فهرست عناوین
نکات مهم در فرایند دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که در این مطلب آن ها را بررسی خواهیم نمود ، تا انتها با لوپاس همراه باشید . بازاریابی تاریخچه قدمتی خیلی طولانی دارد، از همان وقتی که مردم دانستند چیزهایی را که تولید می کنند یا میکارند بفروشند بعد با اختراع شدن کاغذ و صنعت چاپ روزنامهها به دنیا آمد و بعضی از بیزینسها تبلیغات را در این رسانهها به چاپ رساندند کمکم آگهی در روزنامه و بعد از آن تبلیغ در رادیو و تلویزیون رواج پیدا کرد. اما با به وجود آمدن تکنولوژیهای پیشرفته مثل وسایل الکترونیک و اینترنت ، بازاریابی شکل دیگری به خود گرفت اینجا بود که ایجاد و راه اندازی کمپین و فرآیند دیجیتال مارکتینگ خیلی جدی تر از قبل شد. آنچه در این نوشته مطالعه میکنید مطالبی در رابطه با فرآیند دیجیتال مارکتینگ است امیدوارم که این مطالب مفید باشد.
کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست
فرایند دیجیتال مارکتینگ شامل اقداماتی است که برای رسیدن به آن هدف اساسی در دیجیتال مارکتینگ برنامهریزی میشود و به انجام خواهد رسید، این هدف می تواند بالا رفتن آگاهی در رابطه با یک محصول جدید و یا دریافت بازخورد از مشتری باشد.
همینطور شامل مواردی مانند دستیابی به استفاده کنندگان به شیوههای گوناگون و استفاده بردن از ترکیبی از رسانهها مثل تبلیغات چاپی، ایمیل، تبلیغات رادیو و تلویزیون، پرداخت در مقابل هر کلیک و شبکههای اجتماعی است.
بازاریابی در شبکههای اجتماعی
به طور مثال اگر هدف اصلی فرآیند دیجیتال مارکتینگ شما دست یابی به لیدهای بیشتر به وسیله نههای اجتماعی باشد، می توانید یک بازاریابی در اینستاگرام یوتیوب و یا توییتر اجرا کنید، به این شکل بعضی از بهترین عملکردهای مشاغل را در این شبکهها به اشتراک خواهید گذاشت تا به وسیله این کانالها به لیدهای بیشتری دسترسی داشته باشید.
برای اینکه بهتر متوجه این قضیه شوید به این مثال دقت کنید شما امکان دارد یک آگهی از برند نایک را مشاهده کنید یا به گوش شما بخورد این تبلیغ به معنی فرآیند دیجیتال مارکتینگ نیست، اما اگر این برند تبلیغات را در تابلوهای خیابانی، بنرها شبکههای اجتماعی و ایمیل منتشر کند قطعاً فرآیند دیجیتال مارکتینگ تشکیل داده است.
طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ
بلاگینگ یک قسمت مهم از فرآیند دیجیتال مارکتینگ شما خواهد بود که شاید خیلی زیاد جالب به نظر نرسد اما میتواند نتیجه را به سود کسب و کار شما تغییر دهد، بلاگینگ به شما در سئو کمک زیادی خواهد کرد تعامل مشتری شما را زیاد میکند و به پاسخ دهی سوالاتی که خریداران شما دارد کمک خواهد کرد.
یک نکته جالب توجه برای نوشتن بلاگ این است که اطمینان داشته باشید در حال ساخت محتوای مربوط به آن هستید وبلاگهای شما نباید ۳۰۰۰ کلمه در آنها وجود داشته باشد، اما در ذهن شما باشد که هر اندازه برای شما کلمات بیشتری داشته باشد شانس رنکینگ شما بیشتر میشود.
اهمیت ماندن در سایت
اگر کسی بر روی یکی از ۳۰۰ کلمه شما کلیک کند به سرعت کار خواندنش تمام خواهد شد و این یعنی زمانی که شما آنها را در سایت وقت آنها را مصروف کرده اید خیلی کم است کاربران فراوانی با خواندن بلاگهای طولانی تر که سرگرم کننده هستند و تصاویر خوبی دارند وقت خود را صرف میکنند.
بیشتر کاربران وقتی زمان زیادی را در سایت مشغول هستند، بنابراین گوگل فکر می کند محتوای شما خیلی مهم است و در پایان سبب میشود که در نتایج جستجو در رنکینگ بالاتری نشان داده شوید.
