فهرست عناوین
- 1 یک محتوا موثر می تواند مسیر پیشرفت شرکت ها و کمپانی ها را هموار تر نماید
- 2
- 3 اورجینال نبودن محتوای وب سایت، می تواند به کسب و کار شما صدمه زند
- 4 اگر مقاله شما تصویر داشته باشد، محبوب تر است
- 5
- 6 گاهی محتوا ها توسط بازاریاب محتوا نگارش نمی شود
- 7 سنجش تاثیر گذاری محتوا کاری دشوار است
- 8
- 9
- 10 وبلاگ نویسی منظم می تواند ترافیک شما را پنج برابر افزایش دهد
- 11 ایمیل رایج ترین نوع بازاریابی محتوا است.
- 12 سخن پایانی:
استفاده مداوم اکثریت مردم از رسانه ها، بازاریابی محتوا را به یکی از روش های طلایی بازاریابی امروز تبدیل نموده است. این روش تبلیغاتی به اندازه ای توانسته است در عصر جدید قدرت نمایی کند که می توان اعتراف نمود مخالفت با آن کاری نشدنی است. افزایش استفاده افراد از گوگل موجب گشته تا بازاریابی از طریق تولید محتوا به یکی از استاندارد ترین روش های طلایی بازاریابی و کسب مشتری مبدل گردد، پس طبیعی است همه ما نیاز داشته باشیم دانش خود را در زمینه انواع محتوا ها به روز نگه داریم. در این مقاله شما را با شگفت انگیز ترین حقایق مرتبط با محتوا آشنا خواهیم نمود.
یک محتوا موثر می تواند مسیر پیشرفت شرکت ها و کمپانی ها را هموار تر نماید
بله جمله بالا یک جمله کاملا درست و اثبات شده است. یک شرکت هر چقدر هم که ناشناخته باشد می تواند با داشتن یک وبلاگ و قرار دادن محتوا هایی مناسب و جذاب خود را به تمامی جهانیان معرفی نموده و مسیر پیشرفت خود را هموار تر کند. یکی از نکاتی که در اینجا باید به آن دقت شود این است که تبلیغ مستقیم کسب و کار می تواند موجب کاهش مشتریان شما شود. در واقع مردم تنها زمانی راضی می شوند برای محتوای بازاریابی شما وقت بگذارند که متن شما اطلاعاتی را به دانش آن ها افزاید. اگر شما دارای یک شرکت شناخته هستید و یا شرکتی ناشناخته دارید که می خواهید آن را به همه معرفی نمایید، می توانید با راه اندازی یک وب سایت و قرار دادن اطلاعات تخصصی در زمینه شغلی خود علاوه بر ایجاد یک رابطه صمیمی با بازدید کنندگان خود، کسب و کار خود را نیز معرفی نمایید.
اورجینال نبودن محتوای وب سایت، می تواند به کسب و کار شما صدمه زند
یکی از خواسته هایی که کارفرما از شما به عنوان یک فرد محتوا نویس دارد این است که محتوای شما کاملا یونیک بوده و از هیچ منبع دیگری کپی نشود. تقریبا تمامی محتوا نویسان موفق سعی می کنند اطلاعات محتوای خود را از یک منبع معتبر و پرطرفدار به دست آورده و سپس با تغییر آن متن را برای ارائه به کارفرما آماده نمایند. سعی کنید محتوایی جالب و مفید را آماده تا نیاز های مخاطب را برآورده کند، در غیر این صورت شما مخاطبان خود را از دست خواهید داد. نظر بنده این است که یک محتوای منحصر به فرد اگر جذاب و مفید نباشد، نمی تواند با مخاطب ارتباط برقرار کرده و تاثیر گذاری داشته باشد.
اگر مقاله شما تصویر داشته باشد، محبوب تر است
یکی از اصول بازاریابی محتوا که حتما باید به آن توجه شود این است که محتوا های دارای تصویر محبوب تر بوده و تاثیر بیشتری بر روی مخاطب می گذارد. در واقع مقالات دارای تصویر توجه مخاطب را بیشتر به خود جذب نموده و دقیقا همان کاری را انجام می دهد که تابلو های تبلیغاتی موجود در سطح شهر انجام می دهند. شاید جالب باشد اما به نظر می رسد داشتن تصویر حتی از یک مقاله بسیار باکیفیت و با ارزش نیز بسیار تاثیر گذار تر می باشد.
گاهی محتوا ها توسط بازاریاب محتوا نگارش نمی شود
متاسفانه این جمله حقیقت دارد. صاحبان برخی شرکت ها و کسب و کار ها این گونه می اندیشند که نوشتن یک محتوا کاری آسان است که می توانند به هر کدام از کارمندان خود بسپارند. برخی مواقع این افراد نگارش محتوا خود را بر عهده منشی و یا سایر کارمندان قرار می دهند و اینگونه می خواهند که هزینه کمتری در قبال تولید محتوا خود بپردازند. این موضوع در میان شرکت ها و کسب و کار های کوچک تر بیشتر دیده می شود اما با این حال همیشه شرکت ها و برند های معروف نیز تیم کاملی از ارائه دهندگان خدمات دیجیتال مارکتینگ را در اختیار ندارند. صادقانه بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم که در دنیای امروز بهتر است با استخدام یک فرد حرفه ای در زمینه بازاریابی محتوا زمینه را برای پیشرفت بیشتر کاری خود فراهم نماییم.
