باشید). برخی دیگری از این موارد مشتمل بر دارا بودن یک گروه تبلیغاتی، دارا بودن میزان زیادی کلمه های کلیدی، و بکار بردن کلمه های عمومیتر در کمپین خود می گردد.گوگل ادوردز ممکن است برخی وقت ها برای هر کسب و کار محلی مورد استفاده قرار نگیرد؛ وقت هایی است که به دلیل هزینههای زیاد کلیک، بودجه، مشکل های درونی فروش، یا مورد های دیگر، یک کمپین خوش ساخت گوگل ادوردز توانا به نرخ بازگشت سرمایه خوبی نمی باشد. با این وضعیت، از نگاه ما، این زیادتر از اینکه یک قانون نام داشته باشد یک استثنا می باشد.
سخن پایانی
روش کار پلتفرم تبلیغ گوگل به این روش می باشد که آگهی شما را در جلوی نگاه مشتریان شاید که به محصول یا خدمت های شما علاقهمند باشند، جای میدهد. تبلیغکننده ها بر حسب کلمه های کلیدی و جستجوها پیشنهاداتی داده می شود. برنده شدگان بسته به مدل انتخاب کمپین تبلیغاتی، در بالای صفحه های نتیجه های گوگل، در ویدیوهای یوتیوب را در وبسایتهای مرتبط قرار می دهند. عامل های گوناگونی بر به وجود آمدن تبلیغ تاثیر دارد و کارآمد موثر می باشد.