انواع بازاریابی دیجیتال
1- بهینه سازی موتور جستجو
از مهمترین قسمتهای فرایند دیجیتال مارکتینگ ۳۱ کلمات کلیدی است، در این روش شما بعد از ایجاد سایت برای برند و کسب و کار خود چنانچه در مقالههای قبلی بیان شد با مجموعهای از اقدامات دقیق و برنامهریزی شده و رنکینگ سایت خود را در رتبههای موتور جستجو بهبود میدهید و باید توسط افراد متخصص در این زمینه و به وسیله ابزارهای مخصوص انجام شود تا فرآیند دیجیتال مارکتینگ شما به نحو احسن انجام گیرد.
2- بازاریابی محتوا
این مدل از فرآیند دیجیتال مارکتینگ پیوند خیلی عمیقی با صعود دارد به شکلی که گاهی نمی توان این دو را از هم تفکیک کرد چون بازاریابی محتوا مهمترین اقدامات انجام گرفته در موتور جستجو یا همان بهینه سازی است.
در حقیقت با استفاده کردن از محتوای بازاریابی شما میتوانید سئوی سایت را بهبود دهید، بازاریابی محتوا در حقیقت تولید و تبلیغ محتوا با هدف شناساندن و معرفی برند و رشد ترافیک سایت و جذب کردن کاربر و مشتری دائمی است.
3- بازاریابی شبکههای اجتماعی
رشد زیاد تعداد شبکههای اجتماعی و جذب شدن مردم به طرف این شبکهها در این اواخر خیلی زیاد بوده است به شکلی که کمتر کسی را مشاهده میکنیم که در یکی از این شبکههای اجتماعی فعالیت نداشته باشد.
همین قضیه سبب گردیده است که بازاریابی شبکههای اجتماعی از مهمترین روشها در فرآیند دیجیتال مارکتینگ باشد تبلیغ و معرفی کردن برند به مردم به وسیله محتوای شبکههای اجتماعی و هدایت نمودن ترافیک به سایت برای جذب کردن کاربرهای دائمی یکی از اهداف بازاریابی در شبکههای اجتماعی به حساب می آید.
4- تبلیغات کلیکی یا PPC
در این شیوه با پرداخت کردن هزینه به بعضی از سایتهای که بازدید آنها زیاد است می توانید تبلیغ به سایت خود را در فضای این سایت بگذارید و هر مرتبه کسی بر روی تبلیغ کلیک کند باید به منتشر کننده آن مبلغی را پرداخت نمایید و یکی از مرسوم ترین انواع تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز می باشد.
5- بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
یکی از پر بازده ترین روشها در بازاریابی دیجیتال، بازاریابی ایمیلی است، شما در این شیوه با طراحی کردن سایت خوب، صفحه فرود سایت و آماده کردن یک لیست ایمیل از مخاطبین و کاربران به آنها ایمیل هدفمند ارسال می کنید تا گام به گام آنها را تا خرید محصول هدایت نماید.
ایمیل مارکتینگ فقط نوع بازاریابی دیجیتال و اینترنتی است که به شکل مستقیم و خصوصی با مخاطب ارتباط دارد و از اهداف آن میتوان به شناساندن برند به مشتری اطلاع رسانی به آنکه از جدیدترین محصولات و خدمات اطلاع پیدا کند ،خیلی از مشاوران بازاریابی این موضوع را خیلی خود درک میکند و به وسیله این برای ارزش گذاشتن به مخاطبان خود استفاده می نمایند.
6- بازاریابی ویروسی
در بازاریابی ویروسی که یکی از روشهای بازاریابی دیجیتال است و با کمک شبکههای اجتماعی انجام میشود کسب و کار یا برند باید به شکل یک اپیدمی در میان مردم بچرخد از این روست که به این بازاریابی دهان به دهان هم می گویند.
در این نوع بازاریابی به یک کمپین خلاقانه نیاز دارید تا خود به خود در میان مردم منتشر شود از اینجا به بعد است که برند شما توسط مردم تبلیغ خواهد شد.
