فهرست عناوین
واقع شدن در صفحه اول گوگل، یکی از مهمترین موضوعات و برانگیز ترین پریشانی های متخصصان سئو شناخته شده است. در واقع رسیدن به صفحه ی یک گوگل، فقط هنگامی میسر می شود که از شیوههای سئوی سایت به نحو احسن استفاده نمایید. تقریباً اکثر افرادی که در هنگام دریافت مطالب در گوگل به جستجو می پردازند، صفحات پایین تر را نگاه نمی کنند و در اینجا می توان گفت :علاوه بر اینکه رتبه یک صفحات گوگل، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، علاوه بر آن شما می توانید با استفاده از قواعد سئو به عنوان ۳ نتیجه ی اول صفحات گوگل محسوب شوید.
بررسی های اخیر ثابت نموده اند که جهت رسیدن به صفحه اول گوگل باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید و در رعایت کردن آنها کوشا باشید در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با یکسری از این نکات آشنا کنیم پس ما را در ادامه همراهی نمایید.
استراتژی محتوا
در صورتی که شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مد نظر خویش، در رقابت بسیار بالایی که برای آنها موجود است رتبه مناسبی را دریافت نمایید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی علت آن است. به طور مثال: در صورتی که نمی توانید کسب رتبه ی یک در صفحات گوگل برای عبارت سئوی سایت را انجام دهید، توصیه میشود، کلمات کلیدی طولانی مثل؛سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی را مورد استفاده قرار دهید.
در اینجا توجه داشته باشید که هر یک از این عبارات طولانی، به تنهایی نمی تواند بازدیدکنندگان زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. فقط هنگامی می توانید مطلوب ترین نتیجه را از عبارات کلیدی طولانی حاصل نمایید؛ که روی هم رفته تعداد زیادی از این عبارات، در موضوعات خود استفاده کرده باشید . آمار و ارقام نشان میدهد که بخش اعظمی از جستجوهای موجود در گوگل، عبارت های کلیدی طولانی را در برگرفته است.
رسیدن به صفحه ی اول گوگل به وسیله ی، به کار گرفتن عبارات کلیدی طولانی، بسیار آسان تر است .چرا که رقابت بین این مسئله به نسبت کمتر می باشد. در صورتی که شما بتوانید مطالب دقیقی در رابطه با موضوع مد نظر کاربر تان، در صفحات سایتتان موجود داشته باشید؛ بنابراین بدین وسیله می توانید جهت رسیدن به صفحه ی اول گوگل عملکرد خوبی را عرضه کنید.
نتیجه گیری:
در صورتی که برای طراحی سایت تازه وارد این کار شده اید و هدفتان رسیدن به صفحه اول گوگل است توصیه می شود کلمات کلیدی طولانی را مورد استفاده قرار دهید و به هیچ وجه از کلمات کلیدی کوتاه به کار نبرید.
زیرا در بین کلمات کلیدی کوتاه، رقابت بسیار نزدیک به هم و تنگاتنگ است. از این رو امکان قرار گرفتن سایت ،در صفحه ی اول گوگل خیلی کم شده تا حدودی غیر ممکن میگردد.
استفاده از AdWords جهت کسب جایگاه در صفحه اول گوگل
شاید با خود بیندیشید که AdWords نمی تواند در تعداد بازدید کنندگان و کاربران سایت شما بیفزاید در حالی که می توانیم بگوییم این موضوع با توجه به تاثیر زیادی که در سایت های گوناگون و صفحات گوگل داشته است توانسته با سایت های موجود، تبلیغات پولی را مورد استفاده قرار دهد پر شده است .بنابراین اکثر افراد از همین نتایج پولی جهت دریافت اطلاعات مورد نیاز خود بهره می گیرند.
نکته قابل ملاحظه در اینجاست که نتایج بدست آمده از راه AdWords به طور کامل، با عبارت کلیدی جستجو شده مرتبط نیست. بنابراین نیازی نیست که شما حتماً برای کلمات کلیدی مطالب و محتوا جمعآوری نمایید. بلکه می توانید فقط در رابطه با محصول یا فعالیت هایی که میتوانید در رابطه با آن عرضه کنید توضیحاتی را وارد صفحه خود نمایید. تا از این طریق بتوانید کاربران زیادی را به سمت سایت خود جذب نمایید.
در نتیجه شکل رسیدن در صفحه یک گوگل به وسیلهیAdWords با سایر روشها اندکی تفاوت دارد. اما می تواند یک راهکار تاثیر گذار واقع شود و بر کسب و کار شما رونق ببخشد.
تولید مقاله های بیشتر درمقایسه با سایر رقبا
شما این اجازه را ندارید که در کلیه پستهای خود یا در اکثر آنها یک عبارت کلیدی مشابه را مورد استفاده قرار دهید. در واقع راهکار شما باید این باشد که تقریباً در هر پست، دو عبارت کلیدی مورد نظر قرار بگیرد.
نکته ی فوق گویای این است که شما برای وب سایت خود باید مقاله های زیادی را تولید نمایید. یعنی هر چه مطالب بیشتری در سایت شما موجود باشد، شانس شما برای کسب رتبه و جایگاه بالاتر در گوگل بیشتر خواهد شد.
یعنی هر چه تعداد مقاله های موجود در سایت شما بیشتر باشد؛ بنابراین ترافیک و تعداد بازدید کنندگان سایت شما نیز بیشتر خواهد شد. پس در نتیجه هر یک از این مقاله ها به شکل جداگانه ای برای شما جذب مخاطب می کند.
