فهرست عناوین
چرا زمان پست گذاشتن در اینستاگرام حائز اهمیت است ؟ اینستاگرام پلتفرم بسیار محبوب با میلیونها پیج و کاربر است. هر کدام از این پیج ها در زمینههای مختلف فعالیت میکنند، اگر پیج شما با هدف جذب مخاطب برای فروش یا کسب درآمد از روش های مختلف راهاندازی شده باشد از جمله نکات مهمی که باید حتما آن را در نظر داشته باشید زمان مناسب پست گذاشتن در اینستاگرام است. درواقع زمان پست گذاشتن شما میزان محبوبیت فالوور های شما را میسنجد هر زمانیکه شما پست خود را منتشر کنید با ری اکشن و کامنت های مثبت کاربران خود روبرو خواهید شد. با لوپاس همراه باشید تا به بررسی زمان مناسب پست گذاشتن در اینستاگرام بپردازیم.
انتخاب بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام
پست گذاشتن در اینستاگرام از جمله فرایندهای مهمی است که تمامی پیج ها آن را در پیش دارند، اما زمان درست انتشار آن نیز بسیار مهم است، چرا که در صورت انتشار پست و استوری در اینستاگرام ممکن است با مشکلاتی نظیر کاهش فالوور و لایک، ویو و کامنت مواجه شوید. برای مدیریت پیج اینستاگرام با رعایت اصول و الگوریتم های گوگل می توانید از یک ادمین حرفه ای استفاده نمایید، در این صورت به راحتی می توانید سبب پیشرفت و گسترش کسب و کار و بهبود پیج اینستاگرام خود شوید. برای انتخاب بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام باید از نکاتی که در ادامه ذکر می نماییم استفاده کنید.
- شناخت دقیق فالوور ها
در قدم نخست باید بدانید فالوور های شما چه کسانی هستند ؟! اکثر افراد این روزها مشغول بکار بوده و در طول روز تایم مشخص شده ای برای بازدید از اینستاگرام دارند شما میتوانید در طی یک نظرسنجی زمان آزاد مخاطبان خود را بسنجید. مسلماً افراد خانهدار در طول روز وقت آزاد بیشتری نسبت به سایر افراد دارند شما باید تمامی مشاغل را در نظر بگیرید. شما باید تمامی فالوور های خود را بسنجید.
- محتوای پیج
از دیگر عوامل تعیینکننده محتوای پیج است؛ شما باید بدانید که هدفتان از راه اندازی پیج چیست؟! پیج شما میتواند آموزشی، فروشگاه اینترنتی، سرگرمکننده، خنده دار و … باشد. هر کدام از پیج های اینستاگرامی باید هدف و متفاوتی را راه اندازی کنند. قطعا برای موفقیت بیشتر باید در نظر بگیرید مخاطبان پیج شما بعد از گذراندن یک روز کاری سخت تمایل به تماشای چه سبک ویدیو ها و محتوا هایی دارند.
چرا زمان انتشار پست در اینستاگرام تا این اندازه مهم است؟
با توجه به الگوریتم های اینستاگرام که متفاوت هستند ، هنگامی که پستی را شما در اینستاگرام منتشر می کنید ممکن است همان لحظه به مخاطب شما نشان داده نشود. دلیل این کار نیز این است اینستاگرام سعی بر این دارد پست هایی را که علاقه ی بیشتری از مخاطبان را به خود جذب کرده است به آن ها نشان دهد، در حقیقت پست های منتشر شده بر اساس عوامل مختلفی سنجیده و به نمایش گذاشته میشود. بسیاری از افراد شاغل، در زمان کاری خود نمیتوانند از موبایل استفاده کنند، به همین خاطر در فضای اینستاگرام هم فعالیتی ندارند. به عنوان مثال، ساعت ۱۱ تا ۱ ظهر، ساعت پرکار و پربازده بسیاری از افراد است؛ به همین دلیل در این ساعت از اینستاگرام استفاده نمیکنند. گذاشتن پست در این ساعات میتواند بازدید پیج و پستهای شما را پایین آورد.
در مقابل، در زمانهای استراحت افراد مانند ۱ تا ۳ ظهر به عنوان تایم ناهار یا ۶ تا ۸ که زمان بازگشت افراد به سمت خانه است، احتمالاً زمانهای مناسبی خواهند بود. پست یا استوری صبحگاهی، روش خوبی برای افزایش نرخ تعامل است؛ زیرا بسیاری از افراد در ابتدای صبح شبکههای اجتماعی را برای مشاهده جدیدترین اخبار، چک میکنند.
سخن پایانی
انتشار پست در اینستاگرام از محتواهایی که قصد اشتراک گذاری را دارید مهم تر هستند، زمانبندی مناسب در ارسال پست در ایسنتاگرام، باعث میشود مخاطب پست شما را از دست ندهد و شما باید بتوانید با یک برنامهریزی دقیق و شناخت از رفتار مخاطبین خود، بهترین زمان را برای ارسال پست انتخاب کنید.