سنجش تاثیر گذاری محتوا کاری دشوار است
حتی افراد شاغل در حوزه بازاریابی محتوا نیز نمی توانند ادعا کنند که توانایی تشخیص محتوا موثر تر را دارند. هیچ فردی این توانایی را نخواهد داشت چرا که الگوریتم های گوگل ثانیه به ثانیه تغییر خواهد کرد و هیچ فردی توانایی ثانیه به ثانیه به روز شدن را ندارد. متاسفانه باید گفته شود که بیش از شصت درصد افراد شاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابانی که از طریق تولید محتوا موثر بازاریابی می کنند نیز در ارزیابی اثر بخشی یک محتوا مشکل دارند. در میان این بازاریابان، افرادی نیز وجود دارد که به طور مداوم تلاش می کنند تا اثر گذاری محتوای بصری خود را افزایش دهند.
هیچ کس توانایی تشخیص بهترین بستر رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا را ندارد
رسانه های اجتماعی به سرعت پیشرفت کرده و کاربران بسیاری را به خود اختصاص می دهد. کاربران جوان تر رسانه های اجتماعی نسبت به اپلیکیشن های جدیدی که طراحی می شود، واکنش نشان داده و علاقه بسیاری در جهت استفاده از این شبکه های اجتماعی نشان می دهند. دسته ای از این کاربران ترجیح می دهند که بیشتر وقت خود را در فیس بوک و اینستاگرام گذارنده و دسته ای دیگر علاقه مند گشت و گذار در تلگرام و کانال های تلگرامی می باشند. در دنیای امروز هزاران هزار رسانه اجتماعی وجود دارد که مورد توجه دسته ای خاص از مخاطبین قرار گرفته است. در واقع یکی از ضروری ترین کار هایی که در هنگام بازاریابی محتوا باید به آن توجه شود این است که فرد محتوا نویس درک و شناخت صحیحی از افراد هدف داشته باشد و بدانند که برای اثر گذاری بیشتر باید در کدام یک از این رسانه ها به تبلیغ و بازاریابی بپردازند.
وبلاگ نویسی منظم می تواند ترافیک شما را پنج برابر افزایش دهد
شاید این گونه فکر کنید که تنها داشتن یک وبلاگ و به روز رسانی آن می تواند تاثیر گذاری لازم را داشته باشد اما خیر. برای افزایش بازدید کنندگان سایت و تالیف یک محتوا بازاریابی باید نهایت تلاش خود را به کار گرفته و در این مسیر خسته نشوید . امروزه مردم به دنبال وبلاگ هایی می باشند که علاوه بر ارائه محتوایی جذاب، فعال بوده و به طور منظم اطلاعاتی را در اختیار آن ها قرار دهند. سعی کنید در ماه حدقل پانزده بار محتوا های خود را به روز رسانی کنید. این به روز رسانی تنها در صورتی می تواند موفق واقع شود که پست های جدید از کیفیت بالا تری نسبت به پست های قدیمی تر برخوردار باشند. شما از طریق این به روز رسانی می توانید شرکت خود را به عنوان یک شرکت فعال و موفق به همگان نشان دهید.
ایمیل رایج ترین نوع بازاریابی محتوا است.
شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد تصور کنید که مردم استفاده از رسانه های اجتماعی را نسبت به استفاده از ایمیل ترجیح دهند اما این موضوع کاملا برعکس است. ایمیل ها محبوب ترین رسانه هایی هستند که در بازاریابی محتوا مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل است که بازاریابان باید به توسعه کمپین های بازاریابی ایمیلی و همچنین تلاش برای جذابیت بیشتر ایمیل های خود بپردازند. در واقع این اقدام یک اقدام لازم و ضروری در زمینه پیشرفت بازاریایی می باشد چرا که صنعت بازاریابی سال ها با ایمیل ها کار می کرد، بنابراین در حال حاضر به راحتی می توان تعدادی ابزار مفید پیدا کرد که فرایند بازاریابی ایمیل را آسان تر می کند و به ارزیابی اثربخشی کمپین های بازاریابی ایمیلی کمک می کند.
تمامی بازاریابان محتوا تقریبا از دوازده تکنیک شناخته شده استفاده می کنند
یکی از نکات جالبی که در رابطه با بازاریابی محتوا باید به آن توجه شود این است که هیچ استراتژی جهانی در رابطه با این روش بازاریابی وجود ندارد. بعضی از این بازاریابان سعی می کنند فرایند تبلیغ خود را از طریق مقاله نویسی پیش برده، عده ای دیگر سعی می کنند با تولید ویدیو ها و محتوا های بصری تاثیر لازم را بر مخاطبین خود گذارند. پادکست ، اینفوگرافیک و مقالات مختلف تحقیقاتی روش های دیگر بازاریابی می باشند که توسط عده ای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این افراد اگر متوجه شوند که روش بازاریابی و تبلیغ آن ها موثر نیست، سعی می کنند با تغییر این روش ها نهایت تاثیر گذاری را داشته باشند.
سخن پایانی:
اگر می خواهید بازاریابی محتوا خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده و بیشترین تاثیر گذاری را بر روی مخاطبین خود داشته باشید، می توانید از شرکت لوپاس کمک بگیرید. این شرکت با دارا بودن کادری مجرب در تلاش است تا با دریافت نازل ترین هزینه ممکن، بالا ترین کیفیت را ارائه دهد.