فهرست عناوین
پیشرفت گسترده انسان در حوزه رسانه سبب گشت تا مرز های کسب و کار افراد رونق یافته و ما امروزه شاهد پدید آمدن حوزه ای به نام دیجیتال مارکتینگ باشیم . دیجیتال مارکتینگ شرایطی را فراهم نمود تا انسان بتواند به راحتی و بدون پرداخت هزینه های تبلیغات تلوزیونی ، محصولات و خدمات خود را تبلیغ و کسب و کار خود را رونق بخشد . در این راستا تولید محتوا نقش بسیاری در پیشبرد اهداف تبلیغاتی و همچنین بازاریابی موثر تر داشته است .
اگر چه ما امروزه شاهد محتوا های بسیاری هستیم که به دست نویسندگانی پر تلاش نگارش می شوند اما متاسفانه تنها تعداد محدودی از این محتوا ها اثر گذاری لازم را دارند . باید بدانید که تولید محتوا بسیار فراتر از نویسندگی بوده و نیاز به دانش تخصصی فراوانی دارد زیرا متن مناسب در سئو تاثیر بسزایی خواهد داشت . بنابراین یک نویسنده حرفه ای نمی تواند ادعا کند که قدرت تولید یک محتوای عالی را بدون دانش تخصصی دارا می باشد .حال این سوال مطرح می گردد که چه عواملی موجب می شود تا یک محتوا اثر گذاری بیشتری داشته باشد ؟
در ادامه به چند نکته طلایی در رابطه با تولید محتوا خواهیم پرداخت که به شما کمک می کند محتوا هایی را تولید کنید که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب دارند .
عناوین شما در تولید محتوا باید فوق العاده باشند .
برای همه ما اتفاق افتاده است که در هنگام گشت و گذار در گوگل و یافتن یک موضوع مشخصی پس از چندین دقیقه به خودمان می آییم و می بینیم مجذوب عنوانی غیر مرتبط با موضوع مد نظر خود شده ایم و در حال خواندن محتوایی هستیم که هیچ ارتباطی با موضوعی که در حال جست و جوی آن بوده ایم ندارد . فرض کنید 100 نفر از وبلاگ شما دیدن کرده اند ، بدون هیچ شک و شبه ای می توانیم بگوییم که بیشتر از 80 نفر از این بازدید کنندگان مجذوب عنوان جذاب و گیرای شما شده اند. برای تالیف یک تیتر جذاب و گیرا که بهتر از بیشتر از 11 کلمه نشود ، می توانید از عباراتی استفاده کنید که در خواننده احساس نیاز ایجاد نماید . این عبارت ها باید اطلاعات خاصی را ارائه داده و با استفاده از چند کلمه کل داستان محتوا را معرفی نماید . تحقیقات نشان داده است که در میان محتوا های تالیف شده ، محتوا هایی که با عناوین آموزشی چون آنچه لازم است بدانید و یا چرا لازم است بدانید شروع می شوند، بازدید کنندگان بیشتری را به خود اختصاص می دهند . توصیه ما به شما این است که برای تولید محتوا موفق تر و تاثیر گذار تر عناوینی را انتخاب نمایید که نشان دهد، محتوای شما نکاتی را به خواننده منتقل می کند .
مقدمه بهتر خوانندگان بیشتر در تولید محتوا
شاید فکر کنید که تنها با نوشتن یک عنوان جذاب می توانید خواننده را به خواندن متن تشویق کنید اما واقعیت خلاف این است . هر چه که عنوان شما جذاب و فوق العاده باشد اگر مقدمه شما قوی نوشته نشود ، خواننده با خواندن تنها چند خط از مقدمه تان از ادامه خوانش متن صرف نظر خواهد کرد . به بیان دیگر چند خط اول محتوایتان موثر ترین عامل برای جذب خواننده خواهد بود . سعی کنید در مقدمه محتوایتان به آنچه در عنوان وعده داده اید عمل کنید . در تولید محتوا سخن نهایی تان را در ابتدا بیان کنید تا خواننده بداند پس از خواندن این متن چه عایدش می شود . به عنوان یک نویسنده یا فردی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند باید بدانید که اگر مقدمه متن شما جالب نباشد ، نمی توانید اهداف پنهان شده در پشت پرده نگارش متن خود را به ثمر رسانید .