تحقیقات در نیوسئو ثابت کرده است که هر وب سایتی که بتواند، ماهانه نهایتاً ۱۵ پست را در تدابیر موضوعات خود داشته باشد می تواند برای رسیدن به صفحه ی اول گوگل موفق تر باشد.
واضح است که این کار غیر ممکن است که شما با تولید محتوای کمتر،امکان این را داشته باشید تا رقبای وبسایت خود را کنار زده و جهت رسیدن به صفحه ۱ گوگل پیشرو باشید.
بنابراین توصیه می نماییم که در اول هر هفته یا هر ماه نسبت به عبارت های کلیدی خود تحقیقاتی را انجام دهید و تصمیم بگیرید که چه محتوایی را می خواهید در سایت خود قرار دهید.
بعد از آن با خاطری آسوده و طبق یک برنامه ریزی مدون، عملکردهای لازم جهت قرار گرفتن در صفحه یک گوگل را به کار گیرید.
تعداد کلمات کلیدی بسیار زیاد است و شما برای پیدا کردن این کلمات، در رابطه با کسب و کار مورد نظر خود میتوانید از ابزار تحقیق این موضوع استفاده نمایید.
تعداد کلمات و مقدار محتوا نیز در رابطه با رسیدن به صفحه اول گوگل تاثیر می گذارد. گوگل برای محتویاتی که از هزار کلمه کمتر هستند اعتبار و ارزش زیادی قائل نیست. پس در صورتی که محتویات کوتاهی را در سایت خود انتشار داده اید توصیه می شود هر چه سریعتر اطلاعات جدیدی را به آنها اضافه کنید، علاوه بر آن ویژگی های به روز رسانی محتوا را روی آنها تحلیل نمایید.
تولید عنوان های ترغیب کننده
یکی از مهمترین قسمت های محتوا و مقاله عناوین آن محسوب می شود، در صورتی که شما در پروژه ی مورد نظر به انتخاب عناوین توجه نداشته باشید؛ یعنی از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده نکنید؛ احتمال قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به حداقل خود می رسد.
در صورتی که یک عنوان جذاب و بهینه را برای محتویات تولید شده ای خود انتخاب نکنید بهترین مقاله ها نیز مورد استقبال کاربران قرار نخواهد گرفت.
پس پیش از اینکه محتوای وب سایت خود را انتشار دهید؛ چندین بار عناوین آن را تغییر داده تا در نتیجه نسبت به انتخاب بهترین عنوان موفق شوید و بدین وسیله کاربران زیادی را به سایت خود جذب نمایید.
نهایتاً برای رسیدن در صفحه ی اول گوگل باید وقت زیادی را صرف تولید و بهینه سازی عنوان های مناسب و ترغیب کننده برای محتوا های خود کنید.
در اکثر مراکز آموزش سئوی سایت، توضیح میدهند که عنوان های مقاله از اهمیت ویژه ای برخوردارندوبرآن تاکیدی کنند..
بهینه سازی سرعت سایت
باید توجه داشته باشید که جهت کسب رتبه ۱ گوگل، صفحات سایت شما باید در کلیه ی دستگاه ها با سرعت تمام بارگذاری شوند. در واقع سرعت پایین صفحه ی سایت شما ممکن است دارای اثرات منفی در رتبه و جایگاه سایت تان باشد.
چون این یک امر عادی و معمولی است که هیچ کس دوست ندارد برای رسیدن به مطالب و محتویات مورد نیاز خود، را چند ثانیه منتظر بماند و معطل شود.
شما به منظور تحلیل و بررسی سرعت بارگذاری وب سایت خود، می توانید، ابزارهای مختلفی که در این رابطه به وجود آمدهاند را مورد استفاده قرار دهید. در نتیجه در صورتی که می خواهید پروژه شما به بهترین شکل جهت رسیدن به صفحه یک گوگل موفق باشد باید سرعت صفحات وب سایت خود را بهینه سازی کرده و به آن بسیار توجه نمایید.
معتبر بودن نام دامنه
در صورتی که برای یک مدت زمان طولانی صاحب یک دامنه وب سایت باشید، سایت شما ارزش و اعتبار بیشتری خواهد داشت. علاوه بر آن هر چه قدر مطالب با ارزش بیشتری در این دامنه ها مد نظر قرار گرفته باشد، بر ارزش این سایت می افزاید.
توصیه می شود که در دامنه وب سایت خود، عبارات کلیدی اصلی مرتبط با کسب و کار خود را مورد استفاده قرار دهید، در این هنگام امکان رسیدن به صفحه ی اول گوگل برای شما افزایش پیدا می کند.
سخن پایانی
فاکتورهای زیادی برای رسیدن به صفحه اول گوگل دخیل هستند. فاکتورهایی همچون؛ کیفیت محتوای مقاله، رقابت بین محتوا، کلمات کلیدی مورد نظر،سرعت صفحات سایت مورد نظر در دستگاه های گوناگون و غیره اما با این حال اکثر موارد مشهود بر این است که پس از تولید محتوا برای یک کلمه ی کلیدی خاص، به سرعت گوگل رتبه بالایی برای سایت مد نظر قرار گرفته می شود.علاوه بر آن گوگل برای کیفیت محتوا نیز اهمیت زیادی قائل خواهد بود.
پس طراحان وب سایت های گوناگون برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید نکات گفته شده در این مقاله را مورد توجه قرار دهند و برای رسیدن به این رتبه تلاش نمایند.