ابزارهای بازاریابی دیجیتال
قبل از آغاز استفاده از ابزار دیجیتال باید معنای آن را بدانید به هر حال شمایی که در حال مطالعه این مقاله می باشد امکان دارد همه چیز در رابطه با دیجیتال مارکتینگ را بدانید و یا برعکس سوال بپرسید اصلا دیجیتال مارکتینگ چه چیزی است؟
به طور خلاصه دیجیتالمارکتینگ به هر اقدام و تلاشی که برای بازاریابی محصول و خدمات انجام بگیرد گفته میشود، باید گفت طی زمان وسایل تخصصی به وجود میآید که سبب میشود تجزیه و تحلیل اطلاعات آنلاین برای مارکتر سادهتر شود و استفاده کردن از آن برای تلاشهای بازاریابی انجام بگیرد، این ابزار انواع گوناگونی است از ابزار ایمیل مارکتینگ گرفته تا تبلیغات آنلاین و ابزار آنالیز.
بازاریابی دیجیتال در تبلیغات
برای اینکه برند و نشان تجاری یک کسب و کار خود را به مرحله بعدی از پیشرفت و رشد برسانید باید روشهای بازاریابی گوناگونی را امتحان کنید که هر یک بر روی جنبههای گوناگونی از کسب و کار شما تمرکز خواهد داشت.
تبلیغات به شیوه سنتی عموماً بر روی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی یا تبلیغات در رسانههای چاپی تمرکز خواهد داشت و همین طور گذاشتن محتوای تبلیغاتی در صندوقهای پست از نمونههای تبلیغات سنتی می باشد با وجود اینکه تبلیغات در تلویزیون تاثیرگذاری خود را دارد.
اما شیوههای جدید و استراتژی مدرن برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می تواند تاثیر بیشتری بر روی عموم مردم بگذارد.
نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ
ایجاد یک کمپین می تواند فرایند پیچیده و دشواری داشته باشد اما اگر با اصول اقدام به ایجاد آن نمایید به مشکل بر نمی خورید برنامه ریزی برای ایجاد کمپین به اندازه کارهای دیگری مانند طراحی خلاقانه تبلیغات اهمیت فراوان دارد و قبل از آنکه چیزی را ایجاد کنید که در معرض دید مخاطبین شما قرار میگیرد باید این قضیه را مد نظر قرار دهید که از مخاطبان خود انتظار دارید زمان دیدن و یا خواندن نتیجه نهایی کارهای شما چه کاری انجام دهد؟
برای این میتوانید از سوالهای که در ادامه این مقاله می بینید استفاده کنید اگر پاسخهای فکر شده و دقیقی به پرسشهای خود بدهید قادر هستید رویکردی موفق و کامل برای ایجاد کمپین بازاریابی بعدی خود قرار دهید. در ضمن هیچ سوالی بیپاسخ نگذارید چون که ارتباطی به این سوالها وجود دارد و پاسخ هر یک میتواند به شما در پاسخ دادن به پرسش بعدی کمک زیاد کند.
بازاریابی دیجیتال pdf
در دنیایی که همه چیز در آن دیجیتالی می باشد و هر شخص که وارد این دنیای جذاب و پیچیده میشود داشتن برنامه برای بازاریابی اهمیت زیادتری پیدا خواهد کرد چون به هرحال رقیبان شما هر روز بیشتر و بیشتر میشود و موفقیت در این زمینه به استفاده درست از قابلیتها و امکانات دنیای دیجیتال ارتباط دارد.
یکی از مشکلاتی که بازاریابان دیجیتال با آن مواجه هستند این است که برنامه درست و متولی ندارند و نمیتوانند ابتکارات و خلاقیتهای خود را به درستی بیان کنند. در این نوشته با روش ایجاد کمپین دیجیتالمارکتینگ آشنا شدید؛ بنابراین با ما همراه باشید و آموزشهای دقیق آن را یاد بگیرید تا افزایش فروش محصولات خود را تجربه کنید.
سخن پایانی
در این نوشته نکات مهم دیجیتال مارکتینگ را آموزش گرفتید دانستید که یک کمپین تبلیغاتی چه چیزی است و چگونه باید آن را اجرا نمایید اگر میخواهید شغل آنلاین خود را بهبود دهید فروش محصول خود را بیشتر کنید و پیشرفت زیادی داشته باشید، یک نمونه دیجیتال مارکتینگ اصولی را دنبال کنید. اگر در این رابطه سوال و ابهامی دارید با کارشناسان و همکاران ما در این مجموعه به اشتراک بگذارید و در این رابطه مشاوره رایگان دریافت کنید.