شناخت مخاطبین و نیاز های آن ها
اگر چه داشتن مقدمه عالی و عنوان جذاب می تواند توجه خواننده را به محتوای شما جلب کرده و وی را برای خوانش ادامه محتوا ترغیب نماید اما توجه داشته باشید که این پایان کار نیست و کار شما تازه آغاز شده است . در مرحله بعدی شما باید مخاطبانی را که قرار است محتوای شما را بخوانند بشناسید و بر اساس نیاز آن ها به تولید محتوا بپردازید . امکان ندارد شما همزمان بتوانید برای تمامی مخاطبان احتمالی خود به نگارش متن بپردازید . به عنوان مثال اگر ما بخواهیم مقاله ای با عنوان نوشتن بهتر تالیف نماییم ، مخاطبان ما می توانند دانش آموز ، نویسندگان و تمامی کسانی باشند که در زندگی روزمره خود با نوشتن سر و کار دارند اما در صورتی که عنوان مقاله ما تولید محتوا بهتر باشد ، مخاطب ما تمامی بازاریابان محتوا و تمامی کسانی هستند که در حوزه دیجیتال مارکتینگ به فعالیت می پردازند . محدود کردن تمرکز در نگارش متن تنها بر روی عده ای خاص موجب می گردد تا محتوای شما بسیار زیبا تر و با کیفیت تر نوشته شود .
یک ایده واضح داشته باشید
هر مقاله باید یک ایده واضح از سرفصل تا نتیجه داشته باشد و تنها بر آن ایده تمرکز کند . پیروی از این رویکرد می تواند به شما در ایجاد استدلال های منطقی تر ، نوشتن نسخه ای که به طور طبیعی جریان دارد ، کمک کند و نکات مفیدی را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد . فرض کنید می خواهید یک مقاله در رابطه با بازاریابی تولید محتوا بنویسید. شاید در مرحله اول به ذهنتان خطور کند که با انتخاب یک عنوان کلی مانند چگونه می توان بازاریابی خود را بهبود بخشید ، می توانید یک محتوای عالی نگارش کنید اما متاسفانه همه چیز آن گونه که به نظر می رسد ، نیست . نوشتن محتوایی ارزشمند برای این عنوان در عمل غیر ممکن است چرا که مخاطبین این موضوع بسیار گسترده هستند و شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید . شما می توانید با انتخاب موضوع های مشخص به متن هایی فوق العاده دست یابید . در این مثال می توانید از عناوینی چون نحوه انجام بازاریابی رسانه های اجتماعی برای استارتاپ های تازه تاسیس شده ، استفاده کرده و یک تولید محتوا ارزشمند داشته باشید .
زبان نوشتاری خاص مخاطب را انتخاب نمایید .
هر چقدر هم تیتر شما جذاب باشد ، اگر زبان نوشتاری مخصوص هر مخاطب را انتخاب نکنید ، محتوایتان ارزشی نخواهد داشت . شاید تصور کنید که برای نوشتن یک محتوای عالی باید از زبان نوشتاری ساده استفاده نمایید اما برخلاف باور عموم این تکنیک دیگر قدیمی شده و تاثیر گذاری قبل را ندارد . نوشتن یک محتوای ساده به هیچ عنوان نمی تواند توجه یک دکتری ادبیات را به خود جلب نماید . بنابراین لازم است که زبان نوشتاری خاص مخاطبین خود را انتخاب نموده و از این طریق محتوایی بسیار با کیفیت تالیف نمایید . شناخت زبان گروه هدف یکی از موثر ترین روش ها در تولید محتوا حرفه ای می باشد .
دانش مورد نیاز خوانندگان را بشناسید .
شما باید بدانید که خوانندگان محتوایتان به دنبال چه چیزی هستند و می خواهند با خوانش این متن به چه هدفی دست یابند . پس از شناخت این نیاز می توانید فرایند تولید محتوا خود را آغاز نمایید . اگر شما در طول مقاله خود به موضوعات دیگری بپردازید ، مقاله شما بی ارزش خواهد شد ، پس توصیه می کنیم بدون حاشیه تنها بر روی موضوعی که در عنوان بیان شده است ، مانور دهید .
از کلمات مترادف استفاده کنید .
در هنگام نگارش متن خود توجه داشته باشید که از تکرار بیش از اندازه کلمات که موجب کاهش زیبایی متن می شود، جلوگیری نمایید . خوشبختانه در زبان فارسی برای هر کلمه چندین کلمه مترادف وجود دارد که می توان با انتخاب این کلمات زیبایی بسیاری به متن خود بخشید . به عنوان یک فرد شاغل در حوزه تولید محتوا و یا فردی که به تازگی می خواهد وارد این عرصه شود ، سعی کنید با خواندن کتاب دایره واژگان خود را افزایش داده تا بتوانید از این واژگان در فرایند تولید محتوا استفاده نمایید .
لوپاس به عنوان یکی از موفق ترین شرکت های فعال در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ با دارا بودن کادری مجرب و با تجربه می تواند به شما در زمینه اهداف تبلیغاتی و تجاری تان یاری